2026-06-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Du misslyckades med länken. Vilket par handlar det om?

ta denna istället

https://www.hant.se/noje/gvfo-paret-fatt-missfall-efter-svara-kampen-familjen-i-chock-tomma-och-ledsna/11310442
Citera
2026-06-08, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Tänker som Allanamn. Ingen av paren kommer hålla i och framåt forever gifta. Det jag förundras över. Kanske är jag vansinnigt pryd och blyg🤷🏼‍♀️ Med mina mått mätt i mitt liv av erfarenhet av att dejta, flörta, umgås och känna in intresse och vara öppen och nyfiken över att lära känna en fräsch ny eventuell, partner. Är att jag inte pussar, ligger sked i sängen, är bekväm med att kramas, hålla om eller bli omhållen, kyssas, smeka armen, fingra i varandras hår, hålla handen, hångla mm som eventuellt leder till sex tillsammans.För dessa par verkar det vara helt okej. Minus det första paret som skilde sig. Många vänner har jag. Gamla vänner. Och nya vänner jag nyss har träffat. Som jag lär känna och finner likhet och gemenskap med. Äldsta vännerna älskar jag, för att de är som de är. De nya fortsätter jag lära känna. Både män och kvinnor. Inte fan håller jag dem i handen, pussas, kramas och gosar med🤔 I gvfö ses det legitimt rätt väldigt fort, helt som om att det är"naturligaste" pang på med en total främling.

Jag har också reagerat på hur intima de ändå är med varandra. I slutet sa Jasmine att hon börjar känna sig "lite kär" och förutom att "det pirrar" när de tänker på den andra, som någon/några av deltagarna uttryckt är det väl det närmaste kärlek/kär någon uttryckt...? Anna skulle t.ex. gärna vilja BLI kär i John. Trots det verkar inget av paren ha några som helst problem med att kyssas, hålla handen, sova nära osv. Sånt gör åtminstone jag bara med någon som jag ÄR kär i/älskar.
Citera
2026-06-08, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
ta denna istället

https://www.hant.se/noje/gvfo-paret-fatt-missfall-efter-svara-kampen-familjen-i-chock-tomma-och-ledsna/11310442

Okej? Folk som lever ihop brukar vilja skaffa barn och har man passerat 30 så är det smart att inte vänta för länge med barn nummer två, eftersom fertiliteten påverkas av åldern. Vilket blir tydligt i Jannikas fall, i och med flera missfall.
Citera
2026-06-08, 08:33
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84
Hur vet du det?

Läste en artikel på Aftonbladet Plus för ett tag sedan. Det är ju offentliga uppgifter hos Skatteverket.
Citera
2026-06-08, 08:34
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliencreature
Hur vet du det? Jag har försökt att se själv (kollat upp allas namn) men hittar inte information om just det.

Svarade precis en annan. Aftonbladet Plus för ett tag sedan.
Citera
2026-06-08, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
Jag har också reagerat på hur intima de ändå är med varandra. I slutet sa Jasmine att hon börjar känna sig "lite kär" och förutom att "det pirrar" när de tänker på den andra, som någon/några av deltagarna uttryckt är det väl det närmaste kärlek/kär någon uttryckt...? Anna skulle t.ex. gärna vilja BLI kär i John. Trots det verkar inget av paren ha några som helst problem med att kyssas, hålla handen, sova nära osv. Sånt gör åtminstone jag bara med någon som jag ÄR kär i/älskar.
Ja men eller hur?! Tittar man på hur dom beter sig mot varandra fysiskt så verkar alla paren vara JÄTTEKÄRA. Speciellt Gotland och Ginger.
Jag skulle aldrig kunna hångla med nån jag inte är kär i. (Jo på fyllan som tonåring men det var då).
Citera
2026-06-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag började också gråta lite hahaha!
Var verkligen inte beredd på att bli berörd över huvudtaget men Johns tal till Anna var så känslosamt och rörande 🤣

Jag hoppas att de som lyckats kolla upp hur det gått inte spoilar i tråden (förutom med spoilertaggar så klart)
Jag vill inte veta förrän nästa söndag 😁

Ja Johns tal till Anna var enormt fint!
Jag tror hon kände sig sedd, det hade jag gjort av en sådan kärleksförklaring! De är så fina ihop.
Citera
2026-06-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Okej? Folk som lever ihop brukar vilja skaffa barn och har man passerat 30 så är det smart att inte vänta för länge med barn nummer två, eftersom fertiliteten påverkas av åldern. Vilket blir tydligt i Jannikas fall, i och med flera missfall.

