Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
Jo då, jag fattar, jag har fattat hela tiden. Men det har inte du. Ett riktigt Dunning-Kruger praktexemplar, du är.
Domstolen granskar resultatet av åtgärden, men inte nödvändigtvis åtgärden. Däri ligger skillnaden, skillnaden som du tydligt inte förstår. Och däri ligger orsaken till Katjas JO anmälan.
Domstolen granskar det misstänkta brottet som åklagaren utreder, den granskar inte nödvändigtvis åklagarens utredning. JO ska granska myndigheterna och fokus ska ligga på rättssäkerhet, där har JO missat syftet med sitt uppdrag detta fallet.
Jag håller med dig. Vi kan inte skapa ett samhälle där åklagare använder olika tvångsåtgärder för att utreda brott.
Nu hade den lata och extremt inkompetenta Bäveranders tur som en tokig att Katjas hår innehöll en hel provkarta på droger hon regelbundet använde. Även om testresultaten kommer att utvärderas i domstol ursäktar det inte åklagarens tvångsåtgärd.
JO borde ge det lata åklagaraset minst en kraftig reprimand för att han utför sina arbetsuppgifter.
Bara fräckheten att både formellt delge Pundarkatja misstankarna om narkotikabrott samma dag som hårprovet togs är djupt upprörande som du skriver. Nu gavs Pundarkatja ingen möjlighet att raka av sig hårt innan provet togs, vilket bevisligen har skadat hennes försvar, även om hon inte vet så mycket om det ändå.
Jag hade nästan tappat hoppet om knarktanten Katjas tankeförmåga då hon körde på en refug hög som ett hus på kokain. Tänk om det varit någon riktig mamma (inte invandrare) med barnvagn på övergångsstället hon mejade ned? Tack och lov tänker Katja åtminstone på hur hennes kriminella hår klipptes av mot hennes vilja, så min hypotes att Katja inte bryr sig om någonting eller tänker överhuvudtaget var helt enkelt fel.
För övrigt drog väl Transportstyrelsen in Pundarkatjas körkort just 29 januari? Katja borde JO-anmäla Transportstyrelsen också faktiskt då analysen från hårprovet inte kan vara färdigt samma dag som provet tas.
Detta är en rättsskandal som kan bli ett justitiemord, eller
justitieutskottsledamotsmord om ordet ens finns. Kanske den största rättsskandalen i den svenska historien.