2026-06-06, 23:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Då hon inte var min typ så hade jag på förhand bestämt mig för att vara helt filterlös och obrydd.

På dejten sa jag massa märkliga och politiskt inkorrekta saker. Inget för extremt och jag var inte på något sätt otrevlig, för sådan är inte jag. Men jag sa ändå saker som jag aldrig skulle ha sagt på en "norm
Världen är upp och ned.

Det är inte konstigt alls! Det är logik..

95% av alla män kommer vid en dejt vara inställsamma, pk och rädda för att göra bort sig. Det smittar av sig och kvinnan känner direkt energin. Det ger low value vibbar.
Kvinnor gillar män som står för sin åsikt, står för sin personlighet och sina livsval.
Kvinnor ser upp till män med självförtroende.

Dock är det otroligt viktigt att du som man samtidigt är lugn, respektfull och beter dig. Vissa idioter/män har misstolkat detta och tror att man får en kvinna genom att vara dryg, nedlåtande pch respektlös.

Om du exempelvis nämner på en dejt att du röstar på SD och tycker det bor för många muslimer i Sverige så finns det dock kvinnor som kommer ha mycket svårt för det, bli kränkta och inte vilja vara med dig. Det är självklart inte så att 100% av de respekterar och ser upp till dig för att du är dig själv. Men majoriteten kommer göra det! Och de som blir kränkta och drar, de är ändå idioter som har problem. Då det är ett bra utsållningstest i vilket fall. Bra att bli av med de fort om syftet inte endast är sexuellt.

Ju mer eftergiven, inställsam, simp du som man är.... ju större är risken att hon ser dig som low value. Då har du direkt visat att du ser upp till henne, anpassar dig efter henne och att hon är bättre än dig. Dvs du är inte värd och hon borde dejta någon bättre.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-06 kl. 23:28.
Citera
2026-06-06, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Strongt av dig att ge falska förhoppningar och sedan ghosta. Jag har alldeles för stor medkänsla för att kunna göra sånt. Men kvinnor har som sagt inga problem att vara råa och ghosta sönder.

Citat:
Jag håller med om att det inte var mitt stoltaste ögonblick, jag gillar inte att ge folk falska förhoppningar. Däremot ghostade jag inte henne. Jag svarade att jag också tyckte att det var en trevlig promenad men att jag inte kände att det klickade till hundra procent. Avslutade med att önska henne lycka till.

Hon har garanterat själv ghostat mängder med män som var för fula osv. Så inget att skämmas över.

Känner exempelvis en snubbe som har Hinge och som träffat ett oattraktivt fläskberg. Han är flera nivåer över henne både ekonomiskt och utseendemässigt. Han är ingen snygging utan en medelmåtta, kanske en 5a. Hon är väl en 2a.
Hon som är ett äckligt fläskberg blev kränkt när män på hennes nivå kontaktade henne. Tyckte att hon var förtjänt av nått bättre. Hon ghostade och var ointresserad, kände sig förolämpad yrots att hon ser äcklig ut . Nu är hon jätteintresserad av min bekanting, inställsam och jättesnäll. Och han den dumma simpen känner likadant - att det skulle vara svårt att göra sig av med henne för då blir hon ju ledsen.
Citera
2026-06-08, 07:54
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Jag håller med om att det inte var mitt stoltaste ögonblick, jag gillar inte att ge folk falska förhoppningar. Däremot ghostade jag inte henne. Jag svarade att jag också tyckte att det var en trevlig promenad men att jag inte kände att det klickade till hundra procent. Avslutade med att önska henne lycka till.
Det var fint gjort. En tjej skulle aldrig våga göra samma.

Startade om min profil på nytt bara för att se om det blir en skillnad. Och ja, jag får fler inkommande likes. Men dessa likes är alla av samma kvinnor som likat mig eller som jag matchat med för flera månader och år sedan. Appen vill lura mig att köpa premium för att få andra tjejer. När man väl köpt premium så får man samma oattraktiva matchningar av sina skickade likes, och efter en vecka får du inga inkommande likes alls eftersom appen nu vill göra dig beroende av prenumeration veckovis. Du får några attraktiva men dessa leder inte nånvart.

