2024-08-13, 11:02
Bannlyst
Tänkte skapa en tråd om dejting-appen Hinge som fler och fler börjar använda i Sverige.
Detta är den stora tråden om Hinge.

Hur tycker ni den fungerar? Någon skillnad jämfört med Tinder?
Värt med premium eller kör ni gratisversionen?

Diskutera fritt Hinge.
Senast redigerad av Midtown 2024-08-13 kl. 11:07.
Citera
2024-08-13, 11:16
Avstängd
Det är aldrig värt med premium på sånna trams-appar.

Det roliga är att damer slipper oftast premium men män måste då de är begränsade med meddelanden osv haha
Citera
2024-08-13, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Det roliga är att damer slipper oftast premium men män måste då de är begränsade med meddelanden osv haha

Har du använt Hinge?
Citera
2024-08-13, 12:23
Avslutad
Den var bra förut men nu verkar den ha blivit för populär, dvs ”fin i kanten” o liknande drygt folk har hittat dit.
Citera
2024-08-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Hur slipper damer premium? Alla behöver betala oavsett kön. Om du menar att kvinnor har lättare att få matchnignar för att de är färre och män oftast gillar allt som rör sig så ja, så är det.

Jag använde Hinge ett tag. Mycket trevligare än Tinder och stötte på typ 0 bottar. Tyvärr iom populariteten så blir det såklart sämre i längden men småsaker som deras chat, röstmeddelanden och andra faktorer (som att man faktiskt SER den som gillat en) är stora plus. Du ser den senaste som gillat dig så har du flera blir resterande dolda men det är fortfarande oändligt mycket bättre än att allt är dolt tills du betalar. Om man ska använda ngt, använd Hinge.

Sen att du faktiskt kan skriva ngt när du gillar en person är också sunt förnuft egentligen och något som verkligen lyfter upplevelsen. Helt klart ett snäpp över de andra, speciellt skiten Tinder.

Om ngt ovan inte stämmer så hojta till, har inte använt det på ett tag nu.
Citera
2024-08-13, 16:38
Medlem
Amazon-mannens avatar
En sida för heltidssodomiter?
Citera
2024-08-13, 17:27
Avslutad
Den var mycket bättre innan den blev populär typ 2022 och inte ens fanns översatt på svenska. Det var som elit-tinder. Jag fick höra om den först av en amerikan sen jag skaffa och var i stort sett bara intressanta brudar i STHLM man fick upp. Flera kändisar/modeller/skådespelerskor du kunde slå på nätet nu är det som en extraapp till tinder många har och många personer har gittat därifrån. Att det skulle vara seriösare än tinder köper jag inte för fem öre längre så som dom försöker hårdlansera sig som. Det är en knullapp.
Senast redigerad av Congelado 2024-08-13 kl. 17:34.
Citera
2024-08-14, 12:19
Medlem
Jag skaffade Hinge för en vecka sedan, och jaa det var ju absolut många intressanta killar först, vilket jag uppskattade. Men Hinge är konstig, man får knappt några likes i jämförelse med Tinder och Match... En snabb googling och jag ser att andra också upplever samma sak.
Citera
2024-08-14, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laetitia4
Jag skaffade Hinge för en vecka sedan, och jaa det var ju absolut många intressanta killar först, vilket jag uppskattade. Men Hinge är konstig, man får knappt några likes i jämförelse med Tinder och Match... En snabb googling och jag ser att andra också upplever samma sak.

Att du som kvinna inte översköljs med likes och matchningar är ju ett tecken på att appen i så fall fungerar bra. Tinder är en sidan där en halvful kvinna kan få 20 matchningar om dagen, medans snygga vältrande män av hög kvalitet knappt får en matchning i månaden.

Det är klart att om man är van vid det, då lär man tycka Hinge är kasst. Tinder ger dig bara massvis med matchningar som baseras på att män högersvajpat på dig i hopp om att någon ska nappa. Det finns inget genuint intresse bakom. De bara kör på måfå och hoppas att någon ska nappa. Det beror på att 95% är män på Tinder. Kvinnan som blir likad tror att hon är utvald, men hon är bara en av 1000 han högersvajpat på. Då blir ju resultatet sannolikt misslyckat för båda i slutändan.

Jag tror att både män och kvinnor som nätdejtar vinner på det råder jämvikt och att matchningarna blir kvalitativa, att valet baseras på annat än slump och siffor.
Senast redigerad av Midtown 2024-08-14 kl. 13:40.
Citera
2024-08-14, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Den var mycket bättre innan den blev populär typ 2022 och inte ens fanns översatt på svenska. Det var som elit-tinder. Jag fick höra om den först av en amerikan sen jag skaffa och var i stort sett bara intressanta brudar i STHLM man fick upp. Flera kändisar/modeller/skådespelerskor du kunde slå på nätet nu är det som en extraapp till tinder många har och många personer har gittat därifrån. Att det skulle vara seriösare än tinder köper jag inte för fem öre längre så som dom försöker hårdlansera sig som. Det är en knullapp.

Finns det någon bra app idag då eller är alla helt värdelösa?
Citera
2024-08-14, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Finns det någon bra app idag då eller är alla helt värdelösa?
Helt klart värdelöst för att hitta kärlek dessa appar. För att hitta sex marknaden är öppen och man inkasserar. Om du är man och inte gör det, antingen bor du någonstans låångt upp i Norrland där knappt en käft existerar förutom "byns enda blondin" ni alla tävlar om i ren enfald. Eller så är du inte tillräckligt bildskön enligt kvinnorna helt enkelt enligt deras ögon där dom istället väljer att bli sårade gång på gång av fuckboys, badboys och andra manipulativa karaktärer istället.
Citera
2024-08-18, 02:10
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Den var bra förut men nu verkar den ha blivit för populär, dvs ”fin i kanten” o liknande drygt folk har hittat dit.
Kan du utveckla? Vad är det som gör att du tyckt Hinge varit bra? Hur upplever du den jämfört med Tinder?

Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Att det skulle vara seriösare än tinder köper jag inte för fem öre längre så som dom försöker hårdlansera sig som. Det är en knullapp.
Upplever du inte att du på Hinge matchar med personer som har mer gemensamt med (t.ex.: gemensamma intressen, samma politiska uppfattning, o.s.v.)? Algoritmen Hinge använder ska väl basera matchningar gemensamma nämnare personlighetsmässigt? Vill gärna höra om dina upplevelser och jämförelser då jag själv överväger att införskaffa.

Citat:
Ursprungligen postat av laetitia4
Tinder är ju mycket kvantitet på matchningar, men upplever du inte att Hinge har bättre kvalitet på matchningar? Har du inte mer gemensamt med de du matchar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in