2026-06-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Är du kunnig i ämnet psykopati och har god erfarenhet i ämnet?
Du är väl medveten om att det är något man föds med? Är det troligt att en psykopat skulle kunna leva ihop med någon i så många år, skaffa flera barn med samma partner och ta hand om andras barn, hinna bli över 60 år och sen plötsligt kallar du denna person psykopat och ingen skulle upptäckt detta tidigare?

Jag undrar när du ska komma ner på jorden?

En person som beter sig så som vi själva kan höra på det inspelade materialet, som var det som till slut avslöjade skräckhemmet, har någon form av beteendestörning.

Eller tycker du att han låter frisk…?
Citera
2026-06-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skakadsombebis
Suck. Jag har läst Fupen och utifrån det dragit slutsatsen att detta är skräpmänniskor.
Det är inte jag som anklagar.
Det är en ÅKLAGARE som åtalat dessa människor för fruktansvärda brott mot några av samhällets svagaste individer. Fosterhemsbarn.
Barn som inte har några biologiska föräldrar som skyddar dem. Som är ensamma i världen. Som samhället har tagit på sig ansvaret för.
Dessa barn har Jeanette och Jan Åke misshandlat psykiskt och fysiskt. Övervakat. Låst in. Förhindrar att gå på toaletten.
Osv osv.

Varför skulle det här paret behandla barnen såhär som du beskriver det? Har dessa barn varit så himla besvärliga eller vad är det du försöker måla upp här?
Citera
2026-06-12, 19:31
Medlem
Citat:
En person som beter sig så som vi själva kan höra på det inspelade materialet, som var det som till slut avslöjade skräckhemmet, har någon form av beteendestörning.

Barnet har ju själv uppgett i förhör att hon inte minns att han sagt de saker som hörs på inspelningen, och även sagt att det skulle kunna vara AI-genererat. Hur tycker du själv att det låter? Det är väl just därför man bör vara försiktig med att dra tvärsäkra slutsatser.
Citera
2026-06-12, 19:31
Medlem
Att en av flickorna inte ljugit o hittat på anser vi att vi kan gå i god för.
Sprids mycket elände o ifrågasättande av barnen som gör att man sviker barnen igen. Dessa barn ska vara stolta att de står upp för det som de varit med om och som är deras upplevelse.
Detta är en familj som ingen ifrågasätter då de driver allt efter sin vilja. Anser att de tar sig rätten till det mesta.
Det som framkommit är inte förvånande.
Man kan hoppas att dessa barn känner trygghet och får vara ifred nu och framöver av dessa personer.
Citera
2026-06-12, 19:33
Medlem
Citat:
Varför har det varit bråk skäll regler och bestraffningar? Är det möjligt att fosterbarnen haft så fasligt mycket krångel i sitt bagage att de varit så förfärligt besvärliga? Är det så jag ska tolka det du skrivit?

Du frågar mig återigen om saker som framgår i Fup.
Ja varför det varit så är väl för att paret är helt jävla vrickade. Ett av barnen, en 18-årig flicka, utan egen problematik om det nu spelar in säger bland annat:

”Det var något hela tiden”.

Med något menas bråk, liv, stök, konflikter osv osv mellan paret och barn.

Det var helt enkelt något igång konstant är bilden som framgår i barnens förhör.
Lyssna också på den manliga försvararen som säger i tv-intervju att: ”Det har varit stökiga förhållanden men inte hänt något olagligt” (ungefär). https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/familjehemsmamman-foll-ihop-i-rattssalen-mycket-kanslor

Tvivlar du fortfarande på att det varit bråk och stök? Du verkar tro på parets oskuld, men du måste ju själv förstå att det redan är fastlaget att hemmet varit gravt dysfunktionellt.

Att barnen skulle varit ”förfärligt besvärliga” vet jag inget om, men det barn som behandlats mest illa var placerad sedan ett års ålder hos Jan Åke och Jeanette.
Det barnet verkar ha haft störst problem av alla och varit mest bråkig och utåtagerande.

