2026-06-15, 22:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
... Jag hade inte gjort så och många andra hade inte accepterat det...

Tror inte Henke gjort nåt sånt tidigare eller kommer göra det igen. Om man dejtar en reko, självgående man som inte snubblar på sig själv eller ynkfixar till problem i vacuum, och man bubblat runt tillsammans och iglat runt på varann i veckor-månader och han ringer och säger det här... Hade jag frågat Hur hamnade du där? Varför berättar du det här? Var det Johaug och Björgen eller kände du igen dom? Du kan ju inte tänka, blev du drogad? idioten är kvar. Har du kollat banken?
Citera
2026-06-15, 22:27
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är tjejerna som lockade honom i ”fällan” som gjorde mest fel. Förstår inte varför tjejer envisas med att ragga på upptagna män.

amen herregud,,,vad är det frågan om?! Varför envisas det med att hitta alla möjliga andra syndabockar för Tockens beteende? Det var väl inte småbrudarna som var nygifta och otrogna
Citera
2026-06-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
amen herregud,,,vad är det frågan om?! Varför envisas det med att hitta alla möjliga andra syndabockar för Tockens beteende? Det var väl inte småbrudarna som var nygifta och otrogna

Nej men de utnyttjade hans utsatta situation.
Citera
2026-06-15, 22:34
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej men de utnyttjade hans utsatta situation.

Jaså, vad var det för "utsatt situation" han befann sig i då? Nygift? Nykär?
Citera
2026-06-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Emilia verkar genuint snäll och sympatisk. Sofie är verkligen mer som en sportkille till sin personlighet och verkar inte veta hur hur man bygger en relation, eller så är hon bara rätt ointresserad. Förmodligen det senare.

Hon är både ointresserad och ointressant, jag undrar varför hon överhuvudtaget ansökte till programmet. Hon bidrar med absolut ingenting. När Emilia ibland säger fina saker om henne så undrar jag var det kommer ifrån, de måste ha klippt bort de bitarna eller så har Emilia hallucinerat/inbillat sig.
Citera
2026-06-15, 23:48
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Jaha. Det blev ungefär som väntat. Kan inte låta bli att känna ett litet uns av besvikelse ändå. Framförallt när man förstår orsaken till separationerna och i synnerhet ett av paren.

Vad i hela helsefyr flög i Henke? Pussa på och hångla upp en brud på fyllan? Nej, så gör man bara inte... Inte ens med ADHD och noll konsekvenstänk. Att folk här säger att han är mogen!? What!? Vardå nånstans!? Han är inte någonting annat än en jättebebis och det är inte ett dugg synd om honom här. Sedan kan jag hålla med, med reservation för att hela historien kanske inte framkommit, att det är lite väl långt att dra en parallell med otrohet. Men det säger ändå en hel del om honom som person och det är väl det Jasmine säkert har i åtanke också. Usch och fy för detta slut för detta par.

Anna och John hoppades jag sååå på. Så det känns bara jättetråkigt även om det verkligen kändes och märktes att det mesta bara var på vänskapligt plan. Hade känslorna bara funnits/växt fram hade detta kunnat vara en perfect match.

Sofie och Emilia då... Jag hoppades mycket på dem också men tror i slutändan att det var helt rätt med separation. De kunde inte mötas och ha förståelse för varandra på djupare plan helt enkelt.
Citera
2026-06-16, 00:03
Medlem
ratatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Vad menar du med att hon är så mycket snyggare än Henrik? Det känns som du tänker känslomässigt nu.
Hmmm kanske? Förmodligen! De båda är väl helt ok attraktiva vanliga människor, men tycker hon är snyggare och blev väl bara ganska tagen över att hon tog otroheten så personligt. Hon sa väl ändå att hon inte kunde hjälpa att tänka att hon inte var tillräckligt snygg? Jag tycker ändå att hon är snyggare än Henrik, men det är nog ”känsla” i det:s
Citera
2026-06-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Eller så inrymmer hennes spann av idéer/föreställningar inte en trött, tråkig, småtjurig DAMP-ginger som är tre siffror under henne utseendemässigt, säkert inkompatibel karriärmässigt och som därutöver hånglar med och pullar random klimakteriefjortisar på dräggfest i random bonnhåla #47. Hon satte ribban på 20 cm nivå och han klampar sönder skiten. Hans "ånger" betyder ingenting. Som andra redan sagt hade han gått längre nästa gång, inte magiskt blivit körgosse bara för att han fick lite ångest och tyckte synd om sig själv.

