2026-03-08, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Jag håller med, dejting i Sverige har blivit något märkligt där många svenska kvinnor säger att de vill ha något seriöst, en mogen och trygg man med stabilitet och värderingar, men när det väl kommer till att faktiskt träffas så faller allt ihop. Först är det energi, flört, skratt och “vi borde ses”, och det känns spontant och positivt, men så fort man bokar något konkret dyker den klassiska ursäkten upp om att det blev mycket, att man är trött eller att något plötsligt kom emellan, som om vuxna människor inte klarar av att stå för en enkel plan. Kraven är skyhöga och nästan perfektionistiska, man ska vara emotionellt intelligent, maskulin men mjuk, driven men närvarande, stabil men spontan, samtidigt som samma personer inte ens klarar av grundläggande respekt för någon annans tid och det är nästan ironiskt hur man kan kräva mognad och kommunikation men själv agera undvikande och otydligt så fort det blir verkligt.
Det känns samtidigt som att många inte är ute efter en relation utan efter känslan av att ha möjligheten till en, bekräftelsen av att någon vill ses, dopaminkicken av matchningen, men när det krävs att man faktiskt dyker upp så backar man. Och sedan hör man gång på gång att det inte finns vettiga män i Sverige, samtidigt som man filtrerar bort folk på sekunder, drar slutsatser utan dialog och hellre ställer in än tar ansvar. Det är inte ens dramatiskt längre, det är bara ett mönster av bekvämlighet och rädsla för att investera på riktigt, och det är svårt att ta på allvar när ord och handling aldrig möts.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Tycker du sammanfattar det på ett bra sätt. Min erfarenhet från Hinge är tyvärr också att tjejerna börjar krångla så fort man frågar ifall de vill ses. Innan dess brukar konversationen flyta på... En liten tröst är väl att man inte är ensam om att ha det här problemet.

En annan sak är att när man väl får en gillning på appen så är det nästan alltid från en mycket oattraktiv tjej som man inte är intresserad av. Hopplöst.

Ni båda sammanfattar exakt hur det ligger till på nätdejting. Man krånglar så fort man faktiskt ska planera en dag att ses. Då har personen fått sin dos bekräftelse å så är det i minst 8/10 fall över.
Citera
2026-03-08, 09:42
Medlem
Seriöst vaffan är detta för någon jävla skitapp? Fick typ 6 matchningar första 3 dagarna men det är tvärdött och vara 8 likes givna per dag vaffan det är så sjukt äckliga och störda människor som utvecklar appar. Vaffan sägs om att göra det enkelt för folk att träffas? Är apputvecklarna de riktiga incelfittorna som sk förstöra för andra av ren avundsjuka?
Jag pissar på dessa horungar och horungeappar
Vilket jävla skräp

Sen byter man till bodycontact med 30 kvinnor, skriver till 4 och knullar en. Sen på dessa appar där det finns 15000 kvinnor så får man inga matchningar? Get fucking real era horungar
Apparna lurar sönder folket dessa ohedeliga vita horungar som utvecklat detta digitala smuts
Senast redigerad av jamby 2026-03-08 kl. 10:05.
Citera
2026-03-09, 00:17
Medlem
Jag har använt Hinge i ca 1,5 år. Jag har matchat med hundratals personer , som jag, och de, också har avmatchat.
Har sett att många personer raderar sitt konto och skapar ett nytt med samma bilder. Det står "ny här"

Går det att radera sitt Hinge-konto för att några dagar senare skapa ett nytt - med samma bilder?
Kan man förlora något?
Citera
2026-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Jag har använt Hinge i ca 1,5 år. Jag har matchat med hundratals personer , som jag, och de, också har avmatchat.
Har sett att många personer raderar sitt konto och skapar ett nytt med samma bilder. Det står "ny här"

Går det att radera sitt Hinge-konto för att några dagar senare skapa ett nytt - med samma bilder?
Kan man förlora något?

Jag är precis som dig. Men du kommer påverkas negativt av att göra det i slutändan.

Första dagarna placeras man först i kortleken som ny användare. Sen försvinner den stämpeln å du syns mindre. Gör du detta på samma telefonnummer så blir du typ shadowbannad. Syns mindre om man hela tiden skapar nya konton

https://www.reddit.com/r/SwipeHelper/comments/1nnvi1y/hinge_shadow_ban_is_crazy/

"
i’m experiencing the same thing right now. It used to be 100% fine once I first downloaded it but probably since I’ve recreated my acc so many times they’ve shadow banned me"
Citera
2026-03-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Jag är precis som dig. Men du kommer påverkas negativt av att göra det i slutändan.

