Citat:
Ursprungligen postat av
SYSTEMexe
För att det var det bästa alternativet just då. Det var inget toppjobb, utan ett vanligt jobb.
Måste man så måste man förstå, antar att det kanske varit en familjesituation eller dylikt inblandat för annars måste du väl ändå övervägt att bara flytta närmare arbetsplatsen?
Jag har som ung jobbat orimligt mycket, ibland även dubbla jobb (typ projektanställning på kontor på dagen och kvällspasset i butik direkt efter), men tanken på att dagligen behöva pendla 3h+ obetalt hade känts fruktansvärt jävla tungt. Men kanske delvis är en stad/landsbygdsgrej, kanske känns mindre konstigt om man bor på mindre ort med få jobbtillfällen.
Nu vet jag inte hur gammal kvinnan i ts är eller om hon har barn, men jag står nog ändå fast vid att det i allmänhet är orimligt att vid en omplacering kräva 3h+ resväg och i synnerhet otänkbart att kräva av en vårdnadshavare. Det låter ärligt talat mer som att dom gav henne ett erbjudande dom visste att hon inte kunde acceptera - dvs att dom ville göra sig av med henne.
Med allt detta sagt, det låter svinkorkat att personligen försöka driva ett mål mot kommunen, eller andra stora arbetsgivare med gigantiska HR-avdelningar. Du kommer inte vinna och i slutändan stå där ensam med rättegångskostnaderna.