Ibland tycker man synd om tjejerna som är där år in år ut och som inte kan acceptera en man som är på hennes nivå. Många av dem är dessutom över 30 utan barn. Vi män har trots allt åldrandet och tiden på vår sida.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-08 kl. 07:57.
Citera
2026-06-09, 12:35
Avstängd
Citat:
Det var fint gjort. En tjej skulle aldrig våga göra samma.

Startade om min profil på nytt bara för att se om det blir en skillnad. Och ja, jag får fler inkommande likes. Men dessa likes är alla av samma kvinnor som likat mig eller som jag matchat med för flera månader och år sedan. Appen vill lura mig att köpa premium för att få andra tjejer. När man väl köpt premium så får man samma oattraktiva matchningar av sina skickade likes, och efter en vecka får du inga inkommande likes alls eftersom appen nu vill göra dig beroende av prenumeration veckovis. Du får några attraktiva men dessa leder inte nånvart.

Ibland tycker man synd om tjejerna som är där år in år ut och som inte kan acceptera en man som är på hennes nivå. Många av dem är dessutom över 30 utan barn. Vi män har trots allt åldrandet och tiden på vår sida.

Hur ser det ut för dig på Hinge?

Ex:

Hur stor del av alla du kontaktar lyckas du matcha med och konversera med?

Hur många kontaktar dig utan att du kontaktat de först?

Hur många dejter har du? Säg på 6 månader?

Vad är det för kvalitet på kvinnorna? Vad har de för yrken, intressen, utseende? Vad vill de? Vill de ha barn? Vad söker de?

Berätta gärna ingående.
Citera
2026-06-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Hur ser det ut för dig på Hinge?

Ex:

Hur stor del av alla du kontaktar lyckas du matcha med och konversera med?

Hur många kontaktar dig utan att du kontaktat de först?

Hur många dejter har du? Säg på 6 månader?

Vad är det för kvalitet på kvinnorna? Vad har de för yrken, intressen, utseende? Vad vill de? Vill de ha barn? Vad söker de?

Berätta gärna ingående.
Skulle inte säga att jag matchar med alla. Men har nog relativt sett betydligt högre matchprocent än gemene man och där kvinnorna är av alla olika sorters kulörer och utseende.

Många tjejer skriver först till mig. Men det är oftast tjocka/oattraktiva. Svarar inte ens dem. Vissa helt OK till fina tjejer kan skriva först. Men de verkar av någon anledning sluta ta det vidare när man skriver ett "hej" tillbaka. De gångerna man faktiskt haft en skön konversation men där jag sedan frågar om en dejt så raderar dom konversationen direkt. Andra är väldigt positiva och går med på en dejt men flakear när tiden för dejt närmar sig och skyller på en bortglömd tjejmiddag, ont i foten etc. Alternativt att de snygga tjejer man matchar med alltid brukar ghosta efter två-tre meningar eller inte svara alls. Vissa någorlunda söta kan matcha och skriva först, för att typ sedan radera konversationen direkt.

Har varit på 3 dejter senaste 1,5 åren. Hade definitivt kunnat gå på betydligt flera om jag bara var mer på hugget eller om jag hade kunnat ta allt mellan två ben. Sen ska det sägas att mycket är mitt fel. Innan 2026 då Tinder och Hinge införde ny uppdatering som gjorde det svårare att matcha även med prenumeration, så fick jag en herrans massa matchningar. Fanns kvalitetsmatchningar där jag vet att tjejerna var genuina och där det kunde blivit något. Men som den idiot man är så schabblade man bort det. Och nu är de tjejerna borta. Kvar är bara samma ansikten som hängt där år efter år och som typ aldrig kommer hitta någon.

När man går igenom flödet igen efter att man startat om profilen så ser man att många av de tjejer som ghostat/flakeat fortsätter att vara aktiva...
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-09 kl. 19:11.
Citera
2026-06-13, 15:36
Medlem
Nu börjar jag på allvar förstå kritiken mot Hinge , jag trodde tidigare att NI på Flashback överdrev eller bara var bittra efter dåliga erfarenheter men efter mina egna upplevelser börjar jag inse att NI hade en poäng.
Jag hade en planerad dejt idag. I onsdags skrev hon att hon skulle höra av sig senare. Sedan blev det helt tyst. Ingen återkoppling, inget "jag kan inte", inget "vi tar det en annan dag" utan det var en total tystnad, trots att vi hade bestämt att ses , det var faktiskt hennes egen initiativ.

