2026-06-13, 07:22
  #8773
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Är nog inte långt kvar tills jag drar. är bara så jäkla trött på mig själv, drickandet, samhället, allt skall vara så jävla tillrättalagt, pension, räcker den? är du produktiv/tjänar pengar? etc etc en egentlig helt meningslös materiel tillvaro.

Vi skall ju alla dö till slut men jag vill inte dö som ett fyllo. Hellre dö "checka ut" nykter och på mina villkor långt bort från detta meningslösa samhälle.
Att dämpa oro är en av orsakerna till drickande. Men man får knappast högre pension av att supa. Självbehärskning, disciplin och sunda vanor, det är vad som gäller.

Vaknade nyss, regnet faller utanför och jag slipper vara bakfull idag eftersom igår tog jag beslutet att inte dricka.
Citera
2026-06-13, 10:38
  #8774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
I mitt tidigare liv var fågelkvitter bara störande oväsen, saker har ändrats till det bättre.
Ja, det har du rätt i. Förr förbannade jag fåglarnas hånfulla morgonkvitter - det var som om gudarna själva skrattade för full hals när huvudet pulserade och ångesten växte. Nu blir jag lycklig och glad!
Citera
2026-06-13, 15:27
  #8775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det har du rätt i. Förr förbannade jag fåglarnas hånfulla morgonkvitter - det var som om gudarna själva skrattade för full hals när huvudet pulserade och ångesten växte. Nu blir jag lycklig och glad!
Jag måste ha en superlever. Jag blir typ aldrig bakfull som andra beskriver, utan bara tröttare dagen efter att jag druckit. Hade alkisar på båda sidor i släkten som var riktiga krigare och drack tills de var 70+ och fick demens, måste nog vara därför.
Citera
2026-06-13, 15:34
  #8776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Jag måste ha en superlever. Jag blir typ aldrig bakfull som andra beskriver, utan bara tröttare dagen efter att jag druckit. Hade alkisar på båda sidor i släkten som var riktiga krigare och drack tills de var 70+ och fick demens, måste nog vara därför.
Ta det vackert bara! Alkoholen är verkligen skit för kroppen att ta hand om.
Citera
2026-06-15, 02:22
  #8777
Medlem
Jag kämpade med missbruk i över 20 år och ALLT började med "Alkohol" och har nu fått en ny chans i livet genom LARO. Idag får jag Buvidal-injektion 1 gång i veckan och är oerhört tacksam över att jag fick möjlighet att komma med i programmet.

I början upplevde jag vissa biverkningar, bland annat huvudvärk och en del oro och ångest under de första veckorna efter att jag började med injektionerna. Efter ungefär fem veckor har det dock stabiliserat sig och jag mår betydligt bättre. det enda problem jag har nu är halsen. den är tjock och det stramar åt 3-4 dagar i veckan och vissa veckor känns det inte alls. gissar på att det har med ciggaretterna och rökningen att göra! jag började med ciggaretter då jag var 14 år och är idag 39år.
har även kontaktat VC för en bedömning och som sa det var en infektion!

Under åren har jag missbrukat många olika droger från A-Ö. Cannabis var min huvuddrog, men jag har även använt Subutex i över tio år, provat heroin ett fåtal gånger och använt fentanylplåster. Men sedan jag började med Buvidal har jag inte haft något sug efter andra droger. Jag känner mig lugnare i kroppen, mer stabil i vardagen och kan fokusera på det som verkligen betyder något.

Idag kan jag lägga min energi på att arbeta, utvecklas som människa och vara en bra förebild för min son. För första gången på länge känner jag att jag har möjlighet att bygga upp ett tryggt och meningsfullt liv. Genom åren har jag också varit på flera olika 12-stegsbehandlingar och behandlingshem. Där pratades det mycket om nykterhet, nykter tid och att det går att leva helt drogfritt. Jag tvivlar inte på att det fungerar för många människor, men för mig gjorde det inte det. Jag försökte om och om igen, med all vilja jag hade, men föll tillbaka gång på gång.

