2026-06-12, 23:40
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, det är otroligt tragiskt hur det är ställt med Antonio. Jag såg Anjos "dokumentär"/porträtt av Antonio och där han stod och skrek och spottade ovanför trappan, medan Anna och dotter stod nedanför och ylade... Till sist måste Roberto slänga ut sonen med våld. DÅ insåg jag...

Vidare med videon där han diskuterar med sin pappa om sin if-diagnos.

Men ja, det bästa vore ju om han kom bort hemifrån. Kombon att ha if-diagnos med att han Anna Book som mamma kan aldrig vara rätt. I sig verkar väl Roberto också lite "i.f", men hur som helst så sätter han inte gränser för sin familj. Han vill endast vara glad och snäll, förutom när Antonio MÅSTE ha stryk... Kanske för att han inte förstår bättre? Men om Roberto är en "snäll och duktig idiot" så har nog sonen blivit inne på en annan bana, men också förståndshandikappad.

Roberto ligger nog på övre gränsen för att slippa diagnosen "i.f." medan Antonio är på den undre. Men hur som så förstår man då vad TUFFT Anna har det med att bädda, tvätta sig själv, torka sig med RENA badlakan och laga all mat!!!! När hon samtidigt måste hålla koll på sin glade men förståndshandikappade make, och på sin allvarlige än mer förståndshandikappade son med missbruksproblem. Och hur det står till med döttrarnas iq..? Felicia stal från gammal tant och Vanessa var väl också "olämpligt ute" med val av pojkvän, men nu pippar de sin chef i Spanien?

Plus att hon, Anna Book, måste sitta barnvakt, ständigt och ORKA bada naken med ungarna(för att hennes gränslöshet ju gett så "bra" resultat på hennes egna barn.). Det tär nog på Anna Book. Men hon håller smajlet uppe! Och hur slutkörd hon än må vara av att vara personlig assistent, god man, ledsagare och stödperson till samtliga av sina familjemedlemmar och familjen Lundell(där hon verkar attraherad av Jonna...), ja men då vet hon att det finns filter och att hon kan försöka inbilla folk att hon ser mystiskt ung ut!!!!

Sen när man ser henne på film så ser hon ju inte alls ut så. Men ja.... Hon kämpar ju på....

Spot on!
Citera
2026-06-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Föräldrar kan jobba som personlig assistent till vuxna utvecklingsstörda barn, kan få lön dygnet runt.
Sådan assistans är oerhört svårt att få. Och även om han beviljats det, vilket sannolikheten för är extremt låg, bygger det inte på att han bor hos dem.
Citera
2026-06-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primaliv69
Sådan assistans är oerhört svårt att få. Och även om han beviljats det, vilket sannolikheten för är extremt låg, bygger det inte på att han bor hos dem.
Verkar inte svårt att få men vad vet jag.
Citera
2026-06-13, 09:03
Medlem
ovanligt tyst på Annas instagram, men hon är väl strängt upptagen med hemliga stora saker och jobb
Citera
2026-06-13, 09:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Sonen uppfyller absolut inte kraven då han kan äta, röra sig och sköta sin egen hygien. Det är möjligt att han skulle kvala in på vissa LSS-åtgärder, t ex boende men absolut inte personlig assistans.

Oavsett så vore det bästa om han flyttade hemifrån. Det är rätt uppenbart att situationen inte är bra varken för honom eller de vuxna i hushållet. Anna verkar som sagt skylla sina egna misslyckanden på att sonen har en dom för ett decennium sedan. Hela grejen påminner om Bjästa-fallet där GM hade accepterat sin skuld tills mamman startade en kampanj som slog tillbaka mångdubbelt hårdare...
Citera
2026-06-13, 13:04
Medlem
Citat:
Det är många som inte kan hantera de mest basic sakerna själva som inte får assistans.
Har han IF tillhör han däremot personkrets under LSS och kan t ex ansöka om boendestöd eller särskilt boende.
Citera
2026-06-13, 19:45
Medlem
nationalizten88s avatar
Bor barnen i Spanien i egna lägenheter eller bor dom i la familgia lägenheten??
Citera
2026-06-13, 19:58
Medlem
Idag får vi se den spanska toalettstolen igen
🚾
Citera
2026-06-13, 21:18
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag tror inte att Anna låter sonen flytta, jag tror att Anna/familjen får någon form av bidrag för att ta hand om Antonio, han är rejält utvecklingsstörd och han har flera domar på sig, han klarar sig inte själv och då har familjen rätt till bidrag om familjen tar hand om Antonio.

Det är mycket tråkigt om det är så, eftersom Anna är helt värdelös på att ta hand om Antonio, han skulle verkligen behöva komma bort från Anna och den värdelösa pappan.

Att bo i ett radhus tätt inpå grannarna tillsammans med Anna och Roberto kommer att sluta med katastrof för Antonio.

Du har ingen vidare erfarenhet av personer som är utvecklingsstörda eller hur?
Citera
2026-06-13, 21:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Du har ingen vidare erfarenhet av personer som är utvecklingsstörda eller hur?

Nej, jag känner inte dig så bra.
Citera
2026-06-13, 21:50
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Nej, jag känner inte dig så bra.

Knappt ens dig slälv märker jag.
Citera
2026-06-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Knappt ens dig slälv märker jag.
Jag tror att även Roberto och Anna har olika grader av intellektuella funktionsnedsättningar, kanske hela familjen? Dom är ju verkligen en samling extremt udda och ensamma människor. Döttrarna verkar inte ha några vänner alls. Umgås tillsammans, bor tillsammans, jobbar tillsammans. En av dom vanligaste bevisen på If är väl en skolgång utan godkända slutbetyg.Ingen vilja, ingen ambition. Verkar keva som övermogna tonåringar med ett barns intellekt.Har någon av dom gymnasiebetyg? Varför inte plugga vidare? Nu tog väl Antonio studenten eller hur var det? Döttrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in