2026-06-02, 01:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Nej det skulle jag absolut inte göra, börjar inse lite hur illa det egentligen är.

Vad du än gör, gå aldrig tillbaka, om han vill prata och verkar gullig, bönar och ber, är det bara ett spel, allt för att få fast dig igen. Han kanske hotar med att ta livet av sig osv. Ge honom inte tillfälle att kommunicera med dig utan att polisen är med (om du exempelvis behöver hämta dina saker).

Du behöver inte förklara någonting för honom, inte tala med honom, bara radera den mannen ur ditt liv. Du har inga som helst skyldigheter gentemot din f.d pojkvän.
Citera
2026-06-02, 01:19
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Det har vart i min stuga och sen hemma hos honom, han har egen lägenhet. Mina föräldrar har inte märkt så mycket, ja de har märkt att jag har vart lite nedstämd men inte mycket mer.

Hur har det fungerat med skolan under de här åren? Jag menar, om han kommer hem till dig sent på natten, misshandlar och våldtar måste ju det göra att du är trött om dagarna, vilket borde väcka uppmärksamhet. Har ni ingen skolkurator du skulle kunna prata med?

Du måste ju ha allt stöd i världen som du kan få. När kom din mamma hem sa du?
Citera
2026-06-02, 01:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hur har det fungerat med skolan under de här åren? Jag menar, om han kommer hem till dig sent på natten, misshandlar och våldtar måste ju det göra att du är trött om dagarna, vilket borde väcka uppmärksamhet. Har ni ingen skolkurator du skulle kunna prata med?
Inga bra skolor i sundsvall, ingen lärare bryr sig om man är trött eller inte, jag fungerar bra på skolan trött ja men kan fof komma till skolan och vara närvarande.
Citera
Medlem
Citat:
Tack!

Jag måste sova nu men finns här imorgon bitti och har mer tid att prata under dagen, om du fått 50 inlägg då. Du klickar på mitt namn och kan skriva meddelanden direkt till mig, om du vill. Försök knyta kontakt med kvinnofridslinjen också!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund

Du måste ju ha allt stöd i världen som du kan få. När kom din mamma hem sa du?
Min mamma kommer hem imorgon, hon är på hotell och sen är hon mäklare så då är det visning till ungefär kl 20:00 imorn
Citera
2026-06-02, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag måste sova nu men finns här imorgon bitti och har mer tid att prata under dagen, om du fått 50 inlägg då. Du klickar på mitt namn och kan skriva meddelanden direkt till mig, om du vill. Försök knyta kontakt med kvinnofridslinjen också!
Tack så mycket för hjälpen.
Citera
2026-06-02, 01:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad du än gör, gå aldrig tillbaka, om han vill prata och verkar gullig, bönar och ber, är det bara ett spel, allt för att få fast dig igen. Han kanske hotar med att ta livet av sig osv. Ge honom inte tillfälle att kommunicera med dig utan att polisen är med (om du exempelvis behöver hämta dina saker).

Du behöver inte förklara någonting för honom, inte tala med honom, bara radera den mannen ur ditt liv. Du har inga som helst skyldigheter gentemot din f.d pojkvän.
Japp vet att han kommer göra det, han gjorde det förra gången. Vi var på fotbollsmatch och då vart han sur så han sprang ut i skogen och sa att han skulle ta livet av sig, fick leta i en timme och då satt han på en sten med mobilen.
Citera
2026-06-02, 01:29
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Japp vet att han kommer göra det, han gjorde det förra gången. Vi var på fotbollsmatch och då vart han sur så han sprang ut i skogen och sa att han skulle ta livet av sig, fick leta i en timme och då satt han på en sten med mobilen.

Vad gör du nu? Har din vän kört dig till polisen?
Citera
2026-06-02, 01:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad gör du nu? Har din vän kört dig till polisen?
Nej, vi är bara hemma hos honom nu, min kille är jätte jätte sur han skriver och han är så sjukt taskig. Jag vill bara vara här nu och sova sen får vi åka till polisen imorgon isf
Citera
2026-06-02, 01:33
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Nej, vi är bara hemma hos honom nu, min kille är jätte jätte sur han skriver och han är så sjukt taskig. Jag vill bara vara här nu och sova sen får vi åka till polisen imorgon isf
Ha ingen kontakt med din pojkvän och skit i om han är sur och låt honom inte komma till dig! Ta kontakt med polisen direkt i morgon!
Citera
2026-06-02, 01:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ha ingen kontakt med din pojkvän och skit i om han är sur och låt honom inte komma till dig! Ta kontakt med polisen direkt i morgon!
Ja får stänga av mobilen nu så han inte ser min plats och så jag slutar få hans notiser, tack.
Citera
2026-06-02, 01:38
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Du mår bara dåligt av att läsa din f.d pojkväns sms, blocka honom. Det kan vara svårt att förstå, men du behöver inte befatta dig med honom mer.

Vad säger din kompis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in