Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag kollade lite på det som finns online om denna kvinna. Det är svårt att göra en tvärsäker bedömning.
Antingen så är hon en 100% tvättäkta rättshaverist - eller så är hon verkligen utsatt för mobbning på arbetet, ganska extrem sådan.
Jag vet att det existerar. När man är obekväm hos någon högre upp för att man ställer legitima krav kan det sätta igång en sån här process. Det är inte alltför ovanligt.
Men vad som är sanning vet ju inte vi. Förhoppningsvis är det upp till rätten att avgöra.
Många av er har kanske bara jobbat på funktionella jobb med goda arbetsgivare. Lucky you! Det finns tyvärr helt galna, dysfunktionella arbetsplatser där folk gaddar ihop sig mot andra, utfrysning, särbehandling mm.
Jag köper hennes historia. Jag har blivit mobbad på ALLA mina arbetsplatser som jag har varit på. Jag är en manlig sjuksköterska och många har sett mig som ett hot på avdelningen. De jämför sig med mig. Jag är vass och duktig utan att skryta, förväntar mig en viss nivå på sjukvården som vi bedriver. Imorgon är det vi själva som ligger inne, då vill vi ändå ha bra vård.
Många gaddar ihop sig mot mig, sprider lögner och skitsnack för att få bort mig från en arbetsplats. Detta är något som börjar inom några veckor. Samtidigt vägrar jag att anpassa och förminska mig själv för att passa in. Patienterna tycker om en iallafall.
De absolut värsta arbetskollegorna är kärringarna på 50+ inom vården.
ps. Inge*la Kort*unen var skyddsombud på region västernorrland i övik. Hon gick emot en avdelning och anmälde avdelningen för dålig arbetsmiljö. Folk blev sjuka på jobbet. Vad hände?. Hon blev omplacerad då hon hade skadat sitt rykte och region västernorrlands. Trots att hon gjorde sitt jobb och värnade om de anställdas hälsa. Hon fick välja mellan psyk eller sollefteå. Rätt saftigt att få pendla 2 timmar tur och retur varje dag till sollefteå. Nu var detta flera år sedan, så vet ej hur det har gått.