När man har planerat en träff med en annan människa borde det vara en självklarhet att höra av sig om planerna ändras. Att bara försvinna visar att man inte värdesätter den andra personens tid.
Det som stör mig mest är dubbelmoralen. Om jag hade gjort exakt samma sak mot en kvinna hade jag med största sannolikhet blivit kallad oseriös, ghostad eller blockerad. Faktum är att det hände mig i en tidigare dejtingkontakt. Jag var tyst i fem dagar, och då skrev hon att vi inte längre skulle ses. Men när samma beteende kommer från en kvinna verkar det vara något som män bara förväntas acceptera

Efter flera liknande erfarenheter börjar jag också undra hur många på Hinge som verkligen är redo för ett seriöst förhållande.??

Är det bara jag som haft den här erfarenheten, eller känner fler igen sig?
Citera
2026-06-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Nu börjar jag på allvar förstå kritiken mot Hinge , jag trodde tidigare att NI på Flashback överdrev eller bara var bittra efter dåliga erfarenheter men efter mina egna upplevelser börjar jag inse att NI hade en poäng.
Jag hade en planerad dejt idag. I onsdags skrev hon att hon skulle höra av sig senare. Sedan blev det helt tyst. Ingen återkoppling, inget "jag kan inte", inget "vi tar det en annan dag" utan det var en total tystnad, trots att vi hade bestämt att ses , det var faktiskt hennes egen initiativ.

När man har planerat en träff med en annan människa borde det vara en självklarhet att höra av sig om planerna ändras. Att bara försvinna visar att man inte värdesätter den andra personens tid.
Det som stör mig mest är dubbelmoralen. Om jag hade gjort exakt samma sak mot en kvinna hade jag med största sannolikhet blivit kallad oseriös, ghostad eller blockerad. Faktum är att det hände mig i en tidigare dejtingkontakt. Jag var tyst i fem dagar, och då skrev hon att vi inte längre skulle ses. Men när samma beteende kommer från en kvinna verkar det vara något som män bara förväntas acceptera

Efter flera liknande erfarenheter börjar jag också undra hur många på Hinge som verkligen är redo för ett seriöst förhållande.??

Skit i dejtingappar. Ut i verkligheten istället. Det finns en anledning till att även Nätdejtings-forat helt dött ut här på Flashback. Nätdejting är inte som det var 2014 då grannen next door satt och swipade samtidigt. Det är till och med stor skillnad på 2024 vs 2026.

För egen del använder jag det bara som tidsfördriv och har absolut inga förväntningar alls. För min del ser det ut så här: 2-3 tjejer gillar mig per dag. Jag matchar och skriver direkt. Får tillbaka svar. Sen dör allting. Folk orkar inte ens anstränga sig i text just för att man har åkt på en sån fatigue.
Citera
2026-06-14, 08:01
Medlem
Citat:

Nej känner inte alls igen mig men trist att höra. Jag tror det här har mer med ålder att göra skulle jag gissa. Håller dock med om vad som skrivits många gånger i tråden att irl är bättre nätdejting är toppen för mig eftersom jag inte vet hur jag skulle hitta tiden ( och orken. ) att gå ut och ränna. Är ganska passiv själv kollar någon gång om dagen när dagens kompatibla kommit upp brukar försöka skicka iallafall en like och tar det från det. Då tycker jag appen funkar bra
Citera
2026-06-14, 11:40
Avstängd
Citat:

1. Om alla säger samma sak om ex Hinge eller Tinder, då är det förmodligen sant. Jag funderade att börja nätdejta för ca två år sedan. Men gjorde min research innan genom att läsa här, på andra forum, recensioner osv. Det var efter det rätt tydligt hur meningslöst det var att börja. All fakta sa samma sak. Ville inte ens börja gratis eftersom jag inte ville använda min profil till att enbart ge massa bekräftelse till högfärdiga kvinnor.

