2026-05-19, 16:56
Medlem
Känner igen mig i mycket av det som skrivits ovan, även om jag är yngre och inte dejtar 40-åringar (än ).

Bor sedan några månader tillbaka i Madrid pga jobb och vilken jävla skillnad mot Sthlm. Det är såklart inte så enkelt som att tjejer rullar ut den röda mattan åt mig, men så fort man lär känna locals och kommer in i deras häng så är det en helt annan social kultur, vilket i längden influerar dejtingscenen. Inte alls samma self centered ego vibe bland tjejerna på apparna heller, av min erfarenhet hittills. En riktig helomvändning detta mot hur dejtinglivet var i 08.
Citera
2026-05-20, 15:28
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Och soom vaanligt

Efter lite snack på Hinge där hon faktiskt initierade samtalet och vi bytte telefonnummer och planerade träff. Så kom den sedvanliga ursäkten. ”Ååh nej jag råkade trampa på lilltån och kan inte träffas idag”

Man köper ett abonnemang. Får några puddingar på köpet. Några svarar. Några inte. Av de som svarar så är det ändå dödsdömt. Det är väl så Match group leker med män. Du får några oseriösa populära profiler. Men inte allt för många. För då är chansen ändå att du lyckas med EN av dem, raderar appen och därmed blir ett intäktsbortfall. Ett väldigt cyniskt sätt att tjäna pengar på. För inte en chans att jag kan gilla flera tusen profiler som är aktiva, men bara få typ 15 populära matchningar i början. När en date sa till mig att jag måste få flera hundratals likes så sa jag att jag bara får ett par i veckan. Hon blev chockad.

Alla någorlunda söta/snygga kvinnor på Hinge är psykiskt störda. Finns ju fan inte ett enda genuint undantag av alla hundratals kvinnor. Exempelvis en närmare 40 årig brud. Hela hennes profil är skriven utifrån att en man borde fråga henne om glas. När man väl gör det så raderar hon en på direkten. Vad fan vill dom ens? Bara tanken på hur många mentalt störda och instabila tjejer det finns i det här landet gör att man inte ens vågar röra dom även om tillfälle ges, då en våldtäktsanmälan kan dimpa ner som brev på posten. Och lagen ser ju ut som den gör. Ok om det är en 20 åring eller 25 åring. Men vad har man gått igenom om man är 30-40 bast och beter sig som barn?
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-05-20 kl. 16:06.
Citera
2026-05-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Och soom vaanligt

Efter lite snack på Hinge där hon faktiskt initierade samtalet och vi bytte telefonnummer och planerade träff. Så kom den sedvanliga ursäkten. ”Ååh nej jag råkade trampa på lilltån och kan inte träffas idag”

Man köper ett abonnemang. Får några puddingar på köpet. Några svarar. Några inte. Av de som svarar så är det ändå dödsdömt. Det är väl så Match group leker med män. Du får några oseriösa populära profiler. Men inte allt för många. För då är chansen ändå att du lyckas med EN av dem, raderar appen och därmed blir ett intäktsbortfall. Ett väldigt cyniskt sätt att tjäna pengar på. För inte en chans att jag kan gilla flera tusen profiler som är aktiva, men bara få typ 15 populära matchningar i början. När en date sa till mig att jag måste få flera hundratals likes så sa jag att jag bara får ett par i veckan. Hon blev chockad.

Alla någorlunda söta/snygga kvinnor på Hinge är psykiskt störda. Finns ju fan inte ett enda genuint undantag av alla hundratals kvinnor. Exempelvis en närmare 40 årig brud. Hela hennes profil är skriven utifrån att en man borde fråga henne om glas. När man väl gör det så raderar hon en på direkten. Vad fan vill dom ens? Bara tanken på hur många mentalt störda och instabila tjejer det finns i det här landet gör att man inte ens vågar röra dom även om tillfälle ges, då en våldtäktsanmälan kan dimpa ner som brev på posten. Och lagen ser ju ut som den gör. Ok om det är en 20 åring eller 25 åring. Men vad har man gått igenom om man är 30-40 bast och beter sig som barn?

