Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Vari består korruptionen?
Korruption betyder att personer får statliga pengar som de använder för privata ändamål.
Men SD får väl använda sitt partistöd som de vill?
Om de köper in 10000 böcker (till marknadspris) i syfte att försöka sälja dem, hur kan det vara korruption?
Om bolaget är ansvarigt för försäljning är det väl ett rätt rimligt upplägg? Eller ska Jimmie stå själv utanför Systembolaget och försöka kränga boken?
Spelar det roll om SD köper in Jimmies bok eller 10 000 klistermärken liksom?
Pengarna gick rakt till Åkessons bolag som slapp sälja dom, slapp risken, slapp förlusten, slapp bränna upp skiten som inte gick att sälja överhuvudtaget.
Ja, han skulle ha sålt dom via sitt bolag eller via externa bokförsäljare. Inte med partiet som mellanhand och genom skattefinansierat partistöd inkassera 1,7 miljoner i sitt eget bolag.