2026-06-07, 06:35
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicarious90
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/spiondomda-broderns-pengaforklaring-badrumsrenovering

Där har du bevisen. Är du såhär ignorant med mening?

Fyfan va dryg och virrig du är. Tror verkligen att du är något för att du läst böcker om ett ämne o då är du smartare än fucking Säpo? Herregud människa. Jag har läst om Andra världskriget och förintelsen i många år, det gör inte mig till en professor inom historia.

Fortsätter du med denna attityd så kommer du göra fel person förbannad och åka på stryk. Vilket du kanske egentligen behöver för att komma tillbaka till verkligheten

Jag vet mycket väl om spionfallet om Peyman Kia, jag slukar allt som har med spioneri att göra. Jag säger inte att jag är smartare än Säpo återigen, för att jag är inte anställd där, utan kan bara mycket om dess historia.

Jaha, nu får man sådana hot. Nu är det DU som behöver som behöver hjälp. Ingen vettig människa går runt och hotar om att ger stryk. Hör du inte hur illa det låter? Kom tillbaka till verkligheten "bror", hot löser ingenting.

Men förstår du inte att det är NI som provocerar fram mig att ta i lite hårdare argument för att ni vägrar ju att tro att jag har begått brottet spioneri när jag själv säger att jag har begått det för längesen och ni gång på gång upprepar att jag ljuger, har vanföreställningar och inre psykos och allt annat som ni kallar mig för. I längden blir jag irriterad på att ni kallar mig för det och då måste jag ha någon stark jämförelse och se hur ni ser på något annat som ni tror är samma vanföreställning som jag försöker bevisa att jag har begått brottet spioneri. Visst må det vara "sjukt", men jag måste ta i lite i.

Nej tack, jag behöver inge våldsam handling för att "komma tillbaka till verkligheten". Återigen som jag har sagt gång på gång. Spioneri är det enda brott som är svårt att bli trodd att man har begått och det tas inte längre på allvar.

Kan vi prata om något annat i stället? Börjar bli tjatigt det här.
Citera
2026-06-07, 06:53
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Du har mentala problem och ju fortare du själv erkänner det desto bättre för dig själv.

Om du nu har bevis så visa upp dem. Om du inte gör det så är du inget annat än en mytoman.
Mytoman precis som fallet om Fritiof Enbom, Fritiof Enbom – Wikipedia https://share.google/HAcdOrfv1r1JBDw1q, och han fick samma påhopp som mig om att vara mytoman, lögnare och bli trodd på att ha vanföreställningar. Precis som DU håller på med mot mig. Men han blev dömd för spioneri. Han själv erkände. Vet du vad som hände när han ångestfylld berättade julen 1951 om att han var spion? JO! Han han blev anmäld och blev inkallad. Om jag hade sagt samma sak då, då skulle jag bli trodd mer än i dagens fiktiva betrodda myten om spioneri brottet och bli inkallad för längesen.

Återigen, jag har inge mentala problem. Måste jag upprepa det hela dagarna? Jag ljuger inte, jag har inga vanföreställningar eller psykos eller vad du nu än har kallat mig för. Återigen.

Alltså jag tänker nån dag rapportera till Säkerhetspolisen och lämna in mig själv, när såväl jag tycker att jag vill vara med något mer spännande i livet. För ni här verkar inte seriöst och ambitiöst anmält mig till Säkerhetspolisen för misstankar om spionage. Så skulle en som tar spioneri på allvar ha gjort för längesen. Det är inte lika allvarligt engagerat som att anmäla en för våldtäkt. Ja, jag måste ha med lite stark jämförelse.

Kan vi inte prata om något annat i stället? Kan vi prata om migrationspolitik som är också en stark och kontroversiell fråga om det har påverkat med all ökad kriminalitet sedan början av 2000-talet? Skulle påskupploppet om koran bränningen har ägt rum i sån skala som det gjorde om vi hade minskat på mängden migration för flera år sedan? Såna frågor och argument kan vi prata om.
Citera
2026-06-07, 06:57
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/spiondomda-broderns-pengaforklaring-badrumsrenovering

Där har du bevisen. Är du såhär ignorant med mening?

Fyfan va dryg och virrig du är. Tror verkligen att du är något för att du läst böcker om ett ämne o då är du smartare än fucking Säpo? Herregud människa. Jag har läst om Andra världskriget och förintelsen i många år, det gör inte mig till en professor inom historia.

Fortsätter du med denna attityd så kommer du göra fel person förbannad och åka på stryk. Vilket du kanske egentligen behöver för att komma tillbaka till verkligheten

Det är NI som har attityden mot mig att kalla mig för saker så ni provocerar mig att ha hårdare attityd tillbaka. Jag kallar inte er för saker. Inte tänkt på det?
Citera
2026-06-07, 07:44
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Alltså jag tänker nån dag rapportera till Säkerhetspolisen och lämna in mig själv, när såväl jag tycker att jag vill vara med något mer spännande i livet. För ni här verkar inte seriöst och ambitiöst anmält mig till Säkerhetspolisen för misstankar om spionage. Så skulle en som tar spioneri på allvar ha gjort för längesen. Det är inte lika allvarligt engagerat som att anmäla en för våldtäkt. Ja, jag måste ha med lite stark jämförelse.

