2026-06-09, 14:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
- - - Har förövrigt upplevt en överhängande majoritet av vårdpersonalen som väldigt sympatiska under denna fadäs.

Jo, samma här i 08.

Vi fyllon drabbas av positiv särbehandling!
Citera
2026-06-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, samma här i 08.

Vi fyllon drabbas av positiv särbehandling!

Äntligen en kvotering jag kan stå bakom...
Citera
2026-06-09, 15:00
Medlem
Citat:
Tack återigen. Det var en väldigt fin och tankeväckande dikt. Tycker det verkar som vi har liknande syn på konformism, men ska ge AA eller Gustav (ett alternativ som finns i min stad) en chans och se hur jag lirar med det. Har förövrigt upplevt en överhängande majoritet av vårdpersonalen som väldigt sympatiska under denna fadäs.
Ja ge det en chans! Och det är som sagt väldigt härligt att vara vistas i ett sällskap där man förstår varandra utan att behöva förklara. Igenkänningsfaktorn är liksom redan skyhög och man behöver inte ursäkta sig eller skämmas.

Hoppas det går bra för dig och kämpa på!
Citera
2026-06-09, 15:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Äntligen en kvotering jag kan stå bakom...

Ha ha! Samma här.

Ang det övriga som behandlas i tråden, är ingen 12-stegare själv (ännu!???) - men gör som jag, ge det en chans med öppna ögon! Best of luck!

Tänker som du, har helt stängt dörren för bens, ett jävla rävgift, men alkoholen, tyvärr inte. Andra droger, aldrig "trillat dit" - så bjuckar någon på en lina, eeeeh why not!

Var på beh hem (Nämndemansgården, utanför Uppsala) för typ 15 år sedan. De hade inget gym -> man kunde ju bli träningsberoende gudbevars! Dumheter. Vi fyllon är som vi är... a special kind of breed...
Citera
2026-06-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
jag har en fråga hur orkar man vara alkis? värsta drogen av dom alla
Det är enklare för kroppen och psyket att vara alkis än till exempel tjackis. Med alkohol kan du i alla fall sova och äta varje dag. Du tar bara en liten återställare på morgonen, så är du med i matchen igen. En tjackis springer runt, tappar tänder och åker in på psyk varje månad av alla hjärnspöken och sömnbrist.

Sanningen är att alla drogmissbruk är jobbiga.
Citera
2026-06-09, 18:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Det är enklare för kroppen och psyket att vara alkis än till exempel tjackis. Med alkohol kan du i alla fall sova och äta varje dag. Du tar bara en liten återställare på morgonen, så är du med i matchen igen. En tjackis springer runt, tappar tänder och åker in på psyk varje månad av alla hjärnspöken och sömnbrist.

Sanningen är att alla drogmissbruk är jobbiga.

So true...

Går inte att jämföra.
Citera
2026-06-09, 18:35
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Går inte att jämföra.

nej precis alkohol är värre
Citera
2026-06-09, 18:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
nej precis alkohol är värre

Njaa... prylen är att det går inte att säga... en horse-pundare mitt i skiten är inget jag avundas någon... "Röktroll" på CB dock... fimpa man!
Citera
2026-06-09, 19:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Njaa... prylen är att det går inte att säga... en horse-pundare mitt i skiten är inget jag avundas någon... "Röktroll" på CB dock... fimpa man!
Apropå Fimpa: Jag körde inte med askkoppar utan blomkrukor fyllda med vatten. Var som cement när det var dags att tömma.
En Fredagskväll med typ 7 bira röktes det nästan non-stop framför datorn med musik.

Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar man hade sparat om man satt in det man gav till alkohol, cigg, snus ,säg de senaste fem åren, i en aktiefond. Det har kostat skjortan men än så länge har man tak över huvudet.
Citera
2026-06-09, 20:38
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Apropå Fimpa: Jag körde inte med askkoppar utan blomkrukor fyllda med vatten. Var som cement när det var dags att tömma.
En Fredagskväll med typ 7 bira röktes det nästan non-stop framför datorn med musik.

Jag vågar inte tänka på hur mycket pengar man hade sparat om man satt in det man gav till alkohol, cigg, snus ,säg de senaste fem åren, i en aktiefond. Det har kostat skjortan men än så länge har man tak över huvudet.
Enligt Avanzas "kalkylator" om fondsparande så har jag bränt runt 270 papp de senaste fem åren. Men då är både avkastning och vad jag faktiskt bränt på droger högst modest. Är förmodligen högre.

Hade ju varit bra att ha till pensionen, om man nu kommer hinna gå i pension innan man "trillar av".
Sensmoral? Ge fan i Alkohol & Tobak!
Citera
2026-06-09, 20:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Enligt Avanzas "kalkylator" om fondsparande så har jag bränt runt 270 papp de senaste fem åren. Men då är både avkastning och vad jag faktiskt bränt på droger högst modest. Är förmodligen högre.

Hade ju varit bra att ha till pensionen, om man nu kommer hinna gå i pension innan man "trillar av".
Sensmoral? Ge fan i Alkohol & Tobak!

Man får inte tänka så!!!!!!!! Ska göra "Negativa konsekvenser" inom ramen för mitt program på fredag. Summerade till 4,5 Mkr när jag kollade igenom igår, mitt liv, och då hade jag ändå dragit av krognotor, resor, och taxiresor som "jag ändå gjort ändå...".

Jag är inte den som ska jämföra sig med Paul McCartney!!! Väljer ändå att citera honom, "I´ll tend to look back at all the good stuff, all the laughs, and hysterics!".

Hur annars??? Sätta en kula i pannan????
Citera
2026-06-09, 21:07
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Man får inte tänka så!!!!!!!! Ska göra "Negativa konsekvenser" inom ramen för mitt program på fredag. Summerade till 4,5 Mkr när jag kollade igenom igår, mitt liv, och då hade jag ändå dragit av krognotor, resor, och taxiresor som "jag ändå gjort ändå...".

Jag är inte den som ska jämföra sig med Paul McCartney!!! Väljer ändå att citera honom, "I´ll tend to look back at all the good stuff, all the laughs, and hysterics!".

Hur annars??? Sätta en kula i pannan????
Nä, var bara en reflektion över vad missbruket faktiskt kostar en människa.
Visst har man haft mycket kul också men vid en viss tidpunkt är det inte längre det.
Kanske dags för ett avsked av ett ytligt liv med människor där den ända gemensamma nämnaren var Alkohol.
Festen tar alltid slut vid någon tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in