Jag håller faktiskt med mycket av det du skrev om och många kvinnor där.
Efter månader på dejtingsappar är jag helt ärligt mentalt utmattad. Ju längre man är där desto mer inser man hur trasig hela dejtingscenen blivit.
Och ja, jag ska säga det rakt ut: jag tycker faktiskt att rätt många kvinnor på Hinge verkar psykiskt och emotionellt instabila , kvinnor som är fulla av gamla trauman, osäkerheter, bekräftelsebehov och oläkta relationer men ändå fortsätter dejta som om de vore redo för något seriöst.
Många vet inte ens själva vad de vill. Ena dagen säger de att de söker trygghet, stabilitet och en seriös man. Nästa dag får de panik så fort en man faktiskt visar konsekvens, närhet och tydliga intentioner. Så länge allt är flirt, uppmärksamhet och dopamin känns det bra. Men så fort relationen börjar bli verklig kommer reträtten.

Det känns ärligt talat som att många blivit beroende av dejtingsapparnas bekräftelse. Matchningar, komplimanger, män som skriver hela tiden och känslan av att alltid kunna hitta någon “bättre”. Till slut blir människor helt emotionellt avtrubbade. Ingen duger länge nog eftersom nästa person alltid finns ett swipe bort.
Och ghosting helt ärligt, det är fegt och ryggradslöst beteende. Folk kan skriva med dig i veckor, träffa dig flera gånger, ligga med dig, prata om framtiden och sedan bara försvinna som om du aldrig existerat. Inte ett ord. Inte en förklaring. Bara tystnad.
Det är inte moget vuxet beteende. Det är människor som saknar emotionell kapacitet att hantera ärlighet och ansvar.
Sedan har vi den andra mörka sanningen: många människor idag är mer förälskade i sitt oberoende än i tanken på att faktiskt bygga ett liv med någon annan. Karriär, eget space, total kontroll, hunden eller katten i sängen och ingen som stör deras rutiner. En relation känns nästan som ett hot mot deras ego och frihet istället för något fint.

Och sedan kommer samma människor några år senare och säger:
“Varför känns allt så tomt?”
“Varför hittar man ingen riktig kärlek längre?”

Svaret är ganska enkelt.
För många vill ha kärlekens känsla utan att acceptera vad riktig kärlek kräver:risk, kompromiss, tålamod, ansvar och sårbarhet.
Många vill bli älskade men är själva inte kapabla att bygga något stabilt längre.
Det är den mörka sanningen ingen vill säga högt.
Citera
2026-05-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Jag håller faktiskt med mycket av det du skrev om och många kvinnor där.
Efter månader på dejtingsappar är jag helt ärligt mentalt utmattad. Ju längre man är där desto mer inser man hur trasig hela dejtingscenen blivit.
Och ja, jag ska säga det rakt ut: jag tycker faktiskt att rätt många kvinnor på Hinge verkar psykiskt och emotionellt instabila , kvinnor som är fulla av gamla trauman, osäkerheter, bekräftelsebehov och oläkta relationer men ändå fortsätter dejta som om de vore redo för något seriöst.
Många vet inte ens själva vad de vill. Ena dagen säger de att de söker trygghet, stabilitet och en seriös man. Nästa dag får de panik så fort en man faktiskt visar konsekvens, närhet och tydliga intentioner. Så länge allt är flirt, uppmärksamhet och dopamin känns det bra. Men så fort relationen börjar bli verklig kommer reträtten.

Det känns ärligt talat som att många blivit beroende av dejtingsapparnas bekräftelse. Matchningar, komplimanger, män som skriver hela tiden och känslan av att alltid kunna hitta någon “bättre”. Till slut blir människor helt emotionellt avtrubbade. Ingen duger länge nog eftersom nästa person alltid finns ett swipe bort.
Och ghosting helt ärligt, det är fegt och ryggradslöst beteende. Folk kan skriva med dig i veckor, träffa dig flera gånger, ligga med dig, prata om framtiden och sedan bara försvinna som om du aldrig existerat. Inte ett ord. Inte en förklaring. Bara tystnad.
Det är inte moget vuxet beteende. Det är människor som saknar emotionell kapacitet att hantera ärlighet och ansvar.
Sedan har vi den andra mörka sanningen: många människor idag är mer förälskade i sitt oberoende än i tanken på att faktiskt bygga ett liv med någon annan. Karriär, eget space, total kontroll, hunden eller katten i sängen och ingen som stör deras rutiner. En relation känns nästan som ett hot mot deras ego och frihet istället för något fint.

Och sedan kommer samma människor några år senare och säger:
“Varför känns allt så tomt?”
“Varför hittar man ingen riktig kärlek längre?”

