Citat:
Ursprungligen postat av
BestOfSekten
Så du sitter och säger att du är mytoman och landsförrädare?

Moderna samhället tar inte det på seriöst allvar. För mycket Bond-filmer. Men om det rör sig om våldtäkt och pedofili... oof, på med kameran, ring dumpen, samla alla på torget!!! Så funkar dagens samhälle. Men spioneri... "är du ute och cyklar? Vad tar du för medicin?" och något hånskratt osv liknade kommentarer. Det är nytt samhälle där spioneri brottet blir en myt, spioneri var ju het under det kalla kriget. Samhället på den tiden var ju mera paranoid och tog lilla misstanke på seriöst allvar och kontaktade Säkerhetspolisen så fort det rörde sig om det. Än så länge har jag inte blivit inkallad på förhör.
Fördel med att ha autism, stamning och den "karaktäristiska" personlighet som jag har... funkar bra som täckmantel. Och en sak till: INGEN TAR MIG PÅ SERIÖST ALLVAR. Plus att jag är verkligen ung att begå spioneri. Det är nya spelregler för spionage.