2026-06-02, 06:27
  #109
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Polisanmäl. Sök kvinnojour där du bor. Tveka inte.
Citera
2026-06-02, 07:14
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hej, Du kan bara skriva pm när du har fått ett visst antal inlägg här på flashback. När du ordnat det så kan du skriva direkt till mig, eller någon annan som erbjuder dig stöd.

Det du ska göra nu är att se till att få du får hjälp, ring Kvinnofridslinjen: https://kvinnofridslinjen.se/

Fotografer och anteckna varje gång han slår dig och hotar dig. Det blir underlag för en polisanmälan. Det finns ingenting bra med en sån här kille, hur snäll och ångerfull han än låter efter att han har misshandlat dig. Så här gör man inte i en sund och kärleksfull relation. Du måste få hjälp att ta dig ifrån honom.

Varför i helvete ska hon vara kvar i en relation och anteckna när hon blir misshandlad? Faan dra därifrån. Radera nummer, sociala medier och titta aldrig bakåt utan lämna skiten och skaffa en normal snubbe.
Citera
2026-06-02, 07:24
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror


Det är tid nu att ringa kvinnokliniken/gyn nu:
TELEFON
Telefonnummer
060-18 15 20


Du behöver ringa din mamma också, idag måste du verkligen störa henne för nu har hon sitt livs viktigaste jobb, och det är du!
Citera
2026-06-02, 07:45
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?
De faktum att du inte lämnat honom än betyder att du gillar att bli slagen och kontrollerad.
Så du stannar hos honom självklart och njuter av situationen och slutar att starta snyfttrådar här på FB.
Citera
2026-06-02, 07:53
  #113
Medlem
Facades avatar
Ta hjälp av dina föräldrar.
Det tar emot med allt vad du har men dina föräldrar vill hjälpa dig, detta är en sak de måste få en chans att hjälpa dig med.

Det är just nu det bästa alternativet för samtliga övriga är att du, du och du ska göra det, detta och annat.
Dina föräldrar kommer göra allt för dig i denna situation, det hoppas jag iallafall.
Citera
2026-06-02, 08:01
  #114
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
De faktum att du inte lämnat honom än betyder att du gillar att bli slagen och kontrollerad.
Så du stannar hos honom självklart och njuter av situationen och slutar att starta snyfttrådar här på FB.
Men skärp dig, självklart gillar jag inte att bli slagen.
Citera
2026-06-02, 08:02
  #115
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ja, det tycker jag också. TS är förmodligen inte ens en tjej utan någon uttråkad mupp.När sov du senast? Har du konsumerat amfetamin?
Jag sov senast för en och en halv timme sedan och nu är jag påväg till skolan, inte konsumerat amfetamin faktiskt
Citera
2026-06-02, 08:05
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Men skärp dig, självklart gillar jag inte att bli slagen.

På Flashback får man räkna med en stor dos idiotiska inlägg som du bara bör strunta i. Jag tycker dock att den här tråden har varit ovanligt sansad. En eloge till AnnaChiara för kloka och vettiga råd. Jag tror på dig och tycker inte alls att det verkar vara en trolltråd. Stå på dig och lycka till med allt!
Citera
2026-06-02, 08:08
  #117
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Hur gammal verkar jag vara då? Hur ska en 17 årings inlägg se ut tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Det är sant att fler män än kvinnor röstar på SD, och det är en relevant observation. Det kan absolut finnas skäl att fundera över varför stödet ser ut så och om partiet uppfattas som mer attraktivt för män än för kvinnor. Samtidigt handlar politiska val i grunden om vilka frågor man själv prioriterar högst. Att det finns en könsskillnad betyder inte att alla män eller alla kvinnor tycker lika, utan bara att olika grupper i genomsnitt värderar frågor olika.