Till slut insåg jag att jag behövde en annan väg framåt och gjorde en ansökan till LARO. Det är ett av de viktigaste besluten jag har tagit i mitt liv. Det liv jag lever idag hade jag inte kunnat föreställa mig för fem år sedan. Då handlade vardagen mest om att överleva från dag till dag. Idag har jag stabilitet, framtidstro och möjlighet att fokusera på arbete, familj och att bygga ett liv som jag faktiskt vill leva.
Citera
2026-06-15, 06:32
  #8778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av higherlife
Jag kämpade med missbruk i över 20 år och ALLT började med "Alkohol" och har nu fått en ny chans i livet genom LARO. Idag får jag Buvidal-injektion 1 gång i veckan och är oerhört tacksam över att jag fick möjlighet att komma med i programmet.

I början upplevde jag vissa biverkningar, bland annat huvudvärk och en del oro och ångest under de första veckorna efter att jag började med injektionerna. Efter ungefär fem veckor har det dock stabiliserat sig och jag mår betydligt bättre. det enda problem jag har nu är halsen. den är tjock och det stramar åt 3-4 dagar i veckan och vissa veckor känns det inte alls. gissar på att det har med ciggaretterna och rökningen att göra! jag började med ciggaretter då jag var 14 år och är idag 39år.
har även kontaktat VC för en bedömning och som sa det var en infektion!

Under åren har jag missbrukat många olika droger från A-Ö. Cannabis var min huvuddrog, men jag har även använt Subutex i över tio år, provat heroin ett fåtal gånger och använt fentanylplåster. Men sedan jag började med Buvidal har jag inte haft något sug efter andra droger. Jag känner mig lugnare i kroppen, mer stabil i vardagen och kan fokusera på det som verkligen betyder något.

Idag kan jag lägga min energi på att arbeta, utvecklas som människa och vara en bra förebild för min son. För första gången på länge känner jag att jag har möjlighet att bygga upp ett tryggt och meningsfullt liv. Genom åren har jag också varit på flera olika 12-stegsbehandlingar och behandlingshem. Där pratades det mycket om nykterhet, nykter tid och att det går att leva helt drogfritt. Jag tvivlar inte på att det fungerar för många människor, men för mig gjorde det inte det. Jag försökte om och om igen, med all vilja jag hade, men föll tillbaka gång på gång.

Till slut insåg jag att jag behövde en annan väg framåt och gjorde en ansökan till LARO. Det är ett av de viktigaste besluten jag har tagit i mitt liv. Det liv jag lever idag hade jag inte kunnat föreställa mig för fem år sedan. Då handlade vardagen mest om att överleva från dag till dag. Idag har jag stabilitet, framtidstro och möjlighet att fokusera på arbete, familj och att bygga ett liv som jag faktiskt vill leva.
Härligt att höra Ja, alla har vi olika vägar på krokiga stigar, men det viktigaste är att vi håller oss borta från sprit och knark.

Kämpa på!
Citera
2026-06-17, 13:03
  #8779
Medlem
Pungsvings avatar
Jag drack fem starköl hemma, förmodligen för att komma i kontakt med mina känslor av sorg för att vårt husdjur är sjukt men jag har inte orkat sätta mig in i det. Sedan dagen efter tog jag det till veterinären och fick inblick i hur situationen är och att det är värre än vad jag insett. Nu finns det inget sug efter öl, men det finns en behandlingsplan för husdjuret. Så jävla trött på starkölen som krycka.
Citera
2026-06-18, 05:30
  #8780
Medlem
Pungsvings avatar
Jag är en alkis, eller en med alkismentalitet, och husdjuret kommer avlivas hos veterinären för att det inte fick vård i tid. Säljaren sade att husdjuret bara hade en mild åkomma medan jag tänkte att djuret ser ju jävligt kasst ut. Men jag tog inte mina tankar på allvar, så som alkisar alltid kan komma med undanflykter, experter på att bortse från verkligheten. Nu är det för sent, ett halvår senare. Nu är det fuck off för all alkohol tills jag dör. Jag dör hellre än dricker mer av den skiten.
Citera
2026-06-18, 06:28
  #8781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag är en alkis, eller en med alkismentalitet, och husdjuret kommer avlivas hos veterinären för att det inte fick vård i tid. Säljaren sade att husdjuret bara hade en mild åkomma medan jag tänkte att djuret ser ju jävligt kasst ut. Men jag tog inte mina tankar på allvar, så som alkisar alltid kan komma med undanflykter, experter på att bortse från verkligheten. Nu är det för sent, ett halvår senare. Nu är det fuck off för all alkohol tills jag dör. Jag dör hellre än dricker mer av den skiten.
Tråkigt att höra om husdjuret Det är så trist när de blir sjuka.

