2026-05-22, 22:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja? Hurså?
Då vill jag att du säger 'Meyer-Briggs är pseudovetenskap' fast med andra ord.

Citat:
Vadå outliers? Vad har det med detta sammanhang att göra? Vad fan pratar du om?
Om du tänker lite så kommer du nog på det.
Citera
2026-05-22, 22:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Då vill jag att du säger 'Meyer-Briggs är pseudovetenskap' fast med andra ord.
Det var du som pratade om hur det går till "när akademiker använder Myers-Briggs" där du menade att dom synar det och kan fuska på det (varför man nu i hela världen skulle vilja fuska på en självskattning för personlighet). Mitt svar på detta var att akademiker inte använder Myers-Briggs överhuvudtaget. Men detta har ju tydligen inte du koll på. Så det verkar vara du som inte fattar vad pseudovetenskap eller pop-psykologi är. Om du är intresserad av vetenskaplig personlighetpsyskologi så är det femfaktormodellen som gäller, inte Myers-Briggs.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om du tänker lite så kommer du nog på det.
Vad menar du? Tendensen att skryta om sig själv, vare sig om det är om ens intelligens, skönhet, pengar eller vad det nu än är, drivs av personlighetsdraget narcissism. Vad har outliers med detta att göra? Förklara nu denna gång hur du tänker och resonerar, istället för att som sist försöka blanda bort korten, i ett försök att (kanske?) dölja att du inte når upp till den intellektuella nivå som diskussionen du tagit dig an och gett dig in på.
Citera
2026-05-22, 22:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Någon skrev att extroverta tänker lika mycket som introverta. På vad de ska säga strax ja, djupa tankar har de sällan/aldrig tid med eftersom de prioriterar att babbla...

Ni idioter/lögnspridare om mig påstod att det finns samband mellan mental träning och att BLI homosexuell!
Det är på den nivån ni ligger...
Du begriper inte ens att det var svar på att klara av BÅDE vara smart i yrkeslivet och i privatlivet, att ha bra kontakt med sina barn...
Ja. Men ingen av dem hade väl bra kontakt med barn?

OM det finns några smarta politiker, varför ser då världen ut som den gör?

Trump har hunnit med en massa bedrägerier och ställt det för världen...
Ja, gällande Mensa,
MEN Sverige gör fortfarande en massa uppfinningar, tvåa efter Schweiz räknat per capita, och det är vanligt att Japan köper svenska patent...
Du läste inte vad någon skrev om IQ-spann va?
Så du menar att bäbisar redan är smarta så de behöver inte träna att tänka...?
Jo, det är sant att jag lurade dig och fick dig att tro att en text skriven av AI var forskning. Du svalde det med hull och hår. Det säger mig en sak säkert: du vet inte särskilt mycket om idrottspsykologi- inte heller har du startat flera företag men du har säkerligen groomat barn till att vara med i ditt fotbollslag.

Du målar upp en falsk dikotomi. Jag påpekar bara att det enda ditt exempel med VD som var tränare säger just det. Att du drar slutsatsen att jag inte vet om att det är viktigt med god anknytning till sina barn är bara dina fantasifoster som talar. Du är besatt av mig efter att jag avslöjat vilken charlatan du är. Alla här inne kan se det men de är väl också underlägsna och korkade. Alla är idioter
Citera
2026-05-22, 22:20
Medlem
gratrunkarns avatar
det ända jag i behöva veta i är i att jag är i mer ingteliigent en de flesta jag är extro vert ock gilla att ifrgåasätta pk människa lol
Citera
2026-05-22, 22:34
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
En anmärkningsvärd sak var att ju HÖGRE status på området desto FLER ställde upp som ledare fastän de ju har MINDRE tid p g a jobb, medan på områden med LÄGST status var det ALDRIG någon som tog sig tid, fastän det är där aktiviteterna behövs mest...
På det sättet fick vi bl a fram ledare med höjdarjobb inom t ex Telia och ICA, som tog sig tid att hjälpa sina barn. T o m två VDar för börsnoterade företag ställde upp, den ene för ett internationellt företag tog sig tid då han var i Sverige, medan den förste var t o m huvudledare för en grupp flera år. Så jag har varit över VDn i ett stort internationellt företag haha

Detta lär bero på personlighetsdraget conscientiousness som korrelerar positivt med högre samhällsklasser. Det är tendensen att vara ambitiös, driven, ordningssam, målinriktad osv (exempelvis att ställa upp som ledare fast att man inte måste, som du nämner). Dom i områden med högre status har alltså aningen högre nivåer av detta drag än dom i områden med lägre status.

