Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Jag hör ett frustrerande utbrott, han har ansvar för barn med krångel och jag ställer mig frågan; vad utlöste detta hos honom? Vad hände? Du bör undra det också med tanke på att det handlar om just barn med krångel i sitt bagage?
Jag vet vad barn med krångel i bagaget kan göra och hur de kan spela ut vuxna fullständigt? Har du erfarenhet och kunskap om barn med krångel och vad det kan innebära?
Nu säger inte jag att jag har rätt angående barnen i detta fallet men jag tycker att det är konstigt att du är så tvärsäker att dessa två fosterhemsföräldrar är skyldiga? De är inte dömda, än, och ingen vet om de är skyldiga, det ska prövas i rätten och domen kommer snart? Möjligheten finns att de frias inte sant? Ingen i tråden vet hur domen blir och du beter dig som om det vore en personlig tävling för dig? Som om du har panik och är gigantiskt stressad över den kommande domen? Varför är du så orolig? Om de frias kommer du att må skit befarar jag, jag hoppas du inte exploderar i så fall?
Vad du fantiserar. ”Gigantiskt stressad”. ”Orolig”. Det är sådant trams att det inte ens är värt att bemöta.
Läs nu noga.
Det viktigaste för mig är att radarparet Janne å Nettan aldrig mer kan ta och emot och vanvårda fosterbarn.
Och det kommer de aldrig få göra, oavsett utgång i målet.
Du ska inte få ”frustrerade utbrott” som familjehem. Som sagt, det barn som är/var värst skadat är det barn som vuxit upp hela sitt liv hos Nettan å Janne.