2026-06-14, 18:06
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Till Pundedu : Prova Hinge min vän. Jag tycker faktiskt att det är värt att testa, trots alla nackdelar och all frustration som kan följa med nätdejting.
Jag började använda Hinge i januari och trots att jag själv har en ganska speciell personlighet och inte alltid är den enklaste personen att lära känna, har jag ändå lyckats träffa flera kvinnor på relativt kort tid. Det har blivit fyra dejter, två kortare relationer och många intressanta samtal.

Så du har hunnit med två relationer på ett halvår? Imponerande må jag säga...

Det är för övrigt trevligt att du verkar ha en positiv grundinställning men verkligheten talar tyvärr emot oss (medelmåttiga) killar när det kommer till nätdejting.

Jag har också varit på en del dejter under den senaste tiden men jag kan med handen på hjärtat säga att det inte har varit någon av dessa som jag varit exalterad över att få träffa. Faktum är att jag knappt minns sist jag var på en dejt där jag kände ordentlig attraktion till tjejen.

För mig har det i bästa fall handlat om alldagliga tjejer med tråkig personlighet. Med vissa har jag direkt känt att det inte kommer leda någon vart. Och då blir ju hela dejten förstörd innan den ens hunnit börja. Förstår inte varför folk aldrig lär sig att använda verklighetstrogna bilder i profilen. Men å andra sidan utgår jag ifrån att en mycket attraktiv tjej förmodligen aldrig hade valt att dejta mig med tanke på hur hård konkurrensen är.

Den stora frågan är alltså om man ska förbli singel för resten av livet eller fortsätta träffa tjejer man innerst inne vet att man inte är intresserad av?

Hur man än vrider och vänder på det hela så känns det hopplöst.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-14 kl. 18:13.
Citera
2026-06-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare

Det är för övrigt trevligt att du verkar ha en positiv grundinställning men verkligheten talar tyvärr emot oss (medelmåttiga) killar när det kommer till nätdejting.

Jag har också varit på en del dejter under den senaste tiden men jag kan med handen på hjärtat säga att det inte har varit någon av dessa som jag varit exalterad över att få träffa. Faktum är att jag knappt minns sist jag var på en dejt där jag kände ordentlig attraktion till tjejen.

För mig har det i bästa fall handlat om alldagliga tjejer med tråkig personlighet. Med vissa har jag direkt känt att det inte kommer leda någon vart. Och då blir ju hela dejten förstörd innan den ens hunnit börja. Förstår inte varför folk aldrig lär sig att använda verklighetstrogna bilder i profilen. Men å andra sidan utgår jag ifrån att en mycket attraktiv tjej förmodligen aldrig hade valt att dejta mig med tanke på hur hård konkurrensen är.

Den stora frågan är alltså om man ska förbli singel för resten av livet eller fortsätta träffa tjejer man innerst inne vet att man inte är intresserad av?

Mitt ends tips är att göra en aktivitet på första daten, ingen promenad kaffe eller middag utan kanske en quiz eller något spel eller vad nu du själv tycker är roligt. Ofta dates är över direkt antingen du eller hon men då gör man ändå något roligt.
Citera
2026-06-14, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Är rätt säker på att du ändå provat nätdejting. Förstår inte vad du får ut av att ljuga om det hela tiden. Varje normal människa har testat det någon gång i sitt liv. Och allt du skriver går inte att dra slutsatser om utan att själv fått erfara det live.

Sen finns det undantag där en tjej som är attraktiv för dig, också kan vara genuin. Men dessa uppstår kanske 1 av 100 gånger man matchat med en attraktiv. Oftast en tjej som gör ett kort försök, jämfört med alla andra tjejer som hänger där år in och år ut. Men datingmarknaden 2026 är i sån extrem obalans. Tittade precis på ett youtubeklipp från ett datingprogram där tjejer som är betydligt fulare än killen reser sig upp och går.

Var på dejt med en tjej för en månad sedan. Helt OK blond tjej i 25 årsåldern. Inte världens snyggaste men i alla fall en average. Det tog mig alltså flera månader och år av swipande, oändliga konversationer och prenumerationer för att kunna få ut en tjej som är någorlunda på ens nivå och där allt flöt på utan trassel med ghosting och ursäkter och där hon visade genuint intresse och till och med påminde mig om vår dejt. Som även avbröt hennes planerade aktivitet för att gå på dejt med mig. En tjej jag nog ändå skulle säga att miljoner desperata killar skulle tacka ja till. I det här fallet föll det på att hon var väldigt vänster, feministisk och gjorde klart för mig att hon ville ha barn direkt. Så visst fan går det, men då måste du själv ha en väldigt intressant profil som lockar självaste fläskbergen och medelmåttorna. Hon sa exempelvis att hon varje kväll X:ar typ alla inkommande likes som hon får. Tänker er då hur tjejer som är 7-10 beter sig på appen.