Svaret är ganska enkelt.
För många vill ha kärlekens känsla utan att acceptera vad riktig kärlek kräver:risk, kompromiss, tålamod, ansvar och sårbarhet.
Många vill bli älskade men är själva inte kapabla att bygga något stabilt längre.
Det är den mörka sanningen ingen vill säga högt.
Det jag har märkt när jag går igenom flödet är att många ansikten som är bekanta sedan tidigare och som man pratat med innan, verkar ha registrerat sig på nytt. Det är alltså samma tjejer som varit där i flera år och tror att de helt plötsligt ska hitta sin perfekta drömkille genom att radera och starta om en profil. Man måste på allvar ha någon form av mental störning om man fortsätter härja på en app som om det vore en drog, samtidigt som man inte gör något åt sin situation. För om man tycker att alla män är skit eller att alla killar på Hinge är fula, varför fortsätter man att ladda ner appen och helt enkelt inte accepterar att man med sina krav och psykiska utmaningar kommer leva som singlar resten av livet tillsammans med sin katt eller hund?

Exempelvis hade jag en konversation med en tjej som var i 35 årsåldern. Riktigt risig till utseendet på senare dagar. Märks att rödvinet tagit kål på henne. Bilderna var också under all kritik. Hon startar konversationen. Vi pratar på. Vi diskuterar lite om dagens dejtingkultur och redan här är hon bensäker på att hon kommer förbli singel resten av livet. Jag frågar henne varför hon inte hittat någon. "Jag vill ha kvalitet". Bitch please, du ser fan ut som sju svåra år. Hon gör inte ens något för att hålla sig någorlunda fräsch i sin ålder utan sitter och dricker rödvin varje kväll i pyjamas och mjukisbyxor och kan inte ens ta lite intressanta bilder (vilket 95 procent av kvinnorna ändå bemästrar sig med att göra oavsett utseende). Hur kan man då kräva en Di Caprio eller Brad Pitt?

En annan tjej jag var på dejt med och som kanske var en solid 6a till utseendet, berättar hur hon tvingas X:a 50 killar per dag. Helt förståeligt, eftersom hon i stort sett bara syns för killar som är 1-3 på skalan istället för att faktiskt synas för killar som är på samma poängskala eller lite högre. Så nu försöker apparna även få tjejer frustrerade till att betala.

Jag tror egentligen datingappar fungerar i grunden. Precis som de gjorde för 10 år sedan. Innan dessa vidriga kapitalister bara ville tjäna mer pengar genom att skruva åt algoritmen till orimliga proportioner. Nu fungerar det inte ens om du betalar. Du får Lucy från Kenya kastat på ditt ansikte eller bisexuella Ronja med blått hår och näsring istället för en helt vanlig kompatibel kvinna. För bara nåt år sedan fick man en del kvalitetsmatchningar trots allt. Men nu är det bara helt fördärvat. Stater klagar på för lågt barnafödande, men om några länder går ihop och subventionerar en EU-gemensam finansierad app som är gratis och där algoritmen faktiskt inte har som syfte att vinstmaximera, så kan jag lova att fler skulle dejta och fler par skulle bli till.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-05-22 kl. 20:44.
Citera
2026-05-24, 15:56
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vet inte det men ser många sydamerikanskor som inte verkar vara fysiskt stationerade i Europa. Dessa trycker jag i regel alltid bort då jag inte vill ha golddiggers eller brevvänner.

Tack för ditt svar. Jag borde faktiskt ha lyssnat på min magkänsla.

Matchade med en kvinna från Ukraina via Hinge och vi stämde träff i söndags. Helt vanlig promenaddejt hade vi sagt men det visade sig bli den sjukaste dejt jag någonsin varit på. Och då har jag ändå varit på 40, kanske 50 dejter genom åren.

För det första var hon ordentligt sen. För det andra var hon obehagligt stel och dryg på samma gång. Hon vägrade t.ex. ge mig en så kallad "hej-kram", vilket aldrig hänt innan. När jag sedan, lite smått förvånad, föreslog att vi kunde börja promenera så vägrade hon följa med. Hon ville istället sätta sig på en närliggande bänk och "prata".

Att prata med henne visade sig dock vara svårt. När jag ställde frågor för att försöka lära känna henne bättre blev hon bara irriterad. Vid något tillfälle mumlade hon något i stil med "How is that question relevant?" Dessutom var hon mycket kritisk till Sverige och svenskar i största allmänhet. Förstod det som att hon tyckte att svenska män inte var tillräckligt gentlemannamässiga eller något i den stilen.

Efter ca 25 minuter fick jag nog och avbröt dejten. Nämnde något om en tvättid.

