Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Här ser vi hur Wallincus inte klarar av att läsa en enkel mening och få den rätt.
Det står klart och tydligt att rapporten tar upp sparande, definierar vad sparande är och att den även tar upp amorteringar trots att amorteringar inte uppfyller kraven för att anses vara sparande.
Förstår att detta är svårt för dig att förstå men du kan ju pröva amortering själv.
Är en bostad en likvid tillgång? Nej
Är den kostnad du betalar i amortering till banken något du kan få tillbaka och konsumera? Nej
Att du tolkar rapporten på det sättet är ditt problem, ingen annans
Det har fastställts många gånger i tråden att amortering för en privatperson är en kostnad, det är bara extremt svagsinta individer som vill vilseleda sig själva som tror att det inte är det.
När skall du betala dina 210 000 kr för huset till mig förresten? Du är skyldig mig det i "sparande" för bostaden du påstod kostade -210 000 kr

Ordna det snabbt är du vänlig, jag vill inte behöva involvera kronofogden
Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Frågor på det?
Den mest omedelbara frågan är väl, tror du alla är lika okunniga som du?
Vi söker upp vad "boendekostnad" är och tar första bästa
resultat:
"Boendekostnad är precis som det låter den totala kostnaden för ditt boende. Här ingår bland annat ränta, amortering, hyra och driftkostnader såsom el, värme och vatten.
Vad som ingår i boendekostnaden skiljer sig åt beroende på boendeform och om man har lån på sin bostad eller inte. För hyresrätter räknar man oftast på hyra, el och hemförsäkring. Äger du en bostadsrätt tillkommer ränta, amortering och underhåll i boendekostnaden."
Amortering
är en kostnad för en privatperson, sen är det tillåtet för folk att
känna att det inte är det med premissen att "mIn NetToFöRmÖgEnHeT öKaR" vilket endast är mental gymnastik för att det skall kännas bättre att betala tillbaka en skuld.
I FIs rapport står det klart och tydligt att sparande är separat från amortering men de väljer att rapportera om det ändå, troligtvis för att vi har så sinneslöst höga bostadspriser i detta land så tar man bort amortering från rapporten blir den nog 2 sidor lång lol.