2026-05-31, 22:30
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nej, ta ex Musk osv, dessa utveckla o kommer på mycket mer saker än vad en porsche, Bmw, audi osv stall av ingenjörerna klarar av att utveckla, likande med Koenigsegg, man ligger i framkant av utvecklingen, han har snabbaste växlande växellådor, en sportbil som rymmer 4 fullvuxna inkl dess packning o man spöar Ferrari i alla mätbara värden som hållit igång nästan 100år längre tid.

Det handlar även om IQ, varför ska annar Musk vara den som leder utvecklingen dessa andra bil tillverkare nu kopiera efter musk, som gigapressarna osv, har Musk mycket högre IQ?

Nej musk har tillgången att han får handla fritt, hela aktiekursen handlar om Musk kan leda utvecklingen, han lär sig efter vägen o genom detta spöar han alltså hela tyska bilindustrins stall av ingenjörer, dvs Musk lär sig var eftersom han går.

Tar man enkla exempel som northvolt, en del av svenska eliten, får miljarder o åter mijadrer av skattebetalars pengar o man kan inte ens producer ett enda eget batteri, är hela denna kedja av folk hälften så smart som Musk?
Du bestred inte en enda av de punkterna jag förklarade för dig och styrkte ingen av de jag påpekade brister i i ditt förra inlägg. Så, jag hade rätt och du fel?
Citera
2026-06-01, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Du bestred inte en enda av de punkterna jag förklarade för dig och styrkte ingen av de jag påpekade brister i i ditt förra inlägg. Så, jag hade rätt och du fel?
Den enkla förklaringen är att vi har högre genomsitt IQ idag än vad vi hade tidigare, IQ har inte ökat via maten den har ökar via utbildningen. via denna fakta har du fel. Det bevisa att lära ökar på IQ.
Citera
2026-06-01, 14:32
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Den enkla förklaringen är att vi har högre genomsitt IQ idag än vad vi hade tidigare, IQ har inte ökat via maten den har ökar via utbildningen. via denna fakta har du fel. Det bevisa att lära ökar på IQ.
Jag förklarade ju just varför det inte var så, du kan inte bara upprepa felaktigheterna igen.
Citera
2026-06-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag förklarade ju just varför det inte var så, du kan inte bara upprepa felaktigheterna igen.
Ja det är inte maten som gjort människan smartare med tiden, det är skolan som gjort oss smartare än för 100år sedan.
Det ser man hur lätt det är o plugga in IQ tester, samt allt man läser gör hjärnan snabbare o sammankoppla o lösa problem i minder delar, genom det struktera man taknarna och indentifiera mönster enklare.
Citera
2026-06-01, 18:04
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ja det är inte maten som gjort människan smartare med tiden, det är skolan som gjort oss smartare än för 100år sedan.
Det ser man hur lätt det är o plugga in IQ tester, samt allt man läser gör hjärnan snabbare o sammankoppla o lösa problem i minder delar, genom det struktera man taknarna och indentifiera mönster enklare.
Samma fel igen
Citera
2026-06-01, 18:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Att vi äter bättre mat idag än för säg 120 år sen spelar absolut också roll. Bättre mat ger mer energi till att tänka på något annat än direkt överlevnad. Det är inte ens kontroversiellt.
Citera
2026-06-16, 18:31
Medlem
Youtubern Benjoo har enligt egen utsago väldigt hög IQ, han är extremt självutlämnande så jag skulle rekommendera er att se på hans videos för att upptäcka vanor som är vanliga tecken på hög IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in