2026-06-22, 03:13
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Pratade nyligen med en verkligt nära och fin vän från 20 år tillbaka i tiden.
Vi sågs då i loungen och sedan när jag tog en FB paus blev hon moderator.
Hon berättade att hon träffat RB på en moderatorsträff när jag berättade att RB avlidit (hon är inte så aktiv numera), så det har funnits sådana.

Minns att vi hade ganska många och flitigt besökta 'vanliga' träffar för 20 år sedan.
Var moderatorer, vanliga medlemmar och även några från ett par andra nära sajter (samtidigt som de hängde på FB) som var med.

/VV

Det stämmer säkert det hon berättade. Det förekommer naturligtvis ibland att en del användare träffas. Jag har t.ex. själv träffat några stycken, såväl "vanliga" användare som moderatorer. Men det är i så fall alltså inget som forumet arrangerat utan de själva. Och ja, det var nog vanligare för 20 år sedan än idag skulle jag tro.

Men det var nog inte det som åsyftades ovan utan om vi moddar träffas och har möten om modereringen irl eller på zoom. Men det gör vi alltså inte utan vi sitter hemma eller på jobbet eller var vi nu brukar vara och sköter modereringen helt anonymt bakom våra skärmar.
Senast redigerad av Ancistrus 2026-06-22 kl. 06:06.
Citera
2026-06-23, 01:44
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Har du någonsin gett en varning åt en moderator?

När jag var moderator gav jag en varning till en admin. Denne blev inte glad av det, men accepterade det under protest.
Citera
2026-06-23, 08:27
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
När jag var moderator gav jag en varning till en admin. Denne blev inte glad av det, men accepterade det under protest.

Och sen fick du sluta?
Citera
2026-06-23, 11:38
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Och sen fick du sluta?

Det var inget som var sammanhängande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera