Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Varför har det varit bråk skäll regler och bestraffningar? Är det möjligt att fosterbarnen haft så fasligt mycket krångel i sitt bagage att de varit så förfärligt besvärliga? Är det så jag ska tolka det du skrivit?
Du frågar mig återigen om saker som framgår i Fup.
Ja varför det varit så är väl för att paret är helt jävla vrickade. Ett av barnen, en 18-årig flicka, utan egen problematik om det nu spelar in säger bland annat:
”Det var något hela tiden”.
Med något menas bråk, liv, stök, konflikter osv osv mellan paret och barn.
Det var helt enkelt något igång konstant är bilden som framgår i barnens förhör.
Lyssna också på den manliga försvararen som säger i tv-intervju att: ”Det har varit stökiga förhållanden men inte hänt något olagligt” (ungefär).
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/familjehemsmamman-foll-ihop-i-rattssalen-mycket-kanslor
Tvivlar du fortfarande på att det varit bråk och stök? Du verkar tro på parets oskuld, men du måste ju själv förstå att det redan är fastlaget att hemmet varit gravt dysfunktionellt.
Att barnen skulle varit ”förfärligt besvärliga” vet jag inget om, men det barn som behandlats mest illa var placerad sedan ett års ålder hos Jan Åke och Jeanette.
Det barnet verkar ha haft störst problem av alla och varit mest bråkig och utåtagerande.
De andra barnen, som samhället tagit från dysfunktionella familjer, har inte alls samma problem.
De kom ur askan in i elden, stackarna.