2026-06-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Så farligt är det väl inte...

Jag menade just det. Jag skulle bara tyckt det var fint att han berättade och sedan hade det inte varit mer med det. Likaså Sebastians sexskämt, varför göra en stor scen av något så fjuttigt. Men alla är ju olika.
Citera
2026-06-16, 13:45
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Nja vad det gäller Jasmine vill hon ha lite väl mycket uppmärksamhet, som att bara gå in i ett rum och gallskrika på som hon gjorde, höjer det verkligen stämningen på en fest att bara skrika??

Jag har visserligen bara sett avsnittet en gång, men jag uppfattade inte att hon "gallskrek"?

Jag tycker att Jasmine verkar vara en otroligt fin person att ha i sin närhet, och att Henke upplever ånger (trots att det gått lång tid nu) är för att han inser vad han förlorat. Han hade en fantastisk kvinna vid sin sida, som visade förståelse, tolerans och omtanke helt utan att utmåla sig själv som något "perfekt exempel".

Och, ni som säger att Henkes "hångel" med en annan inte är en "stor grej, hur hade ni känt om er partner gjort något sådant? Då kanske man bör vara öppen med att man kanske inte är monogam?

Jag är TOK-MONOGAM och har aldrig upplevt problem kring att hålla mig trogen mot min partner - det uppstår inga känslor eller pirr gentemot någon annan.

Har man svårt för det så är det väl bara att söka sig till likasinnade och så kan man hångla loss bäst man vill.? En del föredrar ett sådant levnadssätt, men då får man faktiskt tala om det från början.
Citera
2026-06-16, 13:52
Medlem
Jag är otroligt nyfiken på hur rekryteringsprocessen ser ut till GVFÖ. Det vore roligt om nån gammal deltagare eller nån i produktionen ville berätta lite.
Citera
2026-06-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Jag har visserligen bara sett avsnittet en gång, men jag uppfattade inte att hon "gallskrek"?

Jag tycker att Jasmine verkar vara en otroligt fin person att ha i sin närhet, och att Henke upplever ånger (trots att det gått lång tid nu) är för att han inser vad han förlorat. Han hade en fantastisk kvinna vid sin sida, som visade förståelse, tolerans och omtanke helt utan att utmåla sig själv som något "perfekt exempel".

Och, ni som säger att Henkes "hångel" med en annan inte är en "stor grej, hur hade ni känt om er partner gjort något sådant? Då kanske man bör vara öppen med att man kanske inte är monogam?

Jag är TOK-MONOGAM och har aldrig upplevt problem kring att hålla mig trogen mot min partner - det uppstår inga känslor eller pirr gentemot någon annan.

Har man svårt för det så är det väl bara att söka sig till likasinnade och så kan man hångla loss bäst man vill.? En del föredrar ett sådant levnadssätt, men då får man faktiskt tala om det från början.
ja ska man tro flashback är det ju mer regel än undantag att sånt som henke gjorde sker, och det är ju lite oroväckande.
Citera
2026-06-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Eller så var det inte riktigt så det gick till när han började hångla med tjejen. Det här med att det började som nån sorts "lek" eller "utmaning" och att det var på tjejens initiativ, det låter lite som en efterhandskonstruktion. Låter det troligt att två kvinnor hånglar med varandra och den ena plötsligt säger "vad gillar du?" till en kille som går förbi?

Det är en intressant fråga. Henke berättar först att han, som av en slump, råkade gå förbi "två tjejer" som stod och hånglade. Sen sa "den ena tjejen" såhär: "Henke, vad gillar du då?". Hon sa hans namn. De kände alltså varandra. Eller hade presenterat sig för varandra åtminstone. Han borde rimligen veta vad "den där tjejen" heter. Kanske var han till och med lite kåt på henne? Kanske var det inte helt och hållet en slump att han blev inlurad i ett harem när han bara skulle ut och pinka...?

Jag tror, som nån var inne på, att han Henke sökte en utväg ur relationen eftersom han upplevde den som allt för kravfylld. Möjligen har han trekantsfantasier och försökte presentera det lite subtilt. Appropå hans svårigheter med att få orgasm.

Låter som ett porrfilmsmanus eller manus som en kåt man skrivit.
Det är möjligt att han kysste nån, men tror som nån annan skrev att det var en efterhandskonstruktion att "två tjejer stod och hånglade, de såg min beundrande blick och log mot mig och frågade "Henke, what do you like? Mhm, do that to me, wink-wink".
Annars han kanske hade sex med någon och ville "erkänna" men spela ner det för att bli förlåten.
Citera
2026-06-16, 16:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Sen tror jag också på FedupFlorence teori, Henke kände sig lite snygg, hunkig och åtrådd efter att ha blivit vald i TV. Han är inte van vid att vara hunken och kunde inte hantera det, så han föll direkt. Och Jasmine förstår att det blir opålitligt.
Eller så var han attraherad av den där tjejen och hoppades att det skulle leda till mer än hångel. Men när han fick nobben av henne så "ångrade" han sig och ville bli tröstad av Jasmine. Jag fick ont i magen av att se hur hon tröstade och tog hand om honom under hela återträffen - mannen som varit otrogen mot henne. Tyckte der var riktigt obehagligt att se. Antagligen för att jag känner igen mig.
Citera
2026-06-16, 16:19
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag menade just det. Jag skulle bara tyckt det var fint att han berättade och sedan hade det inte varit mer med det. Likaså Sebastians sexskämt, varför göra en stor scen av något så fjuttigt. Men alla är ju olika.

