2026-05-30, 07:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Katja Nyberg (fd SD) åtalad för rattfylla, grov olovlig körning och narkotikabrott (maj 2026) (222)
snigelslum
8 865 svar
1 648 030 visningar
-----------------

Om Katja bara anade hur populär hon blivit efter knarkfesten

Katja som innan detta var i det närmaste okänd hos vanligt folk blev också en rikskändis på kuppen.
"- Katja Nyberg säger du? Är inte det den där slitna knarkkärringen som är rasist och körde i diket på fyllan i Nacka och körde olovligen framför Expressens kameror? Ja fy fan, henne känner jag till.

- Ja just hon. Kvinnan som blev folkföraktad i folkdomstolen.

- Precis. Folksjälen har aldrig fel!"
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-30 kl. 08:10.
Citera
2026-05-30, 12:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hon har åtalats för flera brott och hon har begått nya brott medan hon väntar på åtal

Det finns det fler som har gjort. Och att vänta åtal är ju inte samma som att vara fälld för.
Citera
2026-05-30, 16:30
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Jag tycker hon ser sliten och nedknarkad ut på nytagna bilder. Men riktigt ser hur torr om läpparna hon är

Second that, jag tycker hon ser ut som en typisk tjackis på de flesta bilder. Snea ögon, tjacksmal, allmänt sliten.
Citera
2026-05-30, 20:01
Medlem
Vart är fjanten som försvarade Katja Nyberg och kallade alla för idioter när de sa emot honom? Det måste vara någon väldigt ung hjärntvättad av feminism och vänsterideologi som tror på alla kvinnors ord och att kvinnor aldrig kan göra fel.
Citera
2026-05-30, 21:12
Medlem
Det var nog inte direkt förvånande. Drogtesterna som gjorts. Ett flertal av dem som visar på någon form av återkommande drogmissbruk. Hon kan därmed inte längre vara säkerhetsklassad på en nivå för sin tjänst. Därför kan hon inte längre utföra sitt arbete på NOA. Därför får hon "sparken", eller avskiljs från sin tjänst. Polismyndigheten behöver alltså inte vänta på hon fälls i en domstol för någonting. Misslyckat drogtest i detta fallet räcker för att det inte längre finns förtroende för henne att hon skall kunna utföra sitt arbete.

Det är så att säga inte för den olovliga körningen som hon får "sparken". Men Nyberg verkar i den meningen spela dum och inte förstå eller vill förstå det.
Senast redigerad av 101000111 2026-05-30 kl. 21:24.
Citera
2026-05-31, 01:34
Medlem
Polis2010s avatar
Jag såg Katja rätt ofta i början på 2000-talet. I garaget på väg till sina Rave:s. Tänkte redan då att hur ska detta gå. Flotta bilar, polisradio, makt, knark, mest spaning, ingen dödsångest. Om jag vore henne skulle jag begära skadestånd för att de utsatt henne för risken att bli narkoman. Det är också det jag tror är planen med detta. Ni ska få se.
Citera
2026-05-31, 02:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag såg Katja rätt ofta i början på 2000-talet. I garaget på väg till sina Rave:s. Tänkte redan då att hur ska detta gå. Flotta bilar, polisradio, makt, knark, mest spaning, ingen dödsångest. Om jag vore henne skulle jag begära skadestånd för att de utsatt henne för risken att bli narkoman. Det är också det jag tror är planen med detta. Ni ska få se.

Katja kan därför stämma Polisen på 10 miljoner kronor.

Pundarkatja kommer att bli rik som ett troll på alla skadestånd hon kommer att få.
Citera
2026-05-31, 02:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av make-love-not-war
Det verkar som att många troll som tidigare stod upp för Katja har somnat in nu. Saknar man dom? Svar nej!

Jag tror fortfarande att Katja inte är dömd än!

Ta inte ut något i förskott, bara för att Katja har knarkat regelbundet enligt hårprovet betyder det inte att hon är en knarkare innan domen har fallit.

Katjas försvar är urstarkt eftersom hon inte känner igen uppgifterna i FUPen som ger en ofördelaktig bild av henne i rättens ögon.

