2026-06-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Och Jimmy förespråkar nu omskärelser av små barn- själv tycker jag barnen får bli vuxna och själva avgöra detta https://kvartal.se/nathalierothschild/artiklar/akesson-undanta-judar-fran-omskarelseforbud/cG9zdDo4MjI4OA

Går han all in, ska man suga av barnet också? Annars blir det inte en riktig judisk omskärelse som är en direkt order av gud
Citera
2026-06-11, 11:01
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Går han all in, ska man suga av barnet också? Annars blir det inte en riktig judisk omskärelse som är en direkt order av gud

Förekommer den sedvänjan ens i Sverige? Vi har inte särdeles många ultraortodoxa judar här. Jag tror att jag sett två sådana gå förbi på stan en (1) gång under mitt drygt 50-åriga liv. Eller möjligtvis var det bara en, det var så länge sedan att jag inte minns säkert.

Men ja, det förslaget var cp av Jimmie oavsett. Ska vi ha religiösa särrättigheter i Sverige så tänker jag bli hedning och kräva rätten att bära svärd. Har dock inget med trådämnet att göra.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-06-11 kl. 11:08.
Citera
2026-06-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Wow, så jag kan alltså göra en en fet vinst i mitt bolag nästa år och sedan skita i att redovisa den bara därför att jag väljer att inte plocka ut den ur bolaget som lön eller aktieutdelning?

Intäkter är inte samma sak som vinst. Du kan välja att låta pengarna ligga kvar i bolaget i flera år och innan du plockar ut vinsten.
Citera
2026-06-11, 11:51
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av earlybird111
Absolut, typ som när Mona Sahlin köper en Toblerone.
Nu handlade det ju inte om en Toblerone för Måna. Hon hade under lång tid missbrukat det kontokort hon fått genom sin tjänst, dvs skattemedel, för att hyra bilar och handla prylar och till och med ta ut kontanta spenderpengar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaff%C3%A4ren
Citera
2026-06-11, 12:48
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Intäkter är inte samma sak som vinst. Du kan välja att låta pengarna ligga kvar i bolaget i flera år och innan du plockar ut vinsten.

Vinst = intäkter minus kostnader. Det redovisas varje år. Du är fullständigt okunnig.
Citera
2026-06-11, 13:04
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Ska vi gissa att konsensus i tråden kommer vara precis som varje gång när SD gör något dumt som att köpa ladd eller pilla på barn.

Det var inte fel.
Om det var fel gör andra samma fel.
Om andra gör samma fel är det värre när de gör det.
Om det är värre när andra gör fel ska man inte prata om SDs fel.
Om man pratar om SDs fel är man avlönad av sossarna.
Är man avlönad av sossarna har man fel.

Men, dina slutsatser stämmer ju. Det värsta här är att det inte granskas på samma sätt när alla andra gör det, och det som gör tv4 skyldiga är att de granskningarna aldrug hade sparats till att förstöra valet för någon annan än just för SD.

Kan du inte se detta?
Citera
2026-06-11, 14:23
Medlem
Vad oväntat att många på FB inte ser nåt större fel i detta. Hade det gällt en V eller S ledare som gjort samma sak hade det nog gapats "olagligt, korruption, polisanmäl" osv sida upp och sida ner..
Ska partistödet från våra skatter verkligen gå till att ett partis eget bokförlag köper in en bok som inget annat förlag ville ha för att författaren, i detta fall partiledaren, ska få in pengar?

Edit. Ok, det var inte exakt så som jag skrev men slutresultatet blir samma sak mer eller mindre
Bara jag som tycker att detta är fel?
Jag har inget emot Jimmie eller SD för övrigt kan tilläggas.
Senast redigerad av DjungelJumbo 2026-06-11 kl. 14:29.
Citera
2026-06-11, 18:21
Medlem
Dom som köpte böckerna nåt sd bolag brände mer än hälften 43 000 en del såldes andra gavs bort hamna antagligen på ett kaffebord eller undangömt i ett förråd. Jimmie däremot fick pengar för 80 000 exemplar.
Citera
2026-06-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pE9vA/tv4-akesson-salde-bocker-till-sd-s-dotterbolag

https://omni.se/professorn-klassiskt-exempel-pa-korruption/a/9p6o2w

https://www.dn.se/sverige/akessons-bokaffar-ifragasatts-av-korruptionsexpert/

Vad är det SD håller på med? Vad tycker ni?
Hur är det skattepengar? Det är väl pengar som SD får av staten för sin verksamhet? Det är således SD pengar. Ungefär på samma sätt som när en sjuksköterska som köper cigaretter. Det är kanske illa, men det är inte skattepengar som går till cigaretter.
Citera
2026-06-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
En författare säljer bok till förlag. Det år man väl göra? Är det inte så alla författare jobbar? Att förlaget ägs av författarren har vi väl sett förut. Piratförlaget ägs ju av Guillou och ett antal ytterligare författare.
Problemet är att köparen inte är oberoende. Skatteverket skulle KANSKE kunna komma fram till att det är en löneförmån och att det ska deklareras som inkomst av tjänst och skall beskattas som inkomst av tjänst.
Citera
2026-06-11, 21:05
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Problemet är att köparen inte är oberoende. Skatteverket skulle KANSKE kunna komma fram till att det är en löneförmån och att det ska deklareras som inkomst av tjänst och skall beskattas som inkomst av tjänst.

Jag antar att han får skatta intäkten som inkomst av tjänst, det har han väl inte försökt komma undan?
Citera
2026-06-11, 21:43
Avstängd
Addera till detta använt pengarna/spekulerat i fastighetsbolag han själv sitter i Styrelsen för utan att informera om vilket är ett brott bara tyvärr att hans glansdagar i SD är över hoppas Rickard Jomshof omgående tar över
Så jävla klantigt bara att dra sig tillbaks och spela piano med grabbgänget på Puben i Sölvesborg och hoppas på att ingen Åklagare går vidare för då ryker väl hela partikassan till giriga Advokater.
-Sorgligt dock att åka ut på sin girighet nått som för övrigt många politikers fall.
Vem somhellst kan ju räkna ut att Såssarnas KGB apparat, medier SVT & TV4 som hatar SD är ganska dåliga odds för att göra tveksamma affärer I detta fall flera kan sluta med FÄNGELSE för Åkesson.
Bara att sno till sig 1,7 miljoner av skattemedel borde rendera Riksrätt snudd på TRUSTOR vibbar fast sämre upplägg.

-HEJ DÅ JIMMIE HUR FAN HUR TÄNKTE DU? MEN, TACK FÖR ALLT, NYA TAG NÅN ANNAN FORT DET BRÅDSKAR!!
Senast redigerad av GRINGO104 2026-06-11 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in