Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Hade de inte varit familjehem i över 20 år? Borde de inte varit rutinerade vid detta laget och hur kunde det gå så fel?
Blodprover visade väldigt låg halt av alkohol så något missbruk tydde det väl knappast på heller?
Vad hände? Vad gick snett? Jag har svårt att tro att du arbetar inom socialtjänsten som du uttryckt dig i tråden, kanske uppför du dig lite för skadad för att jag ska tro dig, lite för många misstag dessutom som avslöjat dig men men inte mitt problem?
Å så detta ältande om pengarna de tjänat, är inte det minsta avundsjuk eller missunnsam, den tid och energi dessa familjehem lägger ner orkar inte vem som helst ens tänka på? Det är tur de finns de där eldsjälarna, de får också krascha, de är bara människor och hade du arbetat socialt så hade du uttryckt dig bättre?
Jo de borde vara rutinerade, jag kan bara hålla med dig.
Vad som hände och vad som gick snett vet inte jag. Girighet, ta in fler barn än man klarar av kanske spelar in, vad vet jag.
De verkar ha gått hårdast åt det barn som varit mest utåtagerande, de har väl inte klarat av det. Det är det barn som alltså bott i familjen sedan ett års ålder, så det säger något om hemmiljön.
Du får tro vad du vill om mig, socialt arbete är brett.
Jag vet i alla fall att det på absolut inga sätt är brukligt att försöka stämma en kommun på ett halvårs arvode efter att ett barn flyttats akut.
Det skulle vara intressant att höra hur sonen, med 25 år i rättsväsendet, argumenterade för det.
Akilo som är gymnasievän till sonen och verkar vara väldigt informerad kanske kunde fråga honom?