Det enda du och Fritiof har gemensamt är mytomani och drömmen om att få vara spion.
Fritiof levde i en fantasivärld och ljög om att han var spion och det gör du också.
Citera
2026-06-07, 08:03
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Det enda du och Fritiof har gemensamt är mytomani och drömmen om att få vara spion.
Fritiof levde i en fantasivärld och ljög om att han var spion och det gör du också.
Låt det så vara så, då. Ett andra fall av mytomani spionage. Du, en sak till. Jag brukar ta en kikare och spana in i fönstret hos grannarna och alla fönster runt omkring min lägenhet och anteckningar det jag observerar och tid. Är det inte också spionage? Liksom filmen Rear Window och videon om "the watcher" [url]https://youtu.be/xBoKesAQFHU

Nu! Helt annat att dra igång. Varför är det människor med Mellanöstern ursprung som begår allmänt grova brott och kravaller? Det här "Free Palestina" gänget som spränger trapphus och begår hedersmord på unga tjejer och till och med gravida. Typiskt med det där islam seder.
Citera
2026-06-07, 08:17
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Låt det så vara så, då. Ett andra fall av mytomani spionage. Du, en sak till. Jag brukar ta en kikare och spana in i fönstret hos grannarna och alla fönster runt omkring min lägenhet och anteckningar det jag observerar och tid. Är det inte också spionage? Liksom filmen Rear Window och videon om "the watcher" [url]https://youtu.be/xBoKesAQFHU

Nej det är inget andra fall eftersom att du inte kommer dömas för något brott.
Det finns bara i dina fantasier.

Det är inte spionage att titta in i grannars fönster och föra anteckningar, det är däremot något som kan göra dig skyldig till ofredande, hemfridsbrott eller olaga intrång.
Att du påstår dig göra något sånt visar ännu en gång att du har mentala problem och behöver söka hjälp.
Citera
2026-06-07, 08:22
Medlem
Citat:

Nu! Helt annat att dra igång. Varför är det människor med Mellanöstern ursprung som begår allmänt grova brott och kravaller? Det här "Free Palestina" gänget som spränger trapphus och begår hedersmord på unga tjejer och till och med gravida. Typiskt med det där islam seder.

Det där kallas ofredande, inte spioneri. Du får sluta tro att livet funkar som på film.

Sen har jag inte hotat att slå dig. Jag sa att om du fortsätter ha denna attityd så kommer du stöta på någon som inte kan kontrollera sig och därför använda våld.

Kolla, there you go again! Massa antaganden och påståenden som har noll belägg, och det är alltid Mellanöstern som blir fokuset. Du blir arg när folk är elaka mot dig men rasism mot en hel kontinent är ok. Du kan ju inte något om Islam, vad Mellanöstern är, något om Palestina. Enligt senaste mätningen är 76% intagna svenskar.. liksom tänker du inte efter och faktiskt kollar upp saker? Din idol Guillou är en massiv supporter av Palestina, kanske läs hans artiklar om det?

Det är exakt sånt här som gör att folk ogillar dig och kallar dig rasist, jag har svårt att förstå varför du inte vill utveckla dina kunskaper inom källkritik osv. Sen är det en ju en så otrolig dubbelmoral att du tex stödjer Trump. En man som har 34 federala domar mot sig, en dom för våldtäkt, nära vän med en Pedofil och som var orsaken till The Capitol stormades.
Citera
2026-06-07, 08:24
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Nej det är inget andra fall eftersom att du inte kommer dömas för något brott.
Det finns bara i dina fantasier.

Det är inte spionage att titta in i grannars fönster och föra anteckningar, det är däremot något som kan göra dig skyldig till ofredande, hemfridsbrott eller olaga intrång.
Att du påstår dig göra något sånt visar ännu en gång att du har mentala problem och behöver söka hjälp.
Återigen, jag har inge mentala problem och behöver inte söka hjälp. Nä, nu är du ute i din fantasi om ofredande och hemfridsbrott. Du har vanföreställningar om det, kom tillbaka till verkligheten. Du ljuger om det. Du påstår dig bara med lösa grunder om mig.

Jag tycker de som fällde Peyman Kia för spioneri behöver hjälp som har mentala problem. Han skall bli frisläppt.

Nu, åter till frågan om migration. Jag anser flyktingsvågen 2015 det värsta grunden till alla ökad kriminalitet.
Citera
2026-06-07, 08:27
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Det där kallas ofredande, inte spioneri. Du får sluta tro att livet funkar som på film.

Sen har jag inte hotat att slå dig. Jag sa att om du fortsätter ha denna attityd så kommer du stöta på någon som inte kan kontrollera sig och därför använda våld.

