Någon skrev att extroverta tänker lika mycket som introverta. På vad de ska säga strax ja, djupa tankar har de sällan/aldrig tid med eftersom de prioriterar att babbla...
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Jag har försökt förklara korrelation och koherens för Lunkan man förstår inte. Det är ingen idé. Han är smart för han har bestämt att så är fallet.
Ni idioter/lögnspridare om mig påstod att det finns samband mellan mental träning och att BLI homosexuell!
Det är på den nivån ni ligger...
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Vad tänker du att dina exempel säger? Förutom att de ställde upp. Att en VD ställer upp säger inte mer än att han - ställde upp.
Du begriper inte ens att det var svar på att klara av BÅDE vara smart i yrkeslivet och i privatlivet, att ha bra kontakt med sina barn...
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Julius Caesar.
idag stämmer det också på många politiker. Det bjuder mig emot att säga Margaret Thatcher...
Ronald Reagan var väl också den typen... och idag Donald Trump. Det är otroligt vad den karl'n har hunnit med i sitt liv.
Ja. Men ingen av dem hade väl bra kontakt med barn?
OM det finns några smarta politiker, varför ser då världen ut som den gör?
Trump har hunnit med en massa bedrägerier och ställt det för världen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Schmackk
Det är inte så att fler medlemmar Mensa innebär fler smarta människor. Eftersom benägenheten att gå med i Mensa kan variera mellan olika länder. Japan har exempelvis relativt sett få medlemmar. Färre än sverige trots sina 125 miljoner invånare.
Ja, gällande Mensa,
MEN Sverige gör fortfarande en massa uppfinningar, tvåa efter Schweiz räknat per capita, och det är vanligt att Japan köper svenska patent...
Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Citat:
Ursprungligen postat av
tipsexperten
Jo man får högre IQ av att tänka mycket. Tänk på det litegrann.
Är vi överens om att sakerna du påstår här är dina gissningar/teorier och inte fakta och att det stannar där? För det mesta, nästan allt, som du skrivit är inte sant.
Du läste inte vad någon skrev om IQ-spann va?
Så du menar att bäbisar redan är smarta så de behöver inte träna att tänka...?