2026-06-08, 16:39
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Hoppas också vi slipper det. Sedan tacoparet hände tycker jag det är pinsamt tydligt att många är med för att bli influensers. Sämst tycker jag om Arvid och Ida. Strax efter dem Dennis och Jannica. Det borde vara en regel att paren klädsamt ska försvinna ur media när deras säsong är över.

Det började redan med Maxime och Emil, men jag kunde ändå tolerera dem och till viss del även tacoparet. Sen var marknaden definitivt mättad. 🤣

Har svårast för exakt samma två par som du, de saknar fullständigt integritet, är med i pinsamma efterprogram om sex som när Arvid åkte till något sexcenter för att hitta sin orgasmpunkt i analen, (VARFÖR BLEV DET ETT HELT TV-PROGRAM OM DETTA??) och använder sina barn som dragplåster i tid och otid, som nu när Dennis och Jannika postar ett inlägg där de håller i sin son och skriver om hur sorgligt det är att han inte får bli storebror för de fick missfall.
PÅ RIKTIGT, jag förstår att det är skönt för er att få folks sympatier för missfallet och beklagar att ni gick igenom detta, men måste ni verkligen skaffa det genom att exploatera erat barn så? Han har ju ingenting att säga till om och ska inte behöva agera dragplåster för er!
Citera
2026-06-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är även min gissning, men jag har jättegärna fel! Man blir ju glad när äkta kärlek uppstår!

Hoppas bara vi slipper en massa extraprogram efteråt om orgasmproblematik, barnskaffande och annat. Det har tyvärr blivit mer regel än undantag att deltagarna hänger kvar som influencers.

Bara att välja en annan kanal om man inte gillar nåt
Citera
2026-06-08, 21:04
Medlem
Dinlilladotters avatar
Citat:
Det började redan med Maxime och Emil, men jag kunde ändå tolerera dem och till viss del även tacoparet. Sen var marknaden definitivt mättad. 🤣

Har svårast för exakt samma två par som du, de saknar fullständigt integritet, är med i pinsamma efterprogram om sex som när Arvid åkte till något sexcenter för att hitta sin orgasmpunkt i analen, (VARFÖR BLEV DET ETT HELT TV-PROGRAM OM DETTA??) och använder sina barn som dragplåster i tid och otid, som nu när Dennis och Jannika postar ett inlägg där de håller i sin son och skriver om hur sorgligt det är att han inte får bli storebror för de fick missfall.
PÅ RIKTIGT, jag förstår att det är skönt för er att få folks sympatier för missfallet och beklagar att ni gick igenom detta, men måste ni verkligen skaffa det genom att exploatera erat barn så? Han har ju ingenting att säga till om och ska inte behöva agera dragplåster för er!

Tolererar tacoparet eftersom de inte är gränslösa kring sex och inte heller säljer ut sina barn fullkomligt. Men det var för dumt när de skulle gifta sig en gång till för att få göra det "på sitt sätt". Bara det att "deras sätt" var tydligen att gifta sig i tv en gång till med massa c-kändisar som gäster. De kunde väl i alla fall varit ärliga och sagt att de gärna ville ha mer uppmärksamhet och att det var därför de skulle leka bröllop.

Det där sexprogrammet Ida och Arvid gjorde var fruktansvärt, det vet jag utan att ha sett en sekund av det. Hur kan man ha så lite integritet att man går med på det bara för att få synas lite till?

Förresten stör jag mig också på att de par som lyckas i gvfö sedan ska framställa sig som relationsexperter. Möjligt att de kan ha goda råd till andra som ska delta I programmet. Men annars, nej. De har inte presterat något.
Citera
2026-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Tolererar tacoparet eftersom de inte är gränslösa kring sex och inte heller säljer ut sina barn fullkomligt. Men det var för dumt när de skulle gifta sig en gång till för att få göra det "på sitt sätt". Bara det att "deras sätt" var tydligen att gifta sig i tv en gång till med massa c-kändisar som gäster. De kunde väl i alla fall varit ärliga och sagt att de gärna ville ha mer uppmärksamhet och att det var därför de skulle leka bröllop.

Det där sexprogrammet Ida och Arvid gjorde var fruktansvärt, det vet jag utan att ha sett en sekund av det. Hur kan man ha så lite integritet att man går med på det bara för att få synas lite till?

Förresten stör jag mig också på att de par som lyckas i gvfö sedan ska framställa sig som relationsexperter. Möjligt att de kan ha goda råd till andra som ska delta I programmet. Men annars, nej. De har inte presterat något.

