2026-06-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Men vem skulle fejka inspelningen i så fall?
Kan man ana varför paret släpptes i väntan på domen och varför postare är så desperata att smutskasta dom så mycket som möjligt innan dom ens fallit?

Det vet jag inte. Men när barnet själv uppgett att hon inte minns att det sagts och nämnt att inspelningen kan vara AI-genererad, tycker jag att det är rimligt att ställa frågan.
Citera
2026-06-12, 19:52
Medlem
Citat:
Barn med krångel i bagaget kräver förstås både tid och kraft det inser nog de flesta, men varför blev deras umgänge mindre och mindre? Hade de så fullt upp hemma med barnen att de inte hade tid för ett eget liv alls?

Ja du, barnen var väl det minsta problemet utan det var allt runt omkring! Lägg därtill översittare, vet bäst mentalitet och hur mycket pengar de skröt med att de hade! Som sagt barnen var inga problem med….. de vågade inte säga något….
Citera
2026-06-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenkare1
Att en av flickorna inte ljugit o hittat på anser vi att vi kan gå i god för.
Sprids mycket elände o ifrågasättande av barnen som gör att man sviker barnen igen. Dessa barn ska vara stolta att de står upp för det som de varit med om och som är deras upplevelse.
Detta är en familj som ingen ifrågasätter då de driver allt efter sin vilja. Anser att de tar sig rätten till det mesta.
Det som framkommit är inte förvånande.
Man kan hoppas att dessa barn känner trygghet och får vara ifred nu och framöver av dessa personer.

Med tanke på att du själv inte verkar ha haft en helt okomplicerad relation till dina egna barn känns det märkligt att du är så snabb med att döma andra.
Citera
2026-06-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno81
Ja du, barnen var väl det minsta problemet utan det var allt runt omkring! Lägg därtill översittare, vet bäst mentalitet och hur mycket pengar de skröt med att de hade! Som sagt barnen var inga problem med….. de vågade inte säga något….

Det där stämmer inte riktigt med den bild som också framkommit. Flera av barnen hade omfattande svårigheter och diagnoser som krävde mycket stöd och engagemang. Att vara familjehem i en sådan situation är långt ifrån enkelt, och mycket tyder på att familjen lade en stor del av sitt liv och sin vardag på att ta hand om barnen.
Citera
2026-06-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-55
Det där stämmer inte riktigt med den bild som också framkommit. Flera av barnen hade omfattande svårigheter och diagnoser som krävde mycket stöd och engagemang. Att vara familjehem i en sådan situation är långt ifrån enkelt, och mycket tyder på att familjen lade en stor del av sitt liv och sin vardag på att ta hand om barnen.

Så ska det vara men var tyvärr inte det här!
Omfattande svårigheter och diagnoser tar man inte emot mer än man klarar av! Hör togs det emot av en sak! Pengar! Och sedan hölls barnen under de förhållande som kommit fram!
Citera
2026-06-12, 20:09
Medlem
Citat:
Så ska det vara men var tyvärr inte det här!
Omfattande svårigheter och diagnoser tar man inte emot mer än man klarar av! Hör togs det emot av en sak! Pengar! Och sedan hölls barnen under de förhållande som kommit fram!

Det där är väl ändå en spekulation. Om det bara handlade om pengar, varför skulle en av dem samtidigt ha ett vanligt arbete? Ersättningen för familjehemsplaceringar är heller inte några enorma summor, särskilt inte om man lägger mycket tid, energi och resurser på barnen.

Jag har heller aldrig fått intrycket att familjen levt något särskilt lyxliv. Däremot verkar de ha lagt väldigt mycket av sin vardag på att ta hand om barn med stora behov.
Citera
2026-06-12, 20:12
Medlem
Seriöst… kan ni starta en chattgrupp eller skicka privata meddelanden till varandra. Det ni sitter och tjafsar om fram och tillbaka är så otroligt trist om ni ändå inte delar med er av FUP.
Citera
2026-06-12, 20:14
Medlem
Citat:
Men vem skulle fejka inspelningen i så fall?
Kan man ana varför paret släpptes i väntan på domen och varför postare är så desperata att smutskasta dom så mycket som möjligt innan dom ens fallit?

Att de släpptes behöver inte peka åt något håll. De kan inte längre påverka utredningen vilket var anledningen till att de häktades.
Det finns heller ingen risk att de flyr landet.
Citera
2026-06-12, 20:21
Medlem
Citat:
Det där är väl ändå en spekulation. Om det bara handlade om pengar, varför skulle en av dem samtidigt ha ett vanligt arbete? Ersättningen för familjehemsplaceringar är heller inte några enorma summor, särskilt inte om man lägger mycket tid, energi och resurser på barnen.

Jag har heller aldrig fått intrycket att familjen levt något särskilt lyxliv. Däremot verkar de ha lagt väldigt mycket av sin vardag på att ta hand om barn med stora behov.

Inte spekulation! Upplevt! Öppna ögonen!
Citera
2026-06-12, 20:24
Medlem
Citat:
Inte spekulation! Upplevt! Öppna ögonen!

Och hur har du upplevt det? Då borde du ju då ha bott i familjehemmet eller är anhörig till något barn som bott i familjen!! Bullshit!
Citera
2026-06-12, 20:35
Medlem
Citat:
Och hur har du upplevt det? Då borde du ju då ha bott i familjehemmet eller är anhörig till något barn som bott i familjen!! Bullshit!

Varför skulle det vara bullshit?
Är det inte rentav ganska troligt att anhöriga/fosterbarnen själva skulle ge sig in tråden?
Liksom gymnsievänner och andra till familjen Johansson kan finnas här.
Citera
2026-06-12, 20:40
Medlem
Citat:
Jag hör ett frustrerande utbrott, han har ansvar för barn med krångel och jag ställer mig frågan; vad utlöste detta hos honom? Vad hände? Du bör undra det också med tanke på att det handlar om just barn med krångel i sitt bagage?
Jag vet vad barn med krångel i bagaget kan göra och hur de kan spela ut vuxna fullständigt? Har du erfarenhet och kunskap om barn med krångel och vad det kan innebära?

Nu säger inte jag att jag har rätt angående barnen i detta fallet men jag tycker att det är konstigt att du är så tvärsäker att dessa två fosterhemsföräldrar är skyldiga? De är inte dömda, än, och ingen vet om de är skyldiga, det ska prövas i rätten och domen kommer snart? Möjligheten finns att de frias inte sant? Ingen i tråden vet hur domen blir och du beter dig som om det vore en personlig tävling för dig? Som om du har panik och är gigantiskt stressad över den kommande domen? Varför är du så orolig? Om de frias kommer du att må skit befarar jag, jag hoppas du inte exploderar i så fall?

Vad du fantiserar. ”Gigantiskt stressad”. ”Orolig”. Det är sådant trams att det inte ens är värt att bemöta.
Läs nu noga.
Det viktigaste för mig är att radarparet Janne å Nettan aldrig mer kan ta och emot och vanvårda fosterbarn.
Och det kommer de aldrig få göra, oavsett utgång i målet.
Du ska inte få ”frustrerade utbrott” som familjehem. Som sagt, det barn som är/var värst skadat är det barn som vuxit upp hela sitt liv hos Nettan å Janne.
Senast redigerad av skakadsombebis 2026-06-12 kl. 20:46. Anledning: Fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in