Första dagarna placeras man först i kortleken som ny användare. Sen försvinner den stämpeln å du syns mindre. Gör du detta på samma telefonnummer så blir du typ shadowbannad. Syns mindre om man hela tiden skapar nya konton

https://www.reddit.com/r/SwipeHelper/comments/1nnvi1y/hinge_shadow_ban_is_crazy/

"
i’m experiencing the same thing right now. It used to be 100% fine once I first downloaded it but probably since I’ve recreated my acc so many times they’ve shadow banned me"

99% av alla mina matchningar är från personer som jag har skickat like. Jag bryr mig inte så mycket annars. Kommer mina likes påverkas om jag gör nytt konto? Kommer de försvinna? Även om man betalar?
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Citat:
99% av alla mina matchningar är från personer som jag har skickat like. Jag bryr mig inte så mycket annars. Kommer mina likes påverkas om jag gör nytt konto? Kommer de försvinna? Även om man betalar?

betalar gör att du också påverkas negativt på de sättet att då vet dom att du är desperat å lite fast. Du får förstås en liten belöning men i det stora hela så ska man inte betala någon gång eller göra om kontot igen för då blir de sämre elo för dig å kanske shadowban.

Finns 100 tals trådar om detta på reddit å även gällande tinder. Match group äger ju båda så
Citera
Igår, 07:01
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Tycker du sammanfattar det på ett bra sätt. Min erfarenhet från Hinge är tyvärr också att tjejerna börjar krångla så fort man frågar ifall de vill ses. Innan dess brukar konversationen flyta på... En liten tröst är väl att man inte är ensam om att ha det här problemet.

En annan sak är att när man väl får en gillning på appen så är det nästan alltid från en mycket oattraktiv tjej som man inte är intresserad av. Hopplöst.
Haha det där är det klassiska. Du får en eller två gillningar från oattraktiva utländska tjejer. eller ett första meddelande från transsexuella, men när du köper prenumeration så får du under de första dagarna en massa matchningar med attraktiva blondiner till följd av att du likeat dem och att de då får min like högst upp på deras lista. Men dessa attraktiva blondiner är egentligen inte intresserade av att träffas och ingå nån relation, för då hade samma attraktiva blondiner inte befunnit sig på appen år efter år. Det är alltså tjejer med problem som inte kan vara i ett förhållande men ändå hänger på dessa appar. Antagligen för bekräftelse eller tidsfördriv.

På det sättet tjänar de pengar. Ett ständigt lockbete som fungerar som ett självspelande piano för Match group. Simpel mänsklig psykologi. Det enda de behöver göra är att ratta lite med algoritmen. Den frustrerade killen kommer inte nöja sig med en ful eller medeltjej eftersom han ”kan” få en snyggare tjej. Så då betalar han för ett nytt abonnemang för att få tillgång till samma tjejer som ändå kommer rata honom i slutändan. Känslan av stolpe ut eller att bollen rensades på mållinjen gör att snubben kommer köpa fler prenumerationer.

De fina och snygga tjejerna därute utan issues är redan upptagna och är på resande fot med sina partners. Och ingen kille över 30 orkar gå ut varje helg och dricka. Så då blir abonnemang på en app enda sättet. Detta vet utvecklarna om. På samma sätt blir de fula och medeltjejerna frustrerade eftersom de inte heller får de killarna de vill ha.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington Igår kl. 07:05.
Citera
Igår, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
betalar gör att du också påverkas negativt på de sättet att då vet dom att du är desperat å lite fast. Du får förstås en liten belöning men i det stora hela så ska man inte betala någon gång eller göra om kontot igen för då blir de sämre elo för dig å kanske shadowban.

Finns 100 tals trådar om detta på reddit å även gällande tinder. Match group äger ju båda så

Du jämför Hinge med Tinder.

Tinder är HELT värdelöst efter några veckor.
Hinge kan man fortfarande få matchningar
Citera
Igår, 15:46
Medlem
Citat:
Du jämför Hinge med Tinder.

Tinder är HELT värdelöst efter några veckor.
Hinge kan man fortfarande få matchningar

Nej jag får mycket på båda, jag har haft ett å samma konto i 1.5 år på båda

sen kollade jag min tinder å där har jag mer likes liggandes å matchningar. inte köpt skit för då får jag mindre. Det är ju samma ägare till apparna, det är SJUKT många personer som finns på båda, varenda tjej jag träffat har iaf båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in