2026-05-20, 19:05
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Nån gång får jag faktiskt peppande och eller uppskattande kommentar. Jag ser ju allt på inkorgen på Tik Tok.
Kul att höra. Jobba på med källkritiken så kanske det blir en journalist eller militärhistoriker av dig
Citera
2026-05-20, 19:29
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Finns ju ett liknande fall, Fritiof Enbom 1952. Han blev fälld för spioneri, men samtidigt var han en mytoman. Historien upprepas.
Så du sitter och säger att du är mytoman och landsförrädare?
Citera
2026-05-20, 20:49
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten

Moderna samhället tar inte det på seriöst allvar. För mycket Bond-filmer. Men om det rör sig om våldtäkt och pedofili... oof, på med kameran, ring dumpen, samla alla på torget!!! Så funkar dagens samhälle. Men spioneri... "är du ute och cyklar? Vad tar du för medicin?" och något hånskratt osv liknade kommentarer. Det är nytt samhälle där spioneri brottet blir en myt, spioneri var ju het under det kalla kriget. Samhället på den tiden var ju mera paranoid och tog lilla misstanke på seriöst allvar och kontaktade Säkerhetspolisen så fort det rörde sig om det. Än så länge har jag inte blivit inkallad på förhör.

Fördel med att ha autism, stamning och den "karaktäristiska" personlighet som jag har... funkar bra som täckmantel. Och en sak till: INGEN TAR MIG PÅ SERIÖST ALLVAR. Plus att jag är verkligen ung att begå spioneri. Det är nya spelregler för spionage.
Citera
2026-05-20, 20:51
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Där ser du, du skrattar för att allt detta är för bra för att vara sant i den moderna Nato och AI-samhället. Precis som jag har förväntat mig hos alla.
Citera
2026-05-20, 20:53
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kul att höra. Jobba på med källkritiken så kanske det blir en journalist eller militärhistoriker av dig

Ja, jag har en bok om just källkritik från min tid från universitet på journalistutbildningen. Bara att nöta in och använda det i praktiken...
Citera
2026-05-20, 21:35
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Där ser du, du skrattar för att allt detta är för bra för att vara sant i den moderna Nato och AI-samhället. Precis som jag har förväntat mig hos alla.

Men du är väl ändå så pass med i huvudet att du förstår att det inte finns någon som helst seriös media, svensk som utländsk, som skulle ta i dig med tång när du helt öppet sitter och fläker ur dig att du minsann skulle begå landsförräderi bara du fick chansen?
Citera
2026-05-20, 23:06
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Men du är väl ändå så pass med i huvudet att du förstår att det inte finns någon som helst seriös media, svensk som utländsk, som skulle ta i dig med tång när du helt öppet sitter och fläker ur dig att du minsann skulle begå landsförräderi bara du fick chansen?

Brott är ju brott. Men ändå är just spioneri brottet ALLRA MINST trovärdigt att kunna ens begå. Roligt samhälle vi lever i.
Citera
2026-05-21, 00:45
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Brott är ju brott. Men ändå är just spioneri brottet ALLRA MINST trovärdigt att kunna ens begå. Roligt samhälle vi lever i.
Tror inte någon hade anlitat dig som spion iallafall Du erkänner isf öppet för hela nätet vad du håller på med och kan inte tänka mig någon som skulle lita på dig med information som har å göra med sveriges säkerhet
Citera
2026-05-21, 06:01
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Tror inte någon hade anlitat dig som spion iallafall Du erkänner isf öppet för hela nätet vad du håller på med och kan inte tänka mig någon som skulle lita på dig med information som har å göra med sveriges säkerhet
Samma replik från alla och med skratt emojis. Det är sen gammalt.
Citera
2026-05-21, 11:36
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsje
Håna inte kirken, Söderhamns stolthet.
Precis! RRRESPEKT!! Kamrat.
Citera
2026-05-21, 14:50
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Håna inte kirken, Söderhamns stolthet.
Snubben kan inte ens berätta vad som hände under Teamveckan, då är de dåligt nog för att inte göra någon stolt
Citera
2026-05-21, 15:02
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Han håller kvar så mystiken om honom fortgår.
Synd bara att ryktena går, är nog inte långt kvar innan någon kommer ut med hela händelsen. Antingen då går man ut med det först eller så lär man göra damage control. Iofs behöver nog inte kirkan så mycket damage control då hans rykte nu är VÄLDIGT dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in