Exakt! Jag blir helt matt av kommentarer som "åh men de var ju så kära och de var ju så bra tillsammans, hur kunde hon dissa honom bara för den grejen". Men illusionen av att de var så kära och hade så roligt byggde ju helt på att Jasmine gick in och gav 195 % precis hela tiden, utan att få mer än en ynka bråkdel tillbaka. Det är ju hennes helt orimliga tålamod och positiva energi som fick det att framstå som en utåt sett någorlunda fungerande relation i korta sekvenser. Inte att hon fick se Henke och bara wow vilken superman, utan hon sa ju rakt av att han utseendemässigt inte var hennes typ. Och då återstod liksom bara hans personlighet för att få henne att verkligen bli kär. Och en extremt öppen inställning och fokuserad vilja från Jasmines sida att försöka.

Tänk om hon i stället hade matchats med en emotionellt vuxen man som, t ex när hon varit på sjukhuset hos sin mamma, orkat formulera några frågor som "hur har din dag varit, vill du prata om hur det var med din mamma och hur mår du" i stället för "öööh...... har du sett Vikings?" Då hade det liksom funnits något utrymme kvar för att orka ta sig genom någon mindre lyckad händelse eller felsteg. Men att låta sig förödmjukas av fyllehånglande med andra för ynnesten att få lyssna på filmcitat och "Krokodilen" varvat med gnällighet, passivitet och självömkan? Nej, någon jävla gräns måste väl även den som ger 195 % få sätta.
Citera
2026-06-16, 00:08
Medlem
ratatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Har funderat på det här med Henriks "misstag" som verkade komma lite från ingenstans. Han verkade inte alls sugen på att flytta och hade kanske hoppats på en annan lösning eller mer kompromiss från Jasmine's sida rörande detta. Kanske spelade det in på något sätt i att han "lät" det hända för att han undermedvetet inte ser att det skulle funka med Jasmine trots allt?

För det låter som ett så konstigt "misstag" att göra? Han är 38 år och det här kan ju knappast vara första gången han är ute på fest och dricker där något sådant här händer? Visst hade han varit 18-20 kanske, men vid hans ålder så borde man ju ha lite bättre koll på om man är en sådan som börjar kladda på främlingar på fyllan menar jag, och därmed kunna undvika den typen av sammanhang?

Det var dock bra och schysst mot Jasmine att han var öppen och ärlig om det direkt så att hon kunde ta ställning till det. Sen har jag full respekt för att hon har nolltolerans för sådant eftersom det verkligen sabbar tilliten i relationen.

Alltså jag håller med, tror han själv tog upp nåt liknande i programmet. Det är dock sjukt dåligt sätt att dumpa någon, och han sa ju att han kunde bo i ett förråd i Fruängen om hon ville ta tillbaka honom… Han fick väl kalla fötter, var för full och ångrade sig brutalt dagen efter
Citera
2026-06-16, 00:12
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Exakt! Jag blir helt matt av kommentarer som "åh men de var ju så kära och de var ju så bra tillsammans, hur kunde hon dissa honom bara för den grejen". Men illusionen av att de var så kära och hade så roligt byggde ju helt på att Jasmine gick in och gav 195 % precis hela tiden, utan att få mer än en ynka bråkdel tillbaka. Det är ju hennes helt orimliga tålamod och positiva energi som fick det att framstå som en utåt sett någorlunda fungerande relation i korta sekvenser. Inte att hon fick se Henke och bara wow vilken superman, utan hon sa ju rakt av att han utseendemässigt inte var hennes typ. Och då återstod liksom bara hans personlighet för att få henne att verkligen bli kär. Och en extremt öppen inställning och fokuserad vilja från Jasmines sida att försöka.

Tänk om hon i stället hade matchats med en emotionellt vuxen man som, t ex när hon varit på sjukhuset hos sin mamma, orkat formulera några frågor som "hur har din dag varit, vill du prata om hur det var med din mamma och hur mår du" i stället för "öööh...... har du sett Vikings?" Då hade det liksom funnits något utrymme kvar för att orka ta sig genom någon mindre lyckad händelse eller felsteg. Men att låta sig förödmjukas av fyllehånglande med andra för ynnesten att få lyssna på filmcitat och "Krokodilen" varvat med gnällighet, passivitet och självömkan? Nej, någon jävla gräns måste väl även den som ger 195 % få sätta.

Ja, exakt. 💯 procent.
Citera
2026-06-16, 00:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
... Som andra redan sagt hade han gått längre nästa gång...

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
... hade han gått längre nästa gång...

Det tror jag inte. Det handlade inte heller om J såg det som ett felsteg, otrohet eller svek. Det blev bara direkt solklart för henne att han sabbar allt som är bra.
Citera
2026-06-16, 02:58
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Offerkoftan hon stickade inför träffen höll henne säkert varm och trygg under mötet.

Det var ett offertyngdtäcke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in