Citat:
Ursprungligen postat av
balderbyling
De arbetslösa
+ har inte rätt utbildning.
+ kan inte svenska
+ har ingen erfarenhet
+ vill inte ta vissa jobb
+ är hellre lediga och lever på bidrag
+ vill inte flytta
jasså jag är född i sverige och talar utmärkt svenska och engelska. Gått bygggynasium som var rätt tills jag skadat axeln. (Kunde fortsatt jobba om tempot var som på 70 -80-talet). jag har en YH- det var så lite jobb så ingen fick jobb utom tre i vår klass. Sen la dom ner den utbildningen.
i dag går jag gruvx ett annat spår så med tur kan jag få jobb men just nu är det svårt att få jobb det var det inte förra året.
Har planer på att fortsätta på en YH men även där sägs det att det är svårt att få jobb, ska föröka få arbetsförmedlingen att betala för den utbildningen. har ju noll lust att ta CSN för kanske inget. jag utbildar mig bara om det garanterar jobb.
Helt sjukt som det är
har 25 år erfarenhet av kundbemötande /service
kan ta allt utom där det handlar om rent fysiskt ständigt arbete med kroppen. har noll att göra med vad jag vill, kunde jag så hade jag tagit vad som helst.
Vill inte arbeta vill heller gå på bidrag- jasså Om du vist hur kasst det är ! Du vet inte alls vad du snackar om. pengarna räcker inte. jag får ut 12, har fått sälja bilen och säga upp parkering och se över alla utgifter, har inte ens netfix, Sa upp facket och har bara en hemförsäkring.
Om du tror det är glidit, jag kan inte göra nått som är kul. man har inte råd med något oh ser ingen framtid. Söker massa jobb men folk svarar inte ens. man får bara ett coppypastat svar.
Kan tänka mig att flytta men det skall finnas bostad och jag har ingen sparpeng så jag har inte råd längre.
jag som 50+ blir bortsorterad bara av det så jag tycker faktiskt en sån som du bara skall hålla käften.