Säkert i kombination med att det finns kulturella skillnader, där man i högre statusområden förväntas vara mer ambitiös och har fler runtomkring sig som är ambitiösa som man givetvis vill efterlikna för att passa in.

Men låt mig gissa utifrån min helhetsbedömning av din karaktär: du tycker jag har fel och att sanningen är någonting helt annat. Saker ska aldrig vara rätt, eller hur?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-05-22 kl. 22:42.
Citera
2026-05-22, 22:38
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad tänker du att dina exempel säger? Förutom att de ställde upp. Att en VD ställer upp säger inte mer än att han - ställde upp.

Bra fråga. Men tyvärr så tänker TS självklart ingenting om det och har självklart ingenting att utveckla kring saken. Allt som denna TS diskuterar ska vara meningslöst, det är hans poäng.
Citera
2026-05-22, 22:44
Medlem
Citat:
Citat:
Denna någon skrev också att extroverta hamnar lägre inom sitt IQ-spann än introverta... Typ lika genialiskt som det mesta som du har gapat om här i tråden

Men jag har en fråga till dig av nyfikenhet: Du menar att introverta är mer intelligenta än extroverta, forskningen menar att det inte är så. Varför tycker du att det som du säger är sant och det som forskningen säger är falskt?
Var det extroverta som drog den slutsatsen?
Eller så vägde de in social förmåga tungt, fastän det är något helt annat...

Du svarade inte på det du citerade...
Citat:
Jo, det är sant att jag lurade dig och fick dig att tro att en text skriven av AI var forskning. Du svalde det med hull och hår. Det säger mig en sak säkert: du vet inte särskilt mycket om idrottspsykologi- inte heller har du startat flera företag men du har säkerligen groomat barn till att vara med i ditt fotbollslag.

Du målar upp en falsk dikotomi. Jag påpekar bara att det enda ditt exempel med VD som var tränare säger just det. Att du drar slutsatsen att jag inte vet om att det är viktigt med god anknytning till sina barn är bara dina fantasifoster som talar. Du är besatt av mig efter att jag avslöjat vilken charlatan du är. Alla här inne kan se det men de är väl också underlägsna och korkade. Alla är idioter

Då personer har påstått en massa korkade saker redan, bryr jag mig inte om att fundera på om det skriver är sant, eftersom det troliga är att det är fel igen...

OM du begriper att bra kontakt med barnen är viktigt, varför skrev du då så korkat svar om det?

Du har inte avslöjat ett dugg, din idiot, för alla era påståenden om mig är lögner och korkade slutsatser. Nu kommer du med ytterligare idiotier. Varför skulle jag grooma barn till fotboll när jag har talat om att det är en av de andra stora sporterna, som jag lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i...? Ni fortsätter att inte ens klara av att tänka att det går att göra det jag GJORT...
Ni bevisar om och om igen att ni är korkade OCH skitpersoner...
Citera
2026-05-22, 22:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Bra fråga. Men tyvärr så tänker TS självklart ingenting om det och har självklart ingenting att utveckla kring saken. Allt som denna TS diskuterar ska vara meningslöst, det är hans poäng.
Nej, det övergår hans förmåga.

Citat:

Då personer har påstått en massa korkade saker redan, bryr jag mig inte om att fundera på om det skriver är sant, eftersom det troliga är att det är fel igen...

OM du begriper att bra kontakt med barnen är viktigt, varför skrev du då så korkat svar om det?
Vad i det jag skrev var korkat? Konkretisera och utveckla Professorn.
Citera
2026-05-22, 22:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har stött på sådana som har varit nära på, faktiskt. Men om vi ska ta några som alla känner till, så t.ex. Julius Caesar. Det är även omvittnat att han hade ett sömnbehov på bara tre-fyra timmar (men han tog korta power naps däremellan), och därför hann han med så mycket. Han kunde läsa en papyrusrulle bara genom att titta på den ett ögonblick t.ex., då hade han scannat av den och tagit in innehållet. I det militära var han först en modig soldat som ung (och en som samtidigt överlevde), sedan en skicklig general. Han hann med att vara något slags präst som ung också förutom detta. Han skrev böcker. Han var även ett socialt geni. Kunde motivera sina trupper och bilda politiska allianser. Samt att han var en (ö)känd kvinnokarl - där hjälpte väl hans snygga manliga utseende till också förstås. I Alexandria festade han halva nätterna med den 30 år yngre Kleopatra...

