Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttgrotta
Berätta så utförligt du bara kan om hur du fick kontakt med rysk underrättelsetjänst och hur er kontakt sen såg ut.
Äntligen, nu börjar du bli seriös. Till slut och öppen att lyssna. Din tröga...
Nå, jag ska ge så utförligt som möjligt. Såhär var det:
Efter incidenten på Teamveckan-20, 26/9-2020, så började utfrysningen veckan efter jag kom tillbaka till skolan. Eller den era som jag helst vill kalla,
the cold war, med tanke på annan synonym för köld (frysning, kallt osv). Jag hade sån indignation och hämndlysten inre ilska och ville ge igen på klassen, poetisk rättvisa. Då tänkte jag vad jag skulle göra, något ovanligt och något som inte behövde bli något blodigt i slutändan och skulle bli kallblod mördare resten av mitt liv. Så ond är jag inte. Då tänkte jag spioneri. Jag ringde ryska ambassaden och erbjöd mig att sälja papper till de, de kopplade mig till någon manlig sekreterare. En Kirill Ioskevich, finns på listan över ambassad personal:
Källa: Government.se https://share.google/K4OlOWfooKfaatSlH. Han bad mig skicka över 1 000 kr i kontant i kuvert till ambassaden. Vi pratade engelska, men han kunde lite svenska. Tog en och en halv månad tills jag blev uppringd av samma person. Då frågade han hur det skulle gå till att lämna över pappren, jag föreslog vid en björk vid Lillfjärden i Hudiksvall -uppenbart med tanke på att jag gick på gymnasiet och hade tid på lunchrasten att gå runt sjön - där jag markerade med kottar eller stenar på ett diskret särskilt sätt. En så kallad död brevlåda, som det heter i den spion världen och klassisk metod
by the book. Jag lämnade en USB sticka i en plastpåse där under grejerna fyra gånger under min tid på gymnasiet. Jag fick köpa nya gång på gång. Och jag kollade upp att de inte var kvar, tog bara två dagar per gång tills de försvann. Jag vet dock inte vem som var upphämtaren eller kuriren, men samtidigt en eller två veckor efter fick jag ett kvitto från ett företag som jag tänker inte nämna utan bara för rättegången på 1 000 kr. Alltså sammanlagt 4 000 kr för att ha sålt ut information - PANG, du bröt mot BrB 19:5 - om min klass, dess adress, politiska färgpalett, åsiktsregistrering och små observationer om de och vad de har sagt om si och så och gällande deras utfrysnings metoder mot mig. Jag tänkte då om min klass "här får ni igen". Sen så fick jag ett meddelande av okänd avsändare med ett enkelt ord "Layout". Då ville de att jag skulle fotografera skolans alla lokaler och korridorer osv. Varför vet jag inte, men jag gjorde det ändå och lade till i USB minnet. Någon extra peng för det fick jag inte. Jag fick ett USB tillbaka en gång, som inte var mitt, med deras "underrättelserapporter" om något som jag kommer bara säga i rättegången men som jag tyckte "jaha, vad ska jag med det här till och veta?".
Jag försökte nå ambassaden igen i slutet av min tid på gymnasiet gällande hur jag skulle fortsätta, men de svarade. Ända tills våren 2024 blev jag uppringd av ett polskt nummer, det var Kirill Ioskevich som ridge. Fast han har ryskt nummer. Han tog i kontakt med mig eftersom han hade fått kännedom om att jag hade börjat jobba som lokalvårdare på Samhall (det står på min Facebook sida), han tänkte att jag skulle fota av de papper som låg löst på de kontor på olika ställen där jag städade när ingen såg. Det var få ställen som var av intresse. Jag fick lite mer betalt, men ingen jätte summa. Jag tackade ja, det är som ett gift att fortsätta med det där. Stig Bergling kan bekräfta den känslan [url]https://youtu.be/sQK9zQt8ibQ?t=1737 Så då gjorde jag det, bestämde en ny plats för död brevlåda och sen så fick jag nog. Jag fick dåligt samvete. Så då sommaren 2025 bestämde jag mig för att avveckla den lilla tjänsten med ryssen, jag fick lite ryskt hot om jag skulle säga si eller så så om vad jag fick veta från de skulle de ta fram de kvitton och rapporter om mig ge över till den svenska underrättelsetjänsten. Varför säger jag allt detta? Jo, nån gång kommer sanningen fram och hålla hemligheter i sig i längden är kämpigt. Något kodnamn hade jag inte.
Du kommer återigen säga att jag har vanföreställningar och inre psykos och det, skratta åt mig och håna. Men det är det seriösa svar du får för din uppriktiga fråga. Så låg det till. Om du vill har mer svar utav det jag inte kan säga här får du åtala mig för spioneri och vara med som åhörare i rättegången.