2. Din notering om hur kvinnor beter sig är troligen korrekt.
En normal kvinna behöver inte nätddjta för att hitta någon kompatibel. Att de redan finns på apparna visar ju att nått inte stämmer. Väl på apparna sen får de hundratals för att inte säga tusentals lajks. Så en förlorad dejt med dig betyder inte ett smack. "Börjar undra hur många som är redo för ett förhållande". De är redo men väntar på den långt över deras nivå som de tror de kan få. Guess what?! Det var inte du, så du räknas inte. Den genuina viljan för dig finns inte.

Mer eller mindre alla kvinnor där letar efter någon långt över deras nivå. Jag vet inte vad du tjänar och hur du ser ut. Men förutsatt att du är avarage kommer inget annat än äckliga fläskberg till "kvinnor" vilja ha dig. Tyvärr.

Män som börjar nätdedejta tror hela tiden att just de ska vara undantaget, att de kanske kommer ha tur, att just de är lite attraktivare än de andra män. "Det är ju bara några hundra kronor".... "man kan ju pröva"...
Men så är det inte. Ni är blir bara en bricka som utgör ryggraden i en redan skapad struktur.

Till er män: SLUTA NÄTDEJTA
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-14 kl. 12:04.
Citera
2026-06-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
1. Om alla säger samma sak om ex Hinge eller Tinder, då är det förmodligen sant. Jag funderade att börja nätdejta för ca två år sedan. Men gjorde min research innan genom att läsa här, på andra forum, recensioner osv. Det var efter det rätt tydligt hur meningslöst det var att börja. All fakta sa samma sak. Ville inte ens börja gratis eftersom jag inte ville använda min profil till att enbart ge massa bekräftelse till högfärdiga kvinnor.

2. Din notering om hur kvinnor beter sig är troligen korrekt.
En normal kvinna behöver inte nätddjta för att hitta någon kompatibel. Att de redan finns på apparna visar ju att nått inte stämmer. Väl på apparna sen får de hundratals för att inte säga tusentals lajks. Så en förlorad dejt med dig betyder inte ett smack. "Börjar undra hur många som är redo för ett förhållande". De är redo men väntar på den långt över deras nivå som de tror de kan få. Guess what?! Det var inte du, så du räknas inte. Den genuina viljan för dig finns inte.

Mer eller mindre alla kvinnor där letar efter någon långt över deras nivå. Jag vet inte vad du tjänar och hur du ser ut. Men förutsatt att du är avarage kommer inget annat än äckliga fläskberg till "kvinnor" vilja ha dig. Tyvärr.

Män som börjar nätdedejta tror hela tiden att just de ska vara undantaget, att de kanske kommer ha tur, att just de är lite attraktivare än de andra män. "Det är ju bara några hundra kronor".... "man kan ju pröva"...
Men så är det inte. Ni är blir bara en bricka som utgör ryggraden i en redan skapad struktur.

Till er män: SLUTA NÄTDEJTA
Är rätt säker på att du ändå provat nätdejting. Förstår inte vad du får ut av att ljuga om det hela tiden. Varje normal människa har testat det någon gång i sitt liv. Och allt du skriver går inte att dra slutsatser om utan att själv fått erfara det live.

Sen finns det undantag där en tjej som är attraktiv för dig, också kan vara genuin. Men dessa uppstår kanske 1 av 100 gånger man matchat med en attraktiv. Oftast en tjej som gör ett kort försök, jämfört med alla andra tjejer som hänger där år in och år ut. Men datingmarknaden 2026 är i sån extrem obalans. Tittade precis på ett youtubeklipp från ett datingprogram där tjejer som är betydligt fulare än killen reser sig upp och går.

