2026-06-10, 10:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jag är normal. Jag skiter i om det finns ryska turister i EU. Hur vet man ens att de skulle vara ryssar? Ska man fråga nationalitet typ ”deine papiere J**e” av varenda jävel man stöter på?🤔

Jag tror att vi kan konstatera att reality according to JeffDavis (confederacy presidenten btw?) verkar vara en väldigt dysfunktionell värld❤️

Som sagt fråga 100 personer på stan så kommer du få svar.
Citera
2026-06-10, 10:14
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som sagt fråga 100 personer på stan så kommer du få svar.

Jag har frågat de. Ingen jävel brydde sig.

Den mer intressanta frågan här var, är du en anhängare av den konfederata presidenten Jeffrey Davis?

I sådana fall har du kommit heeeelt fel i din vänsterläggning gubben hahaha

Elaka ryssjävlar!😉
Citera
2026-06-10, 10:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jag har frågat de. Ingen jävel brydde sig.

Den mer intressanta frågan här var, är du en anhängare av den konfederata presidenten Jeffrey Davis?

I sådana fall har du kommit heeeelt fel i din vänsterläggning gubben hahaha

Elaka ryssjävlar!😉

Att inte vilja ha in ryssar i EU under brinnande krig är ingen vänsterfråga.
Citera
2026-06-10, 10:21
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Att inte vilja ha in ryssar i EU under brinnande krig är ingen vänsterfråga.

Jeffrey fucking Davis gubben? Marry, kill or fuck?
Citera
2026-06-10, 10:53
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
"Fantasier"... Du borde börja komma med i matchen...

Säker på min sak. Svensk polis massövervakning inte svensken utan brottsmisstanke. Antingen är du kriminell eller paranoid och det är två matcher jag helst håller mig ifrån.
Citera
2026-06-10, 11:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Det blir en minoritetsregering utan V och förhoppningsvis MP.
Jag tror C är mer sugna på att ha med MP än vad S är.
S vill nog helst slippa MP helt.

När talmannen utser en statsministerkandidat och utlyser en omröstning så är det inte flest röster för eller över 50% som gäller.
Det är tvärtom, det krävs fler emot röster för att talmannen inte skall gå vidare, den kandidat som fått minst röster emot sig får uppdraget att bilda regering.

För att fälla Magdalena Andersson krävs det att Tidö, V, SD (MP) röstar emot med fler röster emot än för.
Tveksamt att MP kommer fälla en sosseledd regering och MP kanske även ingår i regeringen.
Men Tidö 2.0 är körda, tänk på det alla SD väljare att inte slösa bort er röst på att stödrösta på L.
SD behöver bli så stora som möjligt för att pressa S.
MP måste väl å andra sidan tänka på att de nästan rasat ur riksdagen med 4% efter att de satt i regeringen, eftersom S är vinnaren på det samarbetet. Inte uppenbart de vill regera igen. Vi får se i valdebatten om de villigt ställer sig bredvid C och S.
Citera
2026-06-10, 11:19
Medlem
Citat:
Senast i går röstade riksdagen igenom ett förslag som i praktiken gör att asylsökande nekas juridisk hjälp. Jimmie jublar såklart över detta. Det är bara ett exempel av många.

Tidö valfläskar bara med att nu strax innan valet helt plötsligt försöka visa att allt träder i kraft. Men du kan vara lugn. Det kommer säkert finnas hur många kryphål som helst i den här nya lagen när det väl träder i kraft. Så torka krokodiltårarna.
Citera
2026-06-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Svensk polis massövervakar inte svensken utan brottsmisstanke.

Ska vi slå vad?

Tack vare Kristersson vet numera Peter Thiel när du gick och sket senast.
Citera
2026-06-10, 11:43
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du gör det enklare än det är. Centerpartiets linje är ju inte alls att medverka till “extrem vänsterpolitik”. Linjen är att stoppa två saker samtidigt: SD:s inflytande över regeringen och Vänsterpartiets plats i regeringen. Tidö går mot historisk brakförlust och SD hamnar långt från makten.

Det är inte obegripligt. Det är ju precis klassisk mittenpolitik i ett svårt parlamentariskt läge. C kan acceptera en regering där S ingår, men inte en regering där V får styra skatter, företagande, arbetslinje, friskolor, äganderätt och landsbygdspolitik. Det är just därför C behövs. För att hindra tokig vänsterpolitik.

Välkommen till Vänsterpartiet. 🇸🇪🍀👍🏻😉

Sedan är det klart att V kan hota med att rösta nej. Men då får V också förklara för sina väljare varför de fäller en regering som är mindre höger gamla Tidö. Politik är ju inte bara matematik på Flashback. Det är förhandling, ansvar och tryck på partier att visa vad de faktiskt vill.

Det Centerpartiet driver är fler jobb, lägre skatt på arbete, mindre företagskrångel, starkare landsbygd, grön industri, bättre vård och skola, språkkrav, rättsstat och stopp för SD som maktfaktor. Kallar du det extrem vänsterpolitik har du nog mest avslöjat hur långt åt höger du själv har flyttat.

C:s läge är smalt, ja. Men logiken är tydlig med samarbete i mitten, utan SD och utan V i regering. Det är inte alls extremism. Det är ansvar när blockpolitiken har gått sönder.. Politik är inte bara matematik på Flashback. Det är förhandling, ansvar och tryck på partier att visa vad de faktiskt vill.

Begriper du bättre nu? 😉

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ja logiken hos C är obegriplig, ingen fattar hur dom tänker.
I praktiken medverkar C till en rätt extrem vänsterpolitik
Citera
2026-06-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
På vilket sätt har dom varit riktigt bra?
Vi är på väg att bli en diktatur där allt övervakas.
Strömmer är fan sjuk
Sänkta skatter och stram invandring är det enda som är intressant och det har de gjort bra.
Citera
2026-06-10, 11:56
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Sänkta skatter och stram invandring är det enda som är intressant och det har de gjort bra.
Hear hear! Vi måste nu fortsätta att sänka skatterna och bidragen och invandringen från MENA ännu mer och göra sverige great igen!

Det är nästan värt att arbeta i Sverige igen men vi kan bättre👍
Citera
2026-06-10, 12:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det har jag aldrig hävdat. Jag sa att alla normala människor inte vill se ryska turister i EU.

Med andra ord är det ett utbrett rasistiskt beteende hos människor som en del i det de kallar demokrati som är ett mycket töjbart begrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in