Förr kunde man dessutom få snygga milfar. Nu finns inte ens dom längre då de också blivit skadade av sina egna förväntningar. Om 10 år sitter det massor med 45 åringar utan barn som fortfarande väntar på sin prins

Hamnar man i en lycklig relation så är mitt råd att förvalta den väl och inte lockas av gräset på andra sidan häcken. Dagens marknad har blivit helt CP och är inte ens något jag önskar min värsta fiende.

Tycker inte du ska kasta bort en person för att den är vänster.

För mig är det viktiga personkemi och personlighet/karaktär.
Sen ideologi skiter jag i. Så också vilka intressen personen har.
Det är val en gång vart fjärde år.

Idag är folk så jävla inskränkta. Är det en SD person, då går det inte. Är den en vänster, då går det inte. Tycker man ska vara mer öppensinnad... Finns till och med folk som säger upp vänskaper och kontakt med familjemedlemmar för att de röstar på SD

Om ens tvillingsjäl har en annan åsikt om politik eller hobby? so what?? Det är det minst viktiga!

Jag värderar mest:
1. Energi: gillar positiv och bra energi.

2. Personlighet: empati, pålitlighet och principfasthet, heterosexuell och monogam.

3. Personkemi.

4. Att personen dras till mig och tycker om mig!

Det är det viktigaste. Sen att personen tar hand om sig och är någorlunda attraktiv. Inte en fet sopsäck.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-14 kl. 18:58.
Citera
2026-06-14, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Till Pundedu : Prova Hinge min vän. Jag tycker faktiskt att det är värt att testa, trots alla nackdelar och all frustration som kan följa med nätdejting.
Jag började använda Hinge i januari och trots att jag själv har en ganska speciell personlighet och inte alltid är den enklaste personen att lära känna, har jag ändå lyckats träffa flera kvinnor på relativt kort tid. Det har blivit fyra dejter, två kortare relationer och många intressanta samtal.

Vad var det för kvinnor???
Utseendemässigt och personlighetsnässigt?
Betalar du??

Nä jag kommer nog inte göra det. Men kommer jag testa något så lär det bli Hinge. Men jag tror inte det. Orkar inte lägga tid på det. Antingen få det bli någon irl eller ingen alls. Vägrar använda dessa match-appar.

Så jävla viktigt är det inte med en brud. Jag har andra planer och mål som går före. Jag har en katt jag älskar på 2 bast. Han är min bästa vän och väldigt social. Han är som en bebis. Det räcker i nuläget.

Mina mål nu är att tjäna pengar och ännu mer pengar. Flytta från Sverige. Och utvecklas som person. Bli starkare på gymmet och se hur mycket jag kan pusha min kropp.
Brud hamnar nog på plats 3-4 i nuläget.

Men jag tycker det är otroligt intressant att följa dejtingkulturen och sociala relationer osv... Därav håller jag mig uppdaterad och tar del av info.

Dyker det upp en kvinna jag tycker om kommer jag inte banga såklart. Men letar inte särskilt aktivt och vill inte ha någon bara för att ha. Dras med någon för sakens skull.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-14 kl. 19:14.
Citera
2026-06-14, 19:20
Avstängd
Citat:

Rent logiskt nu...

Om en tjej ser okej ut, dvs avarage svensk brud eller ännu bättre. Och hon på det har en intressant/rolig/social personlighet. Hur stor är chansen att hon behöver nätddjta?

Min fördom säger att majoriteten av kvinnorna där är tråkiga, socialt handikappade, narcissister eller psykiskt skeva. Jag kan ha fel, men det är vad jag tror.
Undantaget är väl kvinnor som är så feta och äckliga att inte ens personlighet kan rädda de i verkligheten. (Förlåt för språkbruket fetton, men det är vad det är, varför låtsas om nått annat?)
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-14 kl. 19:23.
Citera
2026-06-16, 21:05
Medlem
Citat:

Jag tror också att vi har olika förutsättningar. Själv har jag ett ganska begränsat urval eftersom jag är 40 år och nästan uteslutande söker kvinnor som är äldre än mig och det gör att dejtingpoolen blir betydligt mindre från början.

Jag har märkt att jag trivs mycket bättre med kvinnor i 40- och 50-årsåldern. Min personliga upplevelse är att många yngre kvinnor ofta har mer drama omkring sig, är mindre tydliga med vad de vill och ibland upplevs mer arroganta. De äldre kvinnor jag har träffat känns oftare mognare på något sätt, mer eller mindre raka är en annan sak men vet vad de söker iaf och det passar min personlighet betydligt bättre.
Sen betyder det förstås inte att alla yngre eller äldre kvinnor är likadana. Det är bara min erfarenhet efter de dejter och samtal jag haft.
Citera
2026-06-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vad var det för kvinnor???
Utseendemässigt och personlighetsnässigt?
Betalar du??