Var på dejt med en tjej för en månad sedan. Helt OK blond tjej i 25 årsåldern. Inte världens snyggaste men i alla fall en average. Det tog mig alltså flera månader och år av swipande, oändliga konversationer och prenumerationer för att kunna få ut en tjej som är någorlunda på ens nivå och där allt flöt på utan trassel med ghosting och ursäkter och där hon visade genuint intresse och till och med påminde mig om vår dejt. Som även avbröt hennes planerade aktivitet för att gå på dejt med mig. En tjej jag nog ändå skulle säga att miljoner desperata killar skulle tacka ja till. I det här fallet föll det på att hon var väldigt vänster, feministisk och gjorde klart för mig att hon ville ha barn direkt. Så visst fan går det, men då måste du själv ha en väldigt intressant profil som lockar självaste fläskbergen och medelmåttorna. Hon sa exempelvis att hon varje kväll X:ar typ alla inkommande likes som hon får. Tänker er då hur tjejer som är 7-10 beter sig på appen.

Förr kunde man dessutom få snygga milfar. Nu finns inte ens dom längre då de också blivit skadade av sina egna förväntningar. Om 10 år sitter det massor med 45 åringar utan barn som fortfarande väntar på sin prins

Hamnar man i en lycklig relation så är mitt råd att förvalta den väl och inte lockas av gräset på andra sidan häcken. Dagens marknad har blivit helt CP och är inte ens något jag önskar min värsta fiende.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-14 kl. 14:27.
Citera
2026-06-14, 15:13
Avstängd
Citat:
Är rätt säker på att du ändå provat nätdejting. Förstår inte vad du får ut av att ljuga om det hela tiden. Varje normal människa har testat det någon gång i sitt liv. Och allt du skriver går inte att dra slutsatser om utan att själv fått erfara det live.

Sen finns det undantag där en tjej som är attraktiv för dig, också kan vara genuin. Men dessa uppstår kanske 1 av 100 gånger man matchat med en attraktiv. Oftast en tjej som gör ett kort försök, jämfört med alla andra tjejer som hänger där år in och år ut. Men datingmarknaden 2026 är i sån extrem obalans. Tittade precis på ett youtubeklipp från ett datingprogram där tjejer som är betydligt fulare än killen reser sig upp och går.

Var på dejt med en tjej för en månad sedan. Helt OK blond tjej i 25 årsåldern. Inte världens snyggaste men i alla fall en average. Det tog mig alltså flera månader och år av swipande, oändliga konversationer och prenumerationer för att kunna få ut en tjej som är någorlunda på ens nivå och där allt flöt på utan trassel med ghosting och ursäkter och där hon visade genuint intresse och till och med påminde mig om vår dejt. Som även avbröt hennes planerade aktivitet för att gå på dejt med mig. En tjej jag nog ändå skulle säga att miljoner desperata killar skulle tacka ja till. I det här fallet föll det på att hon var väldigt vänster, feministisk och gjorde klart för mig att hon ville ha barn direkt. Så visst fan går det, men då måste du själv ha en väldigt intressant profil som lockar självaste fläskbergen och medelmåttorna. Hon sa exempelvis att hon varje kväll X:ar typ alla inkommande likes som hon får. Tänker er då hur tjejer som är 7-10 beter sig på appen.

Förr kunde man dessutom få snygga milfar. Nu finns inte ens dom längre då de också blivit skadade av sina egna förväntningar. Om 10 år sitter det massor med 45 åringar utan barn som fortfarande väntar på sin prins

Hamnar man i en lycklig relation så är mitt råd att förvalta den väl och inte lockas av gräset på andra sidan hä⁶cken. Dagens marknad har blivit helt CP och är inte ens något jag önskar min värsta fiende.

Nix. Aldrig provat. Tänkte prova.

Finns ingen anledning att ljuga. Har varit på 2 mingelevent utan framgång.

Hade jag nätddjtat hade jag säkert misslyckats med det - varför jag ej började.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-14 kl. 15:52.
Citera
2026-06-14, 17:04
Medlem
Till Pundedu : Prova Hinge min vän. Jag tycker faktiskt att det är värt att testa, trots alla nackdelar och all frustration som kan följa med nätdejting.
Jag började använda Hinge i januari och trots att jag själv har en ganska speciell personlighet och inte alltid är den enklaste personen att lära känna, har jag ändå lyckats träffa flera kvinnor på relativt kort tid. Det har blivit fyra dejter, två kortare relationer och många intressanta samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in