Det här, tillsammans med att du försöker ge svar som är oneliners med alltför typiska beskrivningar av hur du tror vuxna uppfattar ungdomar. "Jag köpte en hotellnatt till min mamma", rimligt när man är 17 "Jag har en vän som har riktig bil, ingen epa som går 30km/h" samt det faktum att du beskriver din kille random utifrån längd och vänskapskrets gör att det följer exakt samma mönster som de flesta andra novellskrivares som brukar dyka upp runt sommarhalvåret.
Citera
2026-06-02, 08:09
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Japp vet att han kommer göra det, han gjorde det förra gången. Vi var på fotbollsmatch och då vart han sur så han sprang ut i skogen och sa att han skulle ta livet av sig, fick leta i en timme och då satt han på en sten med mobilen.

Det är bara skita i sånna jävla kommentarer. Han försöker bara manipulera dig, göra dig rädd och ge dig dåligt samvete. Men han har ansvar för sina egna handlingar.

Se till att spara alla meddelanden, sms, alla mms och skaffa en app som spelar in samtalen, så om han ringer och säger något dumt som ett hot så finns det sparat.

Dina nakenbilder har han tagit kommer hamna på nätet. Det bara är så. Du kan anmäla honom sen, men videor och bilder kommer för alltid finnas kvar på nätet. Han är en så person som skulle sprida bilder bara för att hämnas och en dag kommer han må dåligt och bara lägga ut allt. Och det kommer inte funka att be han om bilderna, klart han har kopior. Så det är bara att ställa in sig på det.

Träffa han inte utan någon annan närvarande, en äldre är bra som din mamma eller om du har någon äldre bror.

Nyckeln behöver du inte be om utan byt bara lås. Det kostar kanske 500–1 000 kr att byta.

Är du själv hemma när han kommer, ring polisen direkt och säg att du inte vill att han ska vara där. Det tar ju ett bra tag för polisen att komma. Ring 114 14 och förklara att han varit våldsam mot dig och du känner du otrygg nu när han dykt upp fast du inte vill.

Eftersom ni går på samma skola, prata gärna med den läraren du har bäst förtroende till så skolan vet om situationen och inte ställer till med något konstigt som att dela er i grupper 2 och 2 och du han kommer i samma grupp eller nått sånt. Skola har ansvar för er säkerhet.

Säger han att han kan bättra sig, lover att vara snäll och aldrig så dig mer osv... gå inte på det. Det funkar inte så, han kommer ta livet av dig en dag om du går tillbaka till han även om han säkert kan vara snäll en hel vecka.
Citera
2026-06-02, 08:12
  #119
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det här, tillsammans med att du försöker ge svar som är oneliners med alltför typiska beskrivningar av hur du tror vuxna uppfattar ungdomar. "Jag köpte en hotellnatt till min mamma", rimligt när man är 17 "Jag har en vän som har riktig bil, ingen epa som går 30km/h" samt det faktum att du beskriver din kille random utifrån längd och vänskapskrets gör att det följer exakt samma mönster som de flesta andra novellskrivares som brukar dyka upp runt sommarhalvåret.
Du vet väl att man kan jobba även fast man är 17? Jag har jobbat och tjänat ihop pengar för att köpa det till min mamma, de flesta av mina vänner är ju i min ålder och har då EPA och med den hade de inte ens hunnit fram innan han kom, skärp dig nu. Jag beskrev honom för att jag ville det
Citera
2026-06-02, 08:13
  #120
Medlem
Här är en lista på åtgärder som är väldigt viktiga att göra.

1. Kontakta https://kvinnofridslinjen.se/
2. Lyd deras råd och få hjälp med en polisanmälan.
3. Dela alla bilder från misshandeln.
4. Skriv i någon form av dagbok med datum om vad som sker där hemma. Detta är stark bevisning för polisen.
5. Lämna honom och kontakta nära och kära.

Det som kan hända om du inte anmäler honom eller lämnar honom kan leda till fruktansvärda livslånga skador.

Stoppa inte huvudet i sanden. Det här är allvarligt och vi här inne i forumet är oroliga för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in