2026-06-11, 11:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ok så moderatorerna är värsta perfekta allvetande gudarna som aldrig gör misstag?

Nej absolut inte. Vi gör fel som alla människor gör. Därför finns det en hel klagomålsavdelning här där man kan lyfta tillfällen då man tycker vi har gjort fel. Jag har gjort fel flera gånger och ändrat mig i allafall.

Jag tror du missar det faktumet att vi precis som du är användare av forumet, som fått extra uppdrag att bibehålla läsbarheten här.
Citera
2026-06-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej absolut inte. Vi gör fel som alla människor gör. Därför finns det en hel klagomålsavdelning här där man kan lyfta tillfällen då man tycker vi har gjort fel. Jag har gjort fel flera gånger och ändrat mig i allafall.

Jag tror du missar det faktumet att vi precis som du är användare av forumet, som fått extra uppdrag att bibehålla läsbarheten här.

Ok, bra tips. Klagomålsavdelning.
Citera
2026-06-11, 13:21
Moderator
Amirons avatar
Citat:
NI är misstag

Varför skulle vi vara det?

Precis som Maviel säger så är vi precis som vilken annan användare som helst, med skillnaden att vi ser till så att läsbarheten behålls
Citera
2026-06-11, 13:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Dom stänger trådar med eller utan anledning

Nej, det gör de inte. De stänger trådar som bryter mot regelverket.
Citera
2026-06-11, 13:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Gör vi misstag så brukar vi rätta till det.

Brukar kanske, men inte alltid.
Då kan ju admin komma in och se till att få ordning på torpet.

/VV
Citera
2026-06-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det gör de inte. De stänger trådar som bryter mot regelverket.

Ibland missförstår dom
Citera
2026-06-11, 15:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ibland missförstår dom

Då har man alla möjligheter att kontakta dem för att rätta till det.
Citera
2026-06-11, 15:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Aa om dom inte är storhetsvansinnade narcissister

Det har jag under 20+ år här aldrig sett exempel på och som tidigare sagts så skulle en sådan moderator åka bort direkt.
Citera
2026-06-11, 17:37
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ingen är perfekt. Inte ni heller.

Det är ingen som har påstått att vi är det heller. För precis som alla andra så är vi bara människor, så misstag eller fel kan hända.

Sen att vissa användare blir skitsura för att de inte kan posta precis vad de vill, och vars de vill, det ligger inte på oss, utan dem.
Vi får bara städa upp dynghögen som dessa användare lämnar efter sig, och eventuellt få läsa en massa okvädningsord via PM för att de inte kan hantera att de inte följde regelverket.
Citera
2026-06-11, 20:04
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Hej om man vill bli moderator undrar jag föjade.
1 får man ett ämne man basar för?
2 Hur blir man moderator?
3 Är man fler om ett eller flera ämnen att man hjälps åt
4 om man har förslag till förbättringar vart sänder man dem?
mvh

Hej!

1. När man tillfrågas om man vill bli moderator tillfrågas man inte bara om man vill bli moderator i största allmänhet utan mer specifikt om man vill bl moderator för ett visst forum. I t.ex. mitt fall var det för Integration och Invandring. Därefter kan det ibland förekomma att man med tiden tar på sig ytterligare något eller några forum. I t.ex. mitt fall Politik Utrikes, Rysslands invasion och detta forum Om Flashback.

2. Man får en förfrågan av Admin om man vill bli moderator.

3. Man brukar vara några stycken som delar på ett form. I de mindre lugnare formen räcker det oftast bra med 2-3 st, i de allra största och bråkigaste forumen kan det vara över 10 st. Så det varierar hur många man är. Du finner namnen på de som modererar ett visst forum längst ner på varje sida och en sammanställning på samtliga av Flashbacks moderatorer och administratörer i alfabetisk ordning här: https://www.flashback.org/moderatorer

4. Om du menar om hela Flashback (och inte bara någon småsak som stavningen på en rubrik eller liknade) kan du starta en tråd om här: (FB) Forumförslag

Senast redigerad av Ancistrus 2026-06-11 kl. 20:17.
Citera
2026-06-11, 20:15
Moderator
Ancistruss avatar
Rensat upp en del i tråden.

För er som bara vill berätta att ni tycker att alla moderatorer är maktkåta idioter rekommenderar jag er att istället posta det i denna tråd: (FB) Jag vill ge alla moderatorer på Flashback ris

(Och vill ni ge beröm finns denna: (FB) Jag vill ge alla Mods på Flashback en ROS)

Stort tack på förhand!

/Mod
Citera
2026-06-11, 21:10
Medlem
Sluutenbergens avatar
Skulle någon form av tjänst vara bra där det aviseras att en moderator numera är medlem? Försvinner moderatorer då och då och jag har ofta svårt att förstå vem det är som avgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in