idag stämmer det också på många politiker. Det bjuder mig emot att säga Margaret Thatcher, för jag tyckte aldrig om henne, men hon pluggade t.ex. juridik och kemi samtidigt, och sedan forskade hon i kemi och blev senare advokat, sedan gick hon in i politiken - där hon snabbt nådde toppen såklart - och i parlamentet blev hon någon slags Elizabeth I-figur där hon höll alla herrarna i ett stramt grepp. Hon sov också bara tre timmar om dygnet, och hann därför med många saker samtidigt. Hon var så effektiv att hon t.o.m. födde båda barnen som man ska ha samtidigt (tvillingar) - detta var ett stående skämt om henne!

Ronald Reagan var väl också den typen... och idag Donald Trump. Det är otroligt vad den karl'n har hunnit med i sitt liv.
Vad du har gjort här, kallas för att flytta målstolparna - vilket anses som något mycket ofint i en intellektuellt hederlig diskussion.

Du har rätt i att Caesar, Thatcher och Reagan var on the top of their games. Men ditt ursprungliga påstående handlade ju om mer än att vara bra på sina yrken. Det du påstod var att det finns människor som klarar karriär, familj, hobbies och ett socialt liv på en extrem nivå.

Dessutom så ignorerade du allt annat jag sa.

Summa summarum är att jag får tacka får vår diskussion här i tråden och önska dig lycka till i fortsättningen
Citera
2026-05-22, 22:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Nej för jag förstod inte ens frågan. Du får gärna omformulera den så ska jag ge det ett försök.
Citera
2026-05-22, 23:12
Medlem
Citat:
Detta lär bero på personlighetsdraget conscientiousness som korrelerar positivt med högre samhällsklasser. Det är tendensen att vara ambitiös, driven, ordningssam, målinriktad osv (exempelvis att ställa upp som ledare fast att man inte måste, som du nämner). Dom i områden med högre status har alltså aningen högre nivåer av detta drag än dom i områden med lägre status.

Säkert i kombination med att det finns kulturella skillnader, där man i högre statusområden förväntas vara mer ambitiös och har fler runtomkring sig som är ambitiösa som man givetvis vill efterlikna för att passa in.

Men låt mig gissa utifrån min helhetsbedömning av din karaktär: du tycker jag har fel och att sanningen är någonting helt annat. Saker ska aldrig vara rätt, eller hur?
Ja, det första stämmer,
MEN du missar att tänka på delen att begripa att det ärr mycket viktigt att lägga tid på barnen, det är ju också en del av intelligens att begripa det...
Såklart har du inte rätt då du har fel... haha
Citat:
Citat:
Vad tänker du att dina exempel säger? Förutom att de ställde upp. Att en VD ställer upp säger inte mer än att han - ställde upp.
Det där har jag ju svarat på och det var korkade svar från er om det redan från början...
Citat:
Citat:

/Du klippte bort:
Du har inte avslöjat ett dugg, din idiot, för alla era påståenden om mig är lögner och korkade slutsatser. Nu kommer du med ytterligare idiotier. Varför skulle jag grooma barn till fotboll när jag har talat om att det är en av de andra stora sporterna, som jag lett två klubbar från botten till Sverigeeliten i...? Ni fortsätter att inte ens klara av att tänka att det går att göra det jag GJORT...
Ni bevisar om och om igen att ni är korkade OCH skitpersoner...
Nej, det övergår hans förmåga.

Vad i det jag skrev var korkat? Konkretisera och utveckla Professorn.
Du fortsätter att bevisa att du är det jag skrev.
Det ena svarade jag ju på i text som du KLIPPTE BORT i citatet
Och varför skulle jag inte ha företag, din idiot? Det har jag ju haft ända sedan jag gick i gymnasiet. Totalt fem. (Det jag startade i gymnasiet är nedlagt, mitt största är sålt, flera lever än...
Citera
2026-05-22, 23:17
Medlem
Citat:
Nej för jag förstod inte ens frågan. Du får gärna omformulera den så ska jag ge det ett försök.
Inte mitt fel att du inte fattar. Kan inte bli mycket tydligare:
Citat:
Relaterat till att du hävdar att tänkande INTE kan utveckla hjärnan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in