Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Ja, de får liknande villkor som de flesta på arbetsmarknaden...
Vad menar du, vad har villkor ens med saken att göra? Du verkar tro att folk är arga för att de inte kan vara hemma och "slacka" hela dagarna. Nu tror jag också att många är just lata och gör väldigt mycket annat när dem "jobbar" hemifrån. Det är aldrig något jag inte påstått.
MEN en stor del folk är arga för att dem tagit jobb hos Scania då Scania har lockat med så kallat hybridarbete. Då jag jobbar med konsulter har jag sett väldigt många jobbannonser från Scania, och vet hur många roller där man just erbjudit detta. För vissa roller (så som provingenjörer) har man däremot varit tydlig med att det är på plats som gäller. Så man har inte haft oförmåga att veta vilka roller som faktiskt kräver på-plats arbete. Att man haft hybridroller har gjort att många som bor väldigt långt bort har sett Scania som en tänkbar arbetsgivare, vilket man kanske inte hade gjort annars.
De som har tagit en tjänst på plats har många gånger gjort det med helt andra förutsättningar i restid än en som tagit en tjänst som hävdats vara "hybrid".