Vänta ni bara till Katjas försvarsadvokat likt Perry Mason tar bladet från munnen och berättar om Katjas verkliga försvar i tingsrätten.
Citera
2026-05-31, 02:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det var nog inte direkt förvånande. Drogtesterna som gjorts. Ett flertal av dem som visar på någon form av återkommande drogmissbruk. Hon kan därmed inte längre vara säkerhetsklassad på en nivå för sin tjänst. Därför kan hon inte längre utföra sitt arbete på NOA. Därför får hon "sparken", eller avskiljs från sin tjänst. Polismyndigheten behöver alltså inte vänta på hon fälls i en domstol för någonting. Misslyckat drogtest i detta fallet räcker för att det inte längre finns förtroende för henne att hon skall kunna utföra sitt arbete.

Det är så att säga inte för den olovliga körningen som hon får "sparken". Men Nyberg verkar i den meningen spela dum och inte förstå eller vill förstå det.
Som den rättshaverist Katja börjar låta som är det väl troligt att hon överklagar PANs beslut?

Katjas vuxna barn lider nog av att PAN sparkade Katja också, så någon liten film blir det snart om deras lidande på Katjas Xwitter.
Citera
2026-05-31, 05:30
Medlem
Polis2010s avatar
Hur ni än tänker så har Polisen ett ansvar i detta. Katja kastades ut i kroglivet från Överkalix och rumpan viftade väldigt mycket. Hon kommer att ha väldigt möjliga stora 10 milj skadeståndskrav när hon snart påpekar att det var jobbet som gjorde henne till narkoman. Det kommer så säkert. Ni får vänta ett halvår. Katja vet hur skruvarna skall dras åt.
Citera
2026-05-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Som den rättshaverist Katja börjar låta som är det väl troligt att hon överklagar PANs beslut?

Katjas vuxna barn lider nog av att PAN sparkade Katja också, så någon liten film blir det snart om deras lidande på Katjas Xwitter.

Jag vet faktiskt inte om PAN ärenden kan överklagas. Men om det kan det så lär hon väl göra det av ren princip. Men jag tror inte hon har så mycket för det. Resultaten av drogtesterna är lite svåra att avsäga sig från. Hon kan alltid hävda att det inte var hennes påse osv. Men det är svårt att säga att det inte var hennes blod eller att det under lång tid skulle varit någon som drogat henne och att hon skulle varit helt omedveten om detta. Särskilt inte nu då när hon hela tiden förnekar att hon knarkat. Vilket då visar sig vara en lögn. I den meningen hade det kanske rent rättsligt varit bättre att erkänna och be om hjälp för sitt beroende. Men hon kommer däremot inte att kunna få tillbaka sin tjänst igen.

Men som sagt de behöver inte vänta på några domar. Det är inte hennes fortkörningar eller att hon kört bil utan körkort, vilket hon möjligen också behöver för sin tjänst, som är orsaken. Även om dessa naturligtvis knappast talar till hennes fördel. Utan detta är att hon betraktas som en säkerhetsrisk pga sitt drogmissbruk och hon inte längre klarar säkerhetsklassificering som krävs för sin tjänst som kriminalkommissarie på NOA.
Citera
2026-05-31, 11:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Hur ni än tänker så har Polisen ett ansvar i detta. Katja kastades ut i kroglivet från Överkalix och rumpan viftade väldigt mycket. Hon kommer att ha väldigt möjliga stora 10 milj skadeståndskrav när hon snart påpekar att det var jobbet som gjorde henne till narkoman. Det kommer så säkert. Ni får vänta ett halvår. Katja vet hur skruvarna skall dras åt.
Det är ganska uppenbart att polisen tvingade Katja att börja knarka. Inte kan hon ha något eget ansvar för det inte.

Det är också de fiktiva pundargästerna på den påhittade knarkfesten som lagt sitt knark i Katjas väska. Inte är det Katjas knark inte.

Det är också någon annans fel att Katja inte slutar att knarka och inte söker hjälp för sitt missbruk. Inte ska Katja ta eget ansvar för att sluta knarka inte.

Det var ägarna till p-garaget som hade städgata där inne och tvingade Katja att köra bil grovt olovligt. Inte var det Katjas fel inte, hon var ju tvungen att flytta bilen tillbaka till garaget.

Det är också åklagarens fel att Katja är åtalad. Inte hade Katja åtalat sig själv inte.

När Katjas är inblandad i dåligheter är det alltid någon annans fel. Det om något har vi lärt oss här i tråden.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-31 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in