Nej måste man gifta sig i tv är man nog ingen relationsexpert precis.
Citera
2026-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Okej? Folk som lever ihop brukar vilja skaffa barn och har man passerat 30 så är det smart att inte vänta för länge med barn nummer två, eftersom fertiliteten påverkas av åldern. Vilket blir tydligt i Jannikas fall, i och med flera missfall.
Nej, drt är väl just det de i allt mindre utsträckning vill DINK-par blir allt vanligare. "Tydligt i jannikas fall" hur vet du vad hennes infertilitetsproblem består av?? Korrelation och kausalitet är INTE samma sak, 10-15% av befolkningen har svårt att få barn (dvs oaktat ålder). Sen vet alla att fertiliteten hänger ihop med ålder (främst hos kvinnor), men just när det kommer till ofrivillig barnlöshet finns det ganska många parametrar. Inte sällan hur mammans och pappans gener lirar, vet par som inte funkat (kunnat reproducera sig) ihop med med andra.
Citera
2026-06-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Det paret som jag blev allra gladast över att de sa jag var Anna och John de är lika smarta på nåt sätt. Men kan inte Anna klä sig fint nån gång??? Komma dit i en sketen t-shirt. Det är möjligt att tishan är dyr men ändå en tisha.

Att henke hade shorts och såg slafsig ut var mer väntat.
John hade väl också tisha och pösiga blåjeans? Eller har hans t-shirt ngn slags okänd kvalitetsstämpel? De är det "coola hipsterparet", tror inte hon är intresserad av att leka barbie (hade väl ändå klänning på midsommar?) Antingen klär båda upp sig, eller ingen.
Citera
2026-06-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
John hade väl också tisha och pösiga blåjeans? Eller har hans t-shirt ngn slags okänd kvalitetsstämpel? De är det "coola hipsterparet", tror inte hon är intresserad av att leka barbie (hade väl ändå klänning på midsommar?) Antingen klär båda upp sig, eller ingen.

Att se hyfsad ut är väl inte att leka barbie? Var Emilia och Jasmine barbiewannabies tycker du?
Citera
2026-06-08, 22:31
Medlem
Spider-Girls avatar
https://youtube.com/shorts/pdJw5IF6WK4?is=4hLqAFcL267nyqVE
Det sammanfattar finalen bra
🤣🤣🤣🤣
Citera
2026-06-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90

Alla verkar ha missat att de hade på sig tröjorna som de gav till varandra innan giftermålet.
Citera
2026-06-08, 23:06
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Har svårast för exakt samma två par som du, de saknar fullständigt integritet, är med i pinsamma efterprogram om sex som när Arvid åkte till något sexcenter för att hitta sin orgasmpunkt i analen, (VARFÖR BLEV DET ETT HELT TV-PROGRAM OM DETTA??)
För att Ylva Franzén och hennes gubbe betalade Svt för att få göra reklam för sin verksamhet. Arvid och Ida användes som spelpjäser för att locka till sig en publik. På samma sätt som kärringen gjorde reklam för sexshopen i Stockholm, genom att medverka i "Du är vad du äter" i Tv4, för 20 år sen. Ett barnlöst par, som behövde gå ner i vikt för att få genomgå IVF-behandling, fick leka med sexleksaker framför kameran. Detta trots att det alltså inte var parets samliv som var problemet. Det handlar om pengar helt enkelt.
Citat:
och använder sina barn som dragplåster i tid och otid
Just det, de fick inte döpa ungen till Krakel Spektakel. Det var väldigt tråkigt, för de ville så gärna döpa dottern efter en Astrid Lindgren-figur, för de älskar verkligen Astrid Lindgren. De måste ha blandat ihop Astrid Lindgren med Lennart Hellsing, men det är ju lätt hänt.
Senast redigerad av lillalilith 2026-06-08 kl. 23:10.
Citera
2026-06-08, 23:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Lite kul men inte helt oväntat mot slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
... Kanske är jag vansinnigt pryd och blyg🤷🏼‍♀️ ... I gvfö ses det legitimt rätt väldigt fort, helt som om att det är"naturligaste" pang på med en total främling.

Finns inget med experimentet som är naturligt. Förutom arrangerade äktenskap får deltagarna sämsta rådgivningen på vägen. Då kan det bli sex Ja och klittologen torkar sina glädjetårar. Svajp-serie-non-exclusivedejting är ett annat risigt utgångsläge men en del får till det och Det kanske är så enkelt att han gör mig glad? Well, det är ju iaf där man måste börja.
Citera
2026-06-09, 00:54
Medlem
Steff83s avatar
Tycker det var ganska väntat att alla tre kvarvarande paren ville fortsätta försöka på "egen hand" med. Dom verkar alla ändå rätt förberedda, reko och anstränger sig som man bör göra när man gett sig in i detta.

Däremot känns inget av dom riktigt klockrena ihop. Viljan och viss attraktion finns där men det flyter inte riktigt på olika sätt som det borde om det ska vara riktigt bra. För olika på fel sätt utan att komplettera varandra känns det som för alla tre par. Därför har jag svårt att se att det kommer hålla i längden för något av dom. Vi får se i nästa avsnitt i hur det gått för dom efter.
Senast redigerad av Steff83 2026-06-09 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in