2026-05-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nej så funkar det inte längre. Hon får ett omställningsbidrag i max 2 år enligt de nya reglerna.
Nån uppsägningslön från polisen är nog inte heller aktuellt då hon är tjänstledig från polisen.

Totalt kommer det röra sig om summan jag skrev oavsett namnet på stödet hon får.
Citera
2026-05-29, 17:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Japp. Skrev detta för flera månader sedan, det har funnits många tveksamheter i exakt hur hon uttryckt sig.

...

Ändå har vi haft kanske långt fler än tusen inlägg, om juridiskt trams.

Så många är helt fast i sin ideologiska övertygelse, och kan mer eller mindre översläta allt... hon klappade ju hundar.

Ännu värre blev det förstås med den senare körningen, och det var förstås inte första gången. Någon har tipsat tidningen om att hon inte alls brydde sig om det där med körkortet.

Men ändå finns det nötter som kan försvara, och man kan undra över varför. Inte stod väl hon för en helt ny och fantastisk politik?
Citera
2026-05-29, 17:55
Medlem
Sitter och läser lite smått i förundersökningsprotokollet. Fascinerande att polisen först skriver att hon hade 2,08g kokain på sig men när NFC tar över hanteringen finns det bara 1,18g kvar. Skiljer sig vågarna så pass mycket eller glömde polisen att dra av påsens vikt?
Citera
2026-05-29, 18:18
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Sitter och läser lite smått i förundersökningsprotokollet. Fascinerande att polisen först skriver att hon hade 2,08g kokain på sig men när NFC tar över hanteringen finns det bara 1,18g kvar. Skiljer sig vågarna så pass mycket eller glömde polisen att dra av påsens vikt?

Garanterat påsens vikt
Citera
2026-05-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Framgår med all önskvärd tydlighet i FUP att 2,08g är INKLUDERAT påsen som substansen låg i
Citera
2026-05-29, 18:58
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Hon har ett klassiskt tjackluder utseende. Troligen kämpar hon med att hålla käken i schack, så att den inte fladdrar för mycket.

Hur långt i förfallet är hon?

55-åriga narkomaner brukar inte se trevliga ut.
Citera
2026-05-29, 19:00
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Hon började sent, typ i runt 45 års åldern. Någon gång ska man köra igång. Dessutom har hon troligen hoppat över fentanylet. Det är ett jävla monster
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-05-29 kl. 19:02.
Citera
2026-05-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitfejs
Framgår med all önskvärd tydlighet i FUP att 2,08g är INKLUDERAT påsen som substansen låg i

Tydligt vill jag väl inte hålla med om, oavsett är det inget att bråka om. Tänkte bara att det vore lite komiskt om det skulle visa sig att vi har knarkande poliser. Man har ju hört "skrönor" om att knark och annat försvinner från polisens förvar.
Citera
2026-05-29, 19:18
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Jag tycker hon ser sliten och nedknarkad ut på nytagna bilder. Men riktigt ser hur torr om läpparna hon är
Citera
Igår, 00:32
Medlem
Undrar just hur hon var som polis ? Gissar riktigt jävlig mot folk eftersom hon är SD och narkoman .
Det senare gör att man misstänker kanske stulit narkotika på jobbet. Säkert nypt folk i pitten när hon rotat I fickor och knäet med .jag är glad att hon fick sparken nu är det dags att sluta bestämma I landet . Fuck y
Citera
Igår, 01:03
Medlem
Klarlacks avatar
Katja Nyberg (fd SD) åtalad för rattfylla, grov olovlig körning och narkotikabrott (maj 2026) (222)
snigelslum
8 865 svar
1 648 030 visningar
-----------------

Om Katja bara anade hur populär hon blivit efter knarkfesten
Citera
Igår, 07:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den brottsmisstänkta riksdagsledamoten Katja Nyberg, tjänstledig kriminalinspektör, avskiljs från sin tjänst på Polismyndigheten. Det har Personalansvarsnämnden (Pan) nu beslutat.
https://polistidningen.se/2026/05/pan-katja-nyberg-avskedas/
Katja i Polistidningen:
”Jag har arbetat som polis under stora delar av mitt vuxna liv och burit uppdraget med stolthet. Oavsett beslutet från Pan förändrar det inte min respekt för polisyrket. Det här har varit en mycket tung period både professionellt och personligt. Samtidigt står jag fast vid rättssäkerhet, proportionalitet och likhet inför lagen måste gälla alla – även poliser.
Tydligen tycker Katja att rättssäkerheten kräver att även poliser som hon själv får ta de legala konsekvenserna av sitt gränslösa knarkande och trafikbrottslighet.

Katja i Polistidningen:
”Jag har svårt att förstå varför det anses finnas en sådan brådska att skilja en polis från anställningen när jag sedan lång tid tillbaka är tjänstledig för att fullgöra ett riksdagsuppdrag och inte tjänstgör operativt inom Polismyndigheten”,
Att Katja har svårt att förstå som hon säger har vi andra redan förstått. PAN vill naturligtvis inte riskera att Pundarkatja återgår i tjänst efter att hon åker ur riksdagen efter valet, men före rättegången.

PAN tycker väl inte att en multikriminell knarkare som ägnar sig åt grova brott passar så bra som polis? Just att Katja "erkänt" grov olovlig körning gjorde nog att nämnden tippade över mot beslutet som fattades att avskeda knarktanten med de vidöppna pupillerna och den torra hyn.

Slutkläm:
Kommer du att överklaga?
”Det vet jag inte ännu”, skriver Katja Nyberg.
Vi vet alla att Knarkkatja måste fråga sin Metabolitadvokat innan hon uttalar sig över huvud taget.

Min kommentar på PANs beslut:
"Inga kommentarer!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in