De andra barnen, som samhället tagit från dysfunktionella familjer, har inte alls samma problem.
De kom ur askan in i elden, stackarna.
Citera
2026-06-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenkare1
Att en av flickorna inte ljugit o hittat på anser vi att vi kan gå i god för.
Sprids mycket elände o ifrågasättande av barnen som gör att man sviker barnen igen. Dessa barn ska vara stolta att de står upp för det som de varit med om och som är deras upplevelse.
Detta är en familj som ingen ifrågasätter då de driver allt efter sin vilja. Anser att de tar sig rätten till det mesta.
Det som framkommit är inte förvånande.
Man kan hoppas att dessa barn känner trygghet och får vara ifred nu och framöver av dessa personer.

Jättefint skrivet. Efter vad jag hört har de vuxna sönerna kommit med påtryckningar under hela utredningstiden. Stämmer det?
Citera
2026-06-12, 19:36
Medlem
Citat:
Varför skulle det här paret behandla barnen såhär som du beskriver det? Har dessa barn varit så himla besvärliga eller vad är det du försöker måla upp här?

Mmm fräscht att du försöker skylla allt på barnen. Nu är det ju så att det värst utsatta barnet och mest utåtagerande är det barn som bott hos Jan Åke och Jeanette sedan ett års ålder.
Det beskriver samtliga de andra barnen.

Det är ju intressant att det mest ”skadade” barnet är det som tvingats växa upp i skräckhemmet.
Citera
2026-06-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-55
Barnet har ju själv uppgett i förhör att hon inte minns att han sagt de saker som hörs på inspelningen, och även sagt att det skulle kunna vara AI-genererat. Hur tycker du själv att det låter? Det är väl just därför man bör vara försiktig med att dra tvärsäkra slutsatser.

Herregud vad du ljuger. Vem har sagt att det skulle vara Ai-genererat och när?
Skulle dessa flickor, samtliga under 17 år vid tillfället, ha gjort detta?
Citera
2026-06-12, 19:40
Medlem
Citat:

Jag hör ett frustrerande utbrott, han har ansvar för barn med krångel och jag ställer mig frågan; vad utlöste detta hos honom? Vad hände? Du bör undra det också med tanke på att det handlar om just barn med krångel i sitt bagage?
Jag vet vad barn med krångel i bagaget kan göra och hur de kan spela ut vuxna fullständigt? Har du erfarenhet och kunskap om barn med krångel och vad det kan innebära?

Nu säger inte jag att jag har rätt angående barnen i detta fallet men jag tycker att det är konstigt att du är så tvärsäker att dessa två fosterhemsföräldrar är skyldiga? De är inte dömda, än, och ingen vet om de är skyldiga, det ska prövas i rätten och domen kommer snart? Möjligheten finns att de frias inte sant? Ingen i tråden vet hur domen blir och du beter dig som om det vore en personlig tävling för dig? Som om du har panik och är gigantiskt stressad över den kommande domen? Varför är du så orolig? Om de frias kommer du att må skit befarar jag, jag hoppas du inte exploderar i så fall?
Citera
2026-06-12, 19:45
Medlem
Citat:
Jättefint skrivet. Efter vad jag hört har de vuxna sönerna kommit med påtryckningar under hela utredningstiden. Stämmer det?

Så berättas det och för oss är det uppenbart.
Citera
2026-06-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-55

Men vem skulle fejka inspelningen i så fall?
Kan man ana varför paret släpptes i väntan på domen och varför postare är så desperata att smutskasta dom så mycket som möjligt innan dom ens fallit?
Citera
2026-06-12, 19:48
Medlem
Citat:
Herregud vad du ljuger. Vem har sagt att det skulle vara Ai-genererat och när?
Skulle dessa flickor, samtliga under 17 år vid tillfället, ha gjort detta?

Det framkom i det uppspelade förhöret med den flicka som enligt uppgifter bott i familjen sedan ett års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in