Hon fick barn i somras hon har lätt för att få missfall borde inte kroppen få läka lite först då? Det tar två år för livmordern att riktigt dra ihop sig efter en förlossning. Först gör hon nåt dumt sen piper hon om det.
Citera
2026-06-08, 14:25
Medlem
Dinlilladotters avatar
Vilket avsnitt ändå. Det är kul att bli överraskad.

Att de började med Henrik och Jasmine kändes självklart, de var ju ett hyfsat säkert kort. Henrik sa ju i princip att han skulle säga ja redan innan och så försökte de skapa lite spänning kring vad Jasmine skulle svara men nog var man rätt säker på att det skulle bli ett ja där med.
Fint att de valde varandra och härligt att se deras lycka. Jag tyckte om Henriks skämt när de badade. "Men titta här ligger ju min första fru".

Jag trodde de skulle avsluta med Sofie och Emilia för att de skulle bjuda på spänning, drama och ett krossat hjärta. Men nej.
Karaktärsenligt var Emilia sen och stod och stirrade inne på toan och skulle göra sig fin. Men fin blev hon!
Att hon sa ja kändes rätt väntat. Men jag trodde att det skulle landa i nej från Sofies håll och att allt skulle bli mörkt och sorgligt. Men så säger Sofie också ja! Och jag tror hon menar det hon säger. Jag tolkar Sofie som en rätt introvert, kontrollerad och logisk person. Att hon inte strösslar med komplimanger och kärleksförklaringar betyder inte att hon inte känner något, det är bara inte hennes stil.

Jag tror på det hon säger, hon gillar Emilia och vill helt enkelt fortsätta. Hon behöver mer tid men tycker att det de har är värt nog att lägga den tiden på. Att de bor nära varandra måste underlätta tänker jag. De kan fortsätta umgås utan att det blir allt för mycket jobb kring det.
Jag tror fortfarande tyvärr inte att det håller i längden med glädjer mig åt att de valde varandra och får lära känna varandra under mindre press.
(Sofie må vara återhållsam men ibland liksom glimtar det till i henne och hon blir lite flirtig mot Emilia. Herregud vad hon blir attraktiv då. Fungerar på att byta lag i de ögonblicken).

Egentligen logiskt att de avslutar med Anna och John. De är vältaliga och man kunde ju ana att de skulle bjuda på stora ord och laddade ögonblick oavsett vad beslutet skulle bli.
Vad fint att de landade i att de gör varandra glada och att det kanske inte behöver vara konstigare än så. Hoppas deras relation får en extra gnista av känslan av att ha valt varandra.

Ser fram emot "Vad hände sen?" Men min gissning är att vi då får se två eller tre skilsmässor.

För övrigt var det ett övergrepp på oss tittare att behöva se Sebastian igen. Han verkade dessutom helt sakna insikt om vad han gjort för fel. Såg alldeles för glad ut.
Citera
2026-06-08, 16:17
Medlem
Mikaelias avatar
Oväntat att de tre paren som var kvar ville fortsätta att vara gifta. Trodde bara att gotländskan och trötta adhd gingern skulle säga ja. Inte en chans att något utav paren kommer fortsätta att vara gifta när kamerorna slocknat, det är väldigt tydligt.
Citera
2026-06-08, 16:23
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Ser fram emot "Vad hände sen?" Men min gissning är att vi då får se två eller tre skilsmässor.

Det är även min gissning, men jag har jättegärna fel! Man blir ju glad när äkta kärlek uppstår!

Hoppas bara vi slipper en massa extraprogram efteråt om orgasmproblematik, barnskaffande och annat. Det har tyvärr blivit mer regel än undantag att deltagarna hänger kvar som influencers.
Citera
2026-06-08, 16:26
Medlem
Dinlilladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är även min gissning, men jag har jättegärna fel! Man blir ju glad när äkta kärlek uppstår!

Hoppas bara vi slipper en massa extraprogram efteråt om orgasmproblematik, barnskaffande och annat. Det har tyvärr blivit mer regel än undantag att deltagarna hänger kvar som influencers.

Hoppas också vi slipper det. Sedan tacoparet hände tycker jag det är pinsamt tydligt att många är med för att bli influensers. Sämst tycker jag om Arvid och Ida. Strax efter dem Dennis och Jannica. Det borde vara en regel att paren klädsamt ska försvinna ur media när deras säsong är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in