Det är märkliga måttstockar du har för din partner.
För mig är lojalitet och trohet viktigt. Jag förväntar mig i alla fall att min partner är mig trogen. Det finns inte på världskartan att jag skulle vara otrogen mot min partner oavsett om jag var dyngrak eller inte och jag förväntar mig detsamma från min partner. Man får en chans med mig och tar man den inte eller missbrukar mitt förtroende så hittar jag mig en partner som tänker som jag.
Det är alltså helt ok med dig om din partner skulle supa till och stå och slicka hals och ta på en annan man/kvinna för att "man är ju mänsklig och kan göra fel"?

Hur skulle det kännas nästa gång din partner gick ut på egen hand och söp till efter att ha gjort en sån sak när denne redan visat en gång att den inte har någon moralisk kompass?

Jesus alltså. Inte undra på att folk skiljer sig till höger och vänster och det knullas hej vilt överallt.
Citera
2026-06-16, 16:20
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
För att tjejen sa åt honom att göra det och han hann inte tänka på fyllan med adhd impulsiviteten.
Var det inte du som tyckte att man inte ska uttala sig om adhd om man inte är sjuksköterska? Det tycker jag var väldigt klokt sagt av dig. För det blir så fruktansvärt fel varje gång du skriver ett inlägg om adhd.

OM det nu skulle vara så som du skriver, då ska man kanske inte dricka alkohol. Nästa gång kanske han blir tillsagd att klippa till nån och inte hinner tänka...
Citera
2026-06-16, 16:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det tror jag inte. Det handlade inte heller om J såg det som ett felsteg, otrohet eller svek. Det blev bara direkt solklart för henne att han sabbar allt som är bra.

Ja det där självsabotaget var ju tydligt genom programmet! Och det oattraktiva självömkandet!

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej, det är ju verkligen förfärligt att pussa en annan kvinna på halsen. Oförlåtligt.

Men ser du fortfarande inte att det inte är "en puss" som är problemet? (Det var för övrigt mer än så då han bland annat hade smekt hennes bröst)

Citat:
Eller så var han attraherad av den där tjejen och hoppades att det skulle leda till mer än hångel. Men när han fick nobben av henne så "ångrade" han sig och ville bli tröstad av Jasmine. Jag fick ont i magen av att se hur hon tröstade och tog hand om honom under hela återträffen - mannen som varit otrogen mot henne. Tyckte der var riktigt obehagligt att se. Antagligen för att jag känner igen mig.

Jag känner också igen mig i att gång på gång trösta en man som heter sig illa, självsaboterar är oberäknelig, opålitlig, barnslig och självömkande. I mitt fall blev min man även våldsam och fick sen tröstas efter varje utbrott då han alltid mådde dåligt då han insett vad han gjort. Så skulle han gråta ut i ens famn. Blir så jävla äcklad när jag tänker på det.
Henke har genom hela programmet påmint mig om honom, även om han inte varit våldsam. Tjatsexet på tidigt stadium var en varningsklocka.
Är glad för Jasmines skull att hon stod på sig, särskilt som jag vet hur svårt det är när man fortfarande är kär.
Citera
2026-06-16, 16:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Jag blev med förbannad på henne för det när hon sa att de skulle fortsätta vara vänner. Om han är kär i henne och hon inte vill vara ihop med honom går det ju inte alls att vara vänner.

Hon driver lite med hans känslor
tycker jag.
Hon driver med hans känslor? Really?
Citat:
Nja vad det gäller Jasmine vill hon ha lite väl mycket uppmärksamhet, som att bara gå in i ett rum och gallskrika på som hon gjorde, höjer det verkligen stämningen på en fest att bara skrika??
Absolut. Annas pokerface och Henkes krokodilsång höjde stämningen betydligt mer. För att inte tala om Amandas festglada humör! Ja, Sebastian bidrog till feststämningen han också. Och Sofies glada skratt hade livat upp en begravning. Jäkla Jasmine som bara måste vara en sån partypooper...
Citat:
Nu i Updejt programmet säger Henke att han inte vill flytta ifrån Bua där han har alla sina vänner, men varför var han med i programmet då?
Han kan nog inte flytta på grund av sina barn.
Citera
2026-06-16, 16:50
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Vad fick hen för svar? 🤣🤣🤣 Att det var dildoprovning i skrubben? 🤣
De sålde även sexiga underbrallor, korsetter och vissa klädesplagg, typ lackkjolar och sjuksyrredräkter. Så ja, det fanns faktiskt en liten provhytt med draperi i ett hörn av butiken.

För övrigt medverkade Ylva i nåt Svt-program om kvinnors orgasmer, i början av 00-talet, där hon pratade om ananasens betydelse för sexlivet. Samt utförde en praktisk demonstration av detta tillsammans med sin man. Tänkte bara flika in det, så att Sexolog-Suzann får lite upprättelse - allt är trots allt inte hennes fel! I Ylvas orgasmprogram fick man även veta vad som händer med sexlivet om man äter sparris (Suzann har kanske missat den biten eller så har det klippts bort...?).

Tilläggskommentar: Men alltså, vänta nu här... Var det inte sparris som Sebastian hade på tallriken, bredvid köttet med rödvinssås??? Jaså, minsann! Det förklarar varför det gick åt skogen...
Senast redigerad av lillalilith 2026-06-16 kl. 16:55.
Citera
2026-06-16, 16:59
Medlem
Citat:

Jag tycker det var fint att se hur hon tröstade och tog han om sin ledsna vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in