Nä jag kommer nog inte göra det. Men kommer jag testa något så lär det bli Hinge. Men jag tror inte det. Orkar inte lägga tid på det. Antingen få det bli någon irl eller ingen alls. Vägrar använda dessa match-appar.

Så jävla viktigt är det inte med en brud. Jag har andra planer och mål som går före. Jag har en katt jag älskar på 2 bast. Han är min bästa vän och väldigt social. Han är som en bebis. Det räcker i nuläget.

Mina mål nu är att tjäna pengar och ännu mer pengar. Flytta från Sverige. Och utvecklas som person. Bli starkare på gymmet och se hur mycket jag kan pusha min kropp.
Brud hamnar nog på plats 3-4 i nuläget.

Men jag tycker det är otroligt intressant att följa dejtingkulturen och sociala relationer osv... Därav håller jag mig uppdaterad och tar del av info.

Dyker det upp en kvinna jag tycker om kommer jag inte banga såklart. Men letar inte särskilt aktivt och vill inte ha någon bara för att ha. Dras med någon för sakens skull.

det första som fångar mitt intresse fortfarande utseendet och jag tror de flesta män fungerar så.
Det betyder inte att jag söker en supermodell, men jag måste känna en fysisk attraktion från början.

Sen märker jag ganska snabbt om det finns något mer. Det som verkligen får mig att stanna kvar är när en kvinna kan föra djupa samtal, reflektera kring livet, relationer och människor, och inte bara småprata. Jag gillar kvinnor som vågar öppna sig och som också är nyfikna tillbaka.

En annan sak som attraherar mig är när en kvinna har en tydlig sexuell energi och vågar prata naturligt om närhet och attraktion. För mig är sexualitet en viktig del av en relation, men den måste gå hand i hand med personlighet, värderingar och ömsesidig respekt.
Citera
2026-06-17, 13:21
Medlem
Har använt hinge ca 7-8 månader. Träffat 4 kvinnor varav 1 gick jag på 5 dejter med men tyvärr ville hon avsluta p g a inte tillräcklig attraktion. En annan träffade jag 2 gånger varav det ledde till sex men inget mer sedan. 2 av dom blev bara en dejt då kemi inte fanns alls.
Tycker första månaderna att det var ganska enkelt att få matchningar i alla fall 3-4 st på en vecka. Nu är det typ 1 per vecka. Jag är mellan 40-45 år, har barn och är en ganska intressant och rolig person men utseendemässigt ärligt kanske 4/10 isch. Nåt har hänt med appen och kanske är det så att det är nya och annorlunda algoritmer. Tycker dom jag fick träff med tidigare var av rätt rimlig nivå alltså inte bara träskpaddor/fejkkonton utan tämligen normala tjejer till utseendet och profilbeskrivning.

Tappat tron lite på det faktiskt. Träffade ju en kvinna som sagt ett par gånger som hade potential och det känns som att träffa någon med det minskar på apparna. Märker ni skillnad om ni också skriver något kontra bara gilla?
Citera
2026-06-17, 13:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohikanen
Tappat tron lite på det faktiskt. Träffade ju en kvinna som sagt ett par gånger som hade potential och det känns som att träffa någon med det minskar på apparna. Märker ni skillnad om ni också skriver något kontra bara gilla?
Dels är det en ojämn könsfördelning, typ 2/3 män och 1/3 kvinnor. Dels massgillar män kvinnor. Detta gör att nästan varje kvinna tror att hon har mycket högt värde och chans på topp 10% män. Ett bättre upplägg att tjäna pengar på kan man knappt föreställa sig.
Citera
2026-06-18, 22:17
Medlem
Garneringsmannens avatar
Verkar ändå lite vettigare än vad jag föreställt mig. På 10 dagar har jag nu i alla fall fått kontakt med 2 intressanta kvinnor, om det blir någon dejt av dessa får vi se.
Citera
2026-06-19, 10:34
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bionicyxil
Mitt ends tips är att göra en aktivitet på första daten, ingen promenad kaffe eller middag utan kanske en quiz eller något spel eller vad nu du själv tycker är roligt. Ofta dates är över direkt antingen du eller hon men då gör man ändå något roligt.

Quiz är du pensionär eller? Vilket typ av quiz tänker du på då?
Citera
2026-06-19, 13:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Verkar ändå lite vettigare än vad jag föreställt mig. På 10 dagar har jag nu i alla fall fått kontakt med 2 intressanta kvinnor, om det blir någon dejt av dessa får vi se.
Man får alltid en synlighetsboost i början, om ett halvår eller så kommer du knappt att synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in