Kolla, there you go again! Massa antaganden och påståenden som har noll belägg, och det är alltid Mellanöstern som blir fokuset. Du blir arg när folk är elaka mot dig men rasism mot en hel kontinent är ok. Du kan ju inte något om Islam, vad Mellanöstern är, något om Palestina. Enligt senaste mätningen är 76% intagna svenskar.. liksom tänker du inte efter och faktiskt kollar upp saker? Din idol Guillou är en massiv supporter av Palestina, kanske läs hans artiklar om det?

Det är exakt sånt här som gör att folk ogillar dig och kallar dig rasist, jag har svårt att förstå varför du inte vill utveckla dina kunskaper inom källkritik osv. Sen är det en ju en så otrolig dubbelmoral att du tex stödjer Trump. En man som har 34 federala domar mot sig, en dom för våldtäkt, nära vän med en Pedofil och som var orsaken till The Capitol stormades.
Nej, det är inte ofredande. Kom igen, bättre så kan du. Det är dina fantasier som påstår om "ofredande". När är det du som har vanföreställningar.

Jag är inte rasist heller. Det är mycket man blir kallad nu för tiden.
Citera
2026-06-07, 08:34
Medlem
Citat:
Nej, det är inte ofredande. Kom igen, bättre så kan du. Det är dina fantasier som påstår om "ofredande". När är det du som har vanföreställningar.

Jag är inte rasist heller. Det är mycket man blir kallad nu för tiden.

Suck...Jo Kevin det är det. Kapitel 4 av Brottsbalken säger detta. Du har verkligen noll koll va? Ödmjukhet är verkligen inte din starka sida.

Du säger det men ditt konstanta hat mot Mellanöstern och muslimer är definitionen av rasism.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/far-granne-titta-in-i-mitt-sovrumsfonster/

Måste fråga, på jobbet tex. Om du gör fel, råkar köra till fel bageri och chefen säger åt dig. Börjar du babbla om olika spioner och skylla ifrån dig? Eller kan du faktiskt ta ideen att du gjort fel?
Citera
2026-06-07, 08:48
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Suck...Jo Kevin det är det. Kapitel 4 av Brottsbalken säger detta. Du har verkligen noll koll va? Ödmjukhet är verkligen inte din starka sida.

Du säger det men ditt konstanta hat mot Mellanöstern och muslimer är definitionen av rasism.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/far-granne-titta-in-i-mitt-sovrumsfonster/

Måste fråga, på jobbet tex. Om du gör fel, råkar köra till fel bageri och chefen säger åt dig. Börjar du babbla om olika spioner och skylla ifrån dig? Eller kan du faktiskt ta ideen att du gjort fel?
Och spioneri lagen 19:5, inte tänkt på det också? Den finns. Inge mytomspunnen lag från en spionroman.Vad innebär brottet spioneri? | Lawline https://share.google/aDNhv207AVcZQy7rM.

Kan vi lämna spioneri frågan? Jag säger att jag har begått det och ni tror inte mig. Fine, låt det så vara.

Jag är inte rasist, jag är inte vanföreställd eller allt annat ni kallar mig för. Jag är inte si och så.

Men berätta då utan att låta rasistisk, varför har all kriminalitet ökad på senaste decenniet med sprängningar och skjutningar och hedersmord? Är det en vanlig blond mittbena Svensson som begår det som är maskerad och går fram mot en med hotfull jargong "JAG HAR INTE GJORT NÅT, JAG HAR INTE GJORT NÅT".
Citera
2026-06-07, 11:22
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:

Du, jag har bara kört fel en gång efter att ha jobbat där nu i ett år. Då sade jag bara att jag körde fel. Helt enkelt. Men vad har det med det här att göra? Du bara babblar om nå helt annat.

Det är NI som försvarar och dementerar mot mig när jag själv erkänner att jag har begått spioneri för längesen. Bara för att det är mycket sällsynt brott i svensk historia och om ett nytt sker så är det så främmande så ni blånekar och hoppar på med att en ljuger och har vanföreställningar för att ni tar inte det på allvar och det är för bra för att vara sant att sånt händer fåtal gånger i svensk historia. Hade ni samma inställning och påhopp när Peyman Kia kom upp på löpsedlarna som misstänkt spion? Att när han erkände så var det från åklagaren "Nä, sluta ljug med dina vanföreställningar och kom ner till verkligheten". Nä, troligen inte. Alla spionfall är unika och alla reagerar olika om man erkänner.

Har ni samma inställning om jag skulle säga att jag erkände att jag har begått våldtäkt, att det blir samma där att "vad babblar du om? Kom tillbaka till verkligheten. Du har vanföreställningar att ha begått våldtäkt".

Nu i sig har jag aldrig gjort något sådan handling, så hemsk är jag inte och även själv förstår hur illa det är.

Men förstår du vad jag försöker säga här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in