2010-02-23, 13:09
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eller tvärtom för den delen!

Svara på PM är en del av det övriga, ja.

Tänkte att pedofilhatarna där var med högljuda och gnälliga eller åtminstone fler men kanske har fel.
Citera
2010-02-23, 13:17
Medlem
Reality81s avatar
det skulle vara intressant. radera ot poster (förutom de som bidrar till intressant vetade)
om någon mod vill ge mig en chans är jag intresserad ideélt såklart.
Citera
2010-02-23, 13:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
det skulle vara intressant. radera ot poster (förutom de som bidrar till intressant vetade)
om någon mod vill ge mig en chans är jag intresserad ideélt såklart.

You do not ask to be a mod, admin asks you

Nej seriöst, så är det inget man ber om, utan man postar helt enkelt vettiga saker, är aktiv, sköter sig enligt reglerna så om ett behov finns för moderatorer i en forumdel där man är aktiv så kanske man blir tillfrågad.
Citera
2010-02-23, 13:28
Medlem
Danni33s avatar
Vem gillar inte att ha makt
Citera
2010-02-23, 13:31
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danni33

med makt kommer ansvar
jag skulle inte se det som makt mer som ett ansvar. ser man det som makt kommer man nog inte få vara mod särskilt länge.

sen är jag mest aktiv i CS trådarna det är väl där jag skulle göra nytta. men som sagt om jag blev tillfrågad skulle jag definitivt fundera på det. men jag skulle inte precis be om det för att få högre status. det är ganska omoget.
Citera
2010-02-23, 13:41
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danni33
Fast anser man att möjligheten att radera inlägg i delar av ett forum som någon makt att eftersträva så har man nog å andra sidan löjligt låga ambitioner i livet. Det man maximalt har makt att göra är att reta upp folk på forumet, och det är något jag klarar utmärkt även som vanlig användare.

Min erfarenhet att just maktargumentet är något som slängs fram av användare som är förbannade på att vi inte gör precis som de vill, inte nödvändigtvis för att vi gjort något fel.
Citera
2010-02-23, 13:44
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast anser man att möjligheten att radera inlägg i delar av ett forum som någon makt att eftersträva så har man nog å andra sidan löjligt låga ambitioner i livet. Det man maximalt har makt att göra är att reta upp folk på forumet, och det är något jag klarar utmärkt även som vanlig användare.

Min erfarenhet att just maktargumentet är något som slängs fram av användare som är förbannade på att vi inte gör precis som de vill, inte nödvändigtvis för att vi gjort något fel.

Måste vara ett otacksamt "jobb" att bli kritiserad med maktargumentet för något man gör helt ideéllt utan vinstintresse? jag förstår dig.
Citera
2010-02-23, 14:03
Medlem
LiLWizs avatar
Vet admin vem man är bakom användarnamnet ifall personen får fnatt och väljer att typ radera massor av trådar och ställa till sattyg?
Citera
2010-02-23, 14:04
Medlem
Hur kan man som moderator INTE kräva en liten skälig ersättning när ägarna bara blir rikare och rikare?
30 kronor kostar det att ny-registerara sig. Jag räknar mycket lågt nu och säger att 100 personer varje dag betalar för snabbtjänsten. 3000 kronor på en dag. På en månad blir det cirka 100K. Så om en moderator får 1000 kronor i månaden så har FB redan här råd att ge er en liten ersättning.

Räknar vi med reklamintäkterna så kommer vi upp minst 100K i månaden där med.

Slutsats: Ni moderatorer utför ett slavjobb medan "chefen" bara blir rikare och rikare.
Citera
2010-02-23, 14:06
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Skulle gärna bli moderator och har Pörr som idol!
Citera
2010-02-23, 14:07
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Hur kan man som moderator INTE kräva en liten skälig ersättning när ägarna bara blir rikare och rikare?
30 kronor kostar det att ny-registerara sig. Jag räknar mycket lågt nu och säger att 100 personer varje dag betalar för snabbtjänsten. 3000 kronor på en dag. På en månad blir det cirka 100K. Så om en moderator får 1000 kronor i månaden så har FB redan här råd att ge er en liten ersättning.

Räknar vi med reklamintäkterna så kommer vi upp minst 100K i månaden där med.

Slutsats: Ni moderatorer utför ett slavjobb medan "chefen" bara blir rikare och rikare.

Det kostar bara 30kr om du inte orkar vänta 3 dagar med andra ord gissar att väldigt få betalar 30 kronor. Sedan skall ju tekniker och admin ha betalt gissar jag sammt juridiska experter och sedan server underhåll och server plats etc etc. Flashback är knappast något som går med miljonvinster.
Citera
2010-02-23, 15:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Vet admin vem man är bakom användarnamnet ifall personen får fnatt och väljer att typ radera massor av trådar och ställa till sattyg?

Nopes, eller vissa moderatorer vet admin säkert vem det är, men det är inget krav att man ska lämna ut sina personuppgifter för att bli moderator.

Men, vad kan man göra som gör så att admin behöver veta vilka vi är? Raderingar etc loggas säkerligen (inte säker på detta men jag antar det iaf), så får någon moderator tuppjuck och börjar radera en massa saker, flytta trådar hit och dit, så är det inte värre än att detta går att återställa + moderatorkräfterna tas bort + en eventuella avstängning från forumet.

Och får en moderator fnatt och börjar agera efter eget bevåg (radera random trådar etc) så skulle admin bli varse om detta eftersom vissa användare redan letar fel i vad vi moderatorer gör och tror på någon typ av konspiration. Så jag antar att ovan scenario är vissa användares våta dröm.

Edit: Förtydligade "Nopes".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in