2026-06-01, 23:56
  #1
Avstängd
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?
__________________
Senast redigerad av farbrormorbror 2026-06-02 kl. 00:08.
Citera
2026-06-02, 00:04
  #2
Medlem
Hej, Du kan bara skriva pm när du har fått ett visst antal inlägg här på flashback. När du ordnat det så kan du skriva direkt till mig, eller någon annan som erbjuder dig stöd.

Det du ska göra nu är att se till att få du får hjälp, ring Kvinnofridslinjen: https://kvinnofridslinjen.se/

Fotografer och anteckna varje gång han slår dig och hotar dig. Det blir underlag för en polisanmälan. Det finns ingenting bra med en sån här kille, hur snäll och ångerfull han än låter efter att han har misshandlat dig. Så här gör man inte i en sund och kärleksfull relation. Du måste få hjälp att ta dig ifrån honom.
__________________
Senast redigerad av AnnaChiara 2026-06-02 kl. 00:08.
Citera
2026-06-02, 00:07
  #3
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag är 17 år gammal och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Det är 18-årsgräns här, så ditt konto kommer snart att spärras då du varit du skrivit att du är 17.

Med det sagt så ska du göra allt du kan för att ta dig ur den där relationen.
Det kommer inte att bli bättre - det kommer att bli värre.

Sök hjälp!
Citera
2026-06-02, 00:09
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är 18-årsgräns här, så ditt konto kommer snart att spärras då du varit du skrivit att du är 17.

Med det sagt så ska du göra allt du kan för att ta dig ur den där relationen.
Det kommer inte att bli bättre - det kommer att bli värre.

Sök hjälp!
Jag vet itne hur, han kommer få reda på det. han kommer säkert få reda på detta och då kommer det inte bli bra
Citera
2026-06-02, 00:10
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hej, Du kan bara skriva pm när du har fått ett visst antal inlägg här på flashback. När du ordnat det så kan du skriva direkt till mig, eller någon annan som erbjuder dig stöd.

Det du ska göra nu är att se till att få du får hjälp, ring Kvinnofridslinjen: https://kvinnofridslinjen.se/

Fotografer och anteckna varje gång han slår dig och hotar dig. Det blir underlag för en polisanmälan. Det finns ingenting bra med en sån här kille, hur snäll och ångerfull han än låter efter att han har misshandlat dig. Så här gör man inte i en sund och kärleksfull relation. Du måste få hjälp att ta dig ifrån honom.
Kan man vara anonym till en början på kvinnofridslinjen? Jag är rädd att han får reda på det.
Citera
2026-06-02, 00:11
  #6
Medlem
Han kommer inte att sluta med det beteendet då han är en förövare.

Läs på om traumaband och sök hjälp på kvinnohus mm. Jag vet inte ditt kön men de ska ändå kunna hjälpa dig rätt om du är kille. Sök absolut inte hjälp hos psykiatrin. De saknar kompetens för områden som rör våld i nära relationer.
Citera
2026-06-02, 00:12
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Han kommer inte att sluta med det beteendet då han är en förövare.

Läs på om traumaband och sök hjälp på kvinnohus mm. Jag vet inte ditt kön men de ska ändå kunna hjälpa dig rätt om du är kille. Sök absolut inte hjälp hos psykiatrin. De saknar kompetens för områden som rör våld i nära relationer.
Jag är en tjej, förlåt glömde nämna det, tack för svar
Citera
2026-06-02, 00:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Kan man vara anonym till en början på kvinnofridslinjen? Jag är rädd att han får reda på det.
Du kan vara anonym överallt där du söker hjälp. Du bör dock polisanmäla honom. På kvinnohusen kan de hjälpa dig aom stöd vid polisanmälan osv.
Citera
2026-06-02, 00:14
  #9
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag vet itne hur, han kommer få reda på det. han kommer säkert få reda på detta och då kommer det inte bli bra

Följ då AnnaChiaras råd så snart du någonsin kan.
Kan du inte lämna omedelbart så dokumentera, men fly snarast!

Vänner och/eller familj som kan hjälpa dig?

Ja det kommer säkert att bli skitjobbigt för dig att ta dig ur det där, men alternativet är mycket värre på lång sikt!
Citera
2026-06-02, 00:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Du kan vara anonym överallt där du söker hjälp. Du bör dock polisanmäla honom. På kvinnohusen kan de hjälpa dig aom stöd vid polisanmälan osv.
Tack så mycket, får försöka, han är här om 30 min så får vänta tills helgen när han ska bort.
Citera
2026-06-02, 00:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Kan man vara anonym till en början på kvinnofridslinjen? Jag är rädd att han får reda på det.

Ja, du kan vara anonym! De är superbra på att hjälpa, så snälla och de vet vad du behöver hjälp med. Ring redan nu!

Ditt konto kommer att nog att tas bort eftersom man måste vara 18 år här. Men det finns hjälp att få för dig. Du kan skriva till mig när du vill, när du uppfyllt alla regler på flashback.
Du kan också ringa polisen när han slår dig, de är på din sida,de vill verkligen hjälpa unga tjejer som dig. Du måste verkligen ta dig ur det här, och ta emot all hjälp som finns. Du är för ung för att leva så här.
Citera
2026-06-02, 00:16
  #12
Medlem
1754s avatar
Tråkigt att du har råkat ut för ett riktigt svin. Det finns många bra råd i tråden. Jag önskar dig lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in