Men det låter toppen att du bestämt dig gällande alkoholen! Bra tankegångar - kämpa på!
Citera
2026-06-18, 12:45
  #8782
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag är en alkis, eller en med alkismentalitet, och husdjuret kommer avlivas hos veterinären för att det inte fick vård i tid. Säljaren sade att husdjuret bara hade en mild åkomma medan jag tänkte att djuret ser ju jävligt kasst ut. Men jag tog inte mina tankar på allvar, så som alkisar alltid kan komma med undanflykter, experter på att bortse från verkligheten. Nu är det för sent, ett halvår senare. Nu är det fuck off för all alkohol tills jag dör. Jag dör hellre än dricker mer av den skiten.

du dricker nu eller hur
Citera
2026-06-19, 03:00
  #8783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av higherlife
Jag kämpade med missbruk i över 20 år och ALLT började med "Alkohol" och har nu fått en ny chans i livet genom LARO. Idag får jag Buvidal-injektion 1 gång i veckan och är oerhört tacksam över att jag fick möjlighet att komma med i programmet.

I början upplevde jag vissa biverkningar, bland annat huvudvärk och en del oro och ångest under de första veckorna efter att jag började med injektionerna. Efter ungefär fem veckor har det dock stabiliserat sig och jag mår betydligt bättre. det enda problem jag har nu är halsen. den är tjock och det stramar åt 3-4 dagar i veckan och vissa veckor känns det inte alls. gissar på att det har med ciggaretterna och rökningen att göra! jag började med ciggaretter då jag var 14 år och är idag 39år.
har även kontaktat VC för en bedömning och som sa det var en infektion!

Under åren har jag missbrukat många olika droger från A-Ö. Cannabis var min huvuddrog, men jag har även använt Subutex i över tio år, provat heroin ett fåtal gånger och använt fentanylplåster. Men sedan jag började med Buvidal har jag inte haft något sug efter andra droger. Jag känner mig lugnare i kroppen, mer stabil i vardagen och kan fokusera på det som verkligen betyder något.

Idag kan jag lägga min energi på att arbeta, utvecklas som människa och vara en bra förebild för min son. För första gången på länge känner jag att jag har möjlighet att bygga upp ett tryggt och meningsfullt liv. Genom åren har jag också varit på flera olika 12-stegsbehandlingar och behandlingshem. Där pratades det mycket om nykterhet, nykter tid och att det går att leva helt drogfritt. Jag tvivlar inte på att det fungerar för många människor, men för mig gjorde det inte det. Jag försökte om och om igen, med all vilja jag hade, men föll tillbaka gång på gång.

Till slut insåg jag att jag behövde en annan väg framåt och gjorde en ansökan till LARO. Det är ett av de viktigaste besluten jag har tagit i mitt liv. Det liv jag lever idag hade jag inte kunnat föreställa mig för fem år sedan. Då handlade vardagen mest om att överleva från dag till dag. Idag har jag stabilitet, framtidstro och möjlighet att fokusera på arbete, familj och att bygga ett liv som jag faktiskt vill leva.

Otroligt upplyftande att läsa din historia.
Själv har jag druckit alkohol konstant under många års tid och är själv förvånad över att jag undsluppit men, ser fräsch ut och har några celler i huvudet i behåll.

Vet ej själv hur jag fixade att börja dricka bara måttligt, vilket jag numera gör. Men vilken livskvalitet jag har nu.

Numera är det skönt att stiga upp på morgonen och slippa oroa mig för hur jag ska orka ta mig till Bolaget. Och pengarna man sparar samt förmågan att vara lyhörd för andras olika probmem gör det hela guld värt.

Sömnproblem har jag haft sedan barnsben (brukade ligga och sjunga på nätterna och höll föräldrarna vakna

Allt gott till dig. Glad midsommar -- skönt att kunna njuta klart med alla sinnen.
Citera
2026-06-19, 03:07
  #8784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Inte hört ett ljud från min fulla kompis. Kanske sitter han full och lycklig nu medans jag sitter här hemma i möte med verkligheten. 😬

Och då är det du som har själva livet i din hand!
Släpp inte denna gåva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in