2026-06-11, 22:18
  #169
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Intäkter är inte samma sak som vinst. Du kan välja att låta pengarna ligga kvar i bolaget i flera år och innan du plockar ut vinsten.
Då agerade han synnerligen klantigt Trustor pojkarna framstår som smarta i jämförelse speciellt i dessa tider när SD behövs allra mest.
Nyheterna om fadäser förstörde min nattsömn helt, Jag är i chock!
Citera
2026-06-12, 06:44
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag antar att han får skatta intäkten som inkomst av tjänst, det har han väl inte försökt komma undan?
Nej. Via eget bolag så då blir det inkomst av kapital.
Citera
2026-06-12, 07:08
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det är ju inte förbjudet att göra dåliga affärer, vilket detta mest ser ut att vara och rent formellt har JÅ inte gjort något fel. Förmodligen en skitbok som de som köpte trodde kunde göra stor nytta för partiet. Men så blev det inte och då är det väl rimligt att elda upp skiten och gå vidare.

Otroligt vad enögda media är i drevet mot SD. Kan de inte lyfta den egna trollfabriken och lotteriskandalen som S låg bakom? Allt vänsterflanken gör blåser förbi. Den här enögdheten gör mig lite rädd över hur indoktrinerade vi är? Vad är sant och vad är inte sant om omvärlden? Nu på morgonen har tv4 stort slagit upp att JÅ sitter i styrelsen i ett fastighetsbolag. Ett lite skitbolag som omsatte 250K, istället får de det att låta så mycket värre.


De miljoner som Åkesson investerade i fastighetsbolaget är ju bara fickpengar för Åkesson, inte så konstigt att man glömmer hur mycket fickpengar man har!
Citera
2026-06-12, 07:31
  #172
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
De miljoner som Åkesson investerade i fastighetsbolaget är ju bara fickpengar för Åkesson, inte så konstigt att man glömmer hur mycket fickpengar man har!
Miljoner? Var har du fått det ifrån?
Citera
2026-06-12, 09:37
  #173
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Nej. Via eget bolag så då blir det inkomst av kapital.

Ok. Beroende på så godkänner inte alltid Skatteverket detta upplägg då man inkomst av kapital i från kan ses som förtäckt inkomst av tjänst för att på så sätt minska skatten. Däremot kan han låta pengarna kvarstana i bolaget, deet är ok.
Citera
2026-06-12, 09:58
  #174
Medlem
Citat:
Jimmie Åkesson kan bryta mot lagen - Anmälde inte styrelsepost

Sverigedemokraternas partiledare köpte 2024 in sig i bolaget Amerika 6, som äger en fastighet i Sölvesborg. Jimmie Åkesson investerade runt en miljon kronor i fastighetsbolaget och tog plats i bolagets styrelse.

Kalla fakta avslöjade igår att Åkesson fick in pengar för att köpa in sig i fastighetsbolaget genom att sälja merparten av en bokupplaga på 80 000 böcker till sitt eget parti. Bolaget, där Åkesson nu är delägare, får också hyresintäkter från en lokal SD-förening.

https://www.tv4.se/artikel/7IDUIG4vj5B0BvR2LfJw93/jimmie-akesson-kan-bryta-mot-lagen-anmaelde-inte-styrelsepost
Citera
2026-06-12, 10:01
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Miljoner? Var har du fått det ifrån?

1 miljon har han lagt in i ett fastighetsbolag i samband med detta. Som verkar komma från böckerna och där man från andra änden har intäkter från sd även till fastighetsbolaget som han har nytta av därmed. Han har heller inte anmält sin styrelsepost.
__________________
Senast redigerad av Katki 2026-06-12 kl. 10:04.
Citera
2026-06-12, 10:04
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Nej. Via eget bolag så då blir det inkomst av kapital.
Nu får du läsa på.
Det kan både bli tjänst och kapital om du har ett eget AB
"Fåab"
Citera
2026-06-12, 10:15
  #177
Medlem
Åkesson framstår som en genomkorrupt politiker

https://www.facebook.com/610290846/posts/pfbid02AdQi7baurJ6SzFpRSTeJTyV1QrTgdnWpJ4wZcqTvFzE vf2mvwujvVdvENX3jk2Fyl/
Citera
2026-06-12, 10:18
  #178
Medlem
Citat:
Institutet mot mutor: Det kan röra sig om korruption

Kritiken växer mot Sverigedemokraterna för sättet de använt det statliga partistödet, rapporterar TV4. Institutet mot mutor går så långt som att påstå att det kan röra sig om korruption.

https://omni.se/mutexpert-ser-brister-med-sd-s-festfakturor/a/Okj6jl

Citat:
Tidigare SD-topp: Samma fuskkultur fanns lokalt

Även på lokal nivå har Sverigedemokraterna haft en kultur av att låta statligt partistöd gå till privata fester.

Göransson säger att han känner igen sig i bilden som tecknas i programmet. – Precis exakt så har det gått till även på distriktsnivå. Det dracks och det åts skrovmål, det var det ena med det tredje.

https://omni.se/tidigare-sd-topp-samma-fuskkultur-fanns-lokalt/a/L4jPrx
__________________
Senast redigerad av Katki 2026-06-12 kl. 10:21.
Citera
2026-06-12, 10:28
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
1 miljon har han lagt in i ett fastighetsbolag i samband med detta. Som verkar komma från böckerna och där man från andra änden har intäkter från sd även till fastighetsbolaget som han har nytta av därmed. Han har heller inte anmält sin styrelsepost.

Hans svärfar äger byggnaden dessutom genom sitt bolag.
Citera
2026-06-12, 10:32
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lena11
Dom som köpte böckerna nåt sd bolag brände mer än hälften 43 000 en del såldes andra gavs bort hamna antagligen på ett kaffebord eller undangömt i ett förråd. Jimmie däremot fick pengar för 80 000 exemplar.

Vem trycker ens upp så mycket böcker om man inte plannerar att bluffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in