2010-02-22, 22:36
Medlem
CorradoSopranos avatar
En sak jag alltid undrat under mina år här är, varför vill / är man en Moderator här på forumet?
Visst, en stor tillit till personen. Men allt för mycket jobb ?

Och en fråga riktat till Moderatorerna, varför och hur blev ni Moderatorer?
Är det värt det ?

/ Corrado Soprano
Citera
2010-02-22, 22:40
Medlem
R.Rs avatar
Ja det är mycket jobb oftast men huvudsakligen så tackade jag ja eftersom jag gillar FB överlag och vad det står för, då kändes det naturligt att bidraga själv och hjälpa till med att hålla bra kvalitet på forumet.

Om du undrar rent hur man blir moderator så brukar det dimpa ner ett PM från en admin där man får frågan om man är intresserad. Det är något som är troligare att hända om man är relativt aktivt på forumet, sköter sig, det finns behov för nya moderatorer osv.
Citera
2010-02-22, 22:41
Medlem
najass avatar
Tja, vill och vill, jag hade inte ens funderat på det, men det kom en fråga från admin och jag tackade ja.

Det beslutet i sin tur grundade sig, för min del, på en inneboende nyfikenhet i kombination med en åsikt att FB är en bra instution med välovligt syfte och som behövs, vilket i sin tur gjorde att det känndes vettigt att ställa upp.

Så jävla konstigt är det ju inte.

Jag tycker helt klart det är värt det, även om det kan bli rätt tröttsamt ibland
Citera
2010-02-22, 22:44
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag skulle vilja bli mod på FBs engelska motsvarighet om den kom tillbaka någon gång. Mest för att kunna hjälpa till att sprida FB till andra länder.

Här på den svenska vet jag inte riktigt, skulle nog bli för mycket att göra eftersom det är såpass stort
Citera
2010-02-22, 22:45
Medlem
CorradoSopranos avatar
Självklart är det inte svårt att förstå, men att sitta och rensa inlägg det mesta kan väl inte vara så jätte lockande. Enligt min uppfattning så verkar det ta extremt lång tid, sen att sitta på forumet och läsa/ skriva är ju en hel annan sak.
Citera
2010-02-22, 22:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CorradoSoprano
Självklart är det inte svårt att förstå, men att sitta och rensa inlägg det mesta kan väl inte vara så jätte lockande. Enligt min uppfattning så verkar det ta extremt lång tid, sen att sitta på forumet och läsa/ skriva är ju en hel annan sak.
Jag ser det inte riktigt så, jag ser det som att jag a) hjälper till att göra forumet bättre och b) betalar tillbaka lite av allt bra som jag har fått ut från flashback.

Och det räcker för mig.
Citera
2010-02-22, 22:49
Medlem
För att man inte kan ha kontroll över sig själv eller sin partner, då kan man få ut allt över folk som man inte känner och känna att man visst kan vara bestämd och har "stake"...
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:

He, he, nä rensa OT-inlägg är ju inte så muntert.

Dock kan man ju värmas i sitt lilla förgrämda moderatorhjärta av att man åtminstone själv vet att man gör forumet bättre och låter de som verkligen vill diskutera få göra det så smidigt och enkelt det går.

Dessutom har man ju inte en aning om hur mycket OT och annat det är innan man blir mod. Åtminstone hade inte jag det.

Nä, jag ska inte klaga mina ordinarie forum är lugna och städade för det mesta.

Det tristaste är ju att det blir mindre tid att läsa i andra delforum och att skriva egna inlägg.
Citera
Medlem
ninjatorrents avatar
är det bara jag som är trött eller får ni moderatorer pengar för erat jobb ? har för mig att det stod nån stans att ni fick nån viss summa av reklam pengarna
Citera
2010-02-22, 22:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
En sak jag alltid undrat under mina år här är, varför vill / är man en Moderator här på forumet?
Visst, en stor tillit till personen. Men allt för mycket jobb ?

Och en fråga riktat till Moderatorerna, varför och hur blev ni Moderatorer?
Är det värt det ?

/ Corrado Soprano

Ja, men det är ju självklart varför man skulle vilja bli moderator.
Det är ju enkom för att få ta del av initiationsritualen!
Den där man tvingas redogöra för samtliga sina sexuella förehavanden & intima fantasier, bli lagd i en öppen likkista, och tvingad till att masturbera inför det samlade kollegiet!
Eller vänta...jag blandar nog ihop det med Skull & Bones-initieringen...
Citera
2010-02-22, 22:50
Medlem
CorradoSopranos avatar
Då måste jag ju säga att ni gör ett helvetes bra jobb, sedan är ju jag sån att jag är jävligt lat.
Och tar / får utan att ge tillbaka ;-)
Citera
2010-02-22, 22:51
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
är det bara jag som är trött eller får ni moderatorer pengar för erat jobb ? har för mig att det stod nån stans att ni fick nån viss summa av reklam pengarna

Nej, vi får ingen lön.
Du läste antagligen i det gamla aprilskämtsforumet här: https://www.flashback.org/f143
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in