Jag gick därifrån med en dålig känsla och förstod verkligen ingenting - hade hon förväntat att jag skulle ge henne pengar eller blommor? Var hon prostituerad?

Man brukar ju ibland höra att Östeuropéer är som känslolösa robotar men det här var bara så skumt på alla plan.

Jag kan också, i efterhand, ångra att jag var så vänlig och artig mot henne trots att hon var så dryg och respektlös mot mig. Är det någon som varit med om något liknande?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-05-24 kl. 16:03.
Citera
2026-05-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Tack för ditt svar. Jag borde faktiskt ha lyssnat på min magkänsla.

Matchade med en kvinna från Ukraina via Hinge och vi stämde träff i söndags. Helt vanlig promenaddejt hade vi sagt men det visade sig bli den sjukaste dejt jag någonsin varit på. Och då har jag ändå varit på 40, kanske 50 dejter genom åren.

För det första var hon ordentligt sen. För det andra var hon obehagligt stel och dryg på samma gång. Hon vägrade t.ex. ge mig en så kallad "hej-kram", vilket aldrig hänt innan. När jag sedan, lite smått förvånad, föreslog att vi kunde börja promenera så vägrade hon följa med. Hon ville istället sätta sig på en närliggande bänk och "prata".

Att prata med henne visade sig dock vara svårt. När jag ställde frågor för att försöka lära känna henne bättre blev hon bara irriterad. Vid något tillfälle mumlade hon något i stil med "How is that question relevant?" Dessutom var hon mycket kritisk till Sverige och svenskar i största allmänhet. Förstod det som att hon tyckte att svenska män inte var tillräckligt gentlemannamässiga eller något i den stilen.

Efter ca 25 minuter fick jag nog och avbröt dejten. Nämnde något om en tvättid.

Jag gick därifrån med en dålig känsla och förstod verkligen ingenting - hade hon förväntat att jag skulle ge henne pengar eller blommor? Var hon prostituerad?

Man brukar ju ibland höra att Östeuropéer är som känslolösa robotar men det här var bara så skumt på alla plan.

Jag kan också, i efterhand, ångra att jag var så vänlig och artig mot henne trots att hon var så dryg och respektlös mot mig. Är det någon som varit med om något liknande?

Yes, du borde ha lyssnat på din magkänsla , det finns många anledningar till varför vissa undviker att dejta slaviska kvinnor ( jag är en av dem ) , särskilt långdistans och när de flyttar till Sverige blir det ofta ännu mer komplicerat.

En ukrainsk kvinna söker inte alltid en relation på samma sätt som svenska kvinnor gör, ibland handlar det om helt andra saker än kärlek och dejting.
Citera
2026-05-27, 18:12
Medlem
Till er som upplever att det går trögt: Tydligen har Hinge sedan några månader tillbaka infört ett verktyg för kvinnor som sorterar deras inkomna likes som "din typ", vilket är den rekommenderade inställningen och gör att du syns för henne endast om appen anser att ni är kompatibla baserat på informationen ni uppgett på respektive profil, medan det tidigare baserades på Likes inkomna i kronologisk ordning. Det här förklarar varför jag tidigare kunde få hundratals matchningar per dag av att vara väldigt aktiv och swipa med betalversionen men nu istället blir begravd bland hennes likes och därav inte syns.

Hela 2024 och 2025 slaktade jag Hinge och matchade med en massa pinglor som jag kunde skriva och leka med samtidigt. Januari i år köpte jag en prenumeration och det flöt på. Men med den informationen jag fått reda på nu så förstår jag varför det gått trögt sedan jag köpte prenumeration i mars och nu senast i maj. Jag kan likea hundratals tjejer men ändå bara få ett par matchningar.

Så var det med den appen. Horungarna i Match kunde inte ens låta bli att förstöra den app som ändå faktiskt var hyfsad om man bara var aktiv och köpte den billigaste betalversionen. En liten skitjustering ruinerar alltså hela upplevelsen. Idioterna fattar ju inte att även om appen inte tycker att jag och en tjej matchar med varandra utifrån informationen på våra respektive profiler, så avgörs attraktion av det hon faktiskt ser.

Då är det bara att radera skiten nu efter två år då det inte ens är lönt. Då vet man i alla fall att det inte är fel på en själv i alla fall... undrade vad fan det är som har hänt med appen 2026. Man tappar alltså en regelbunden betalande kund istället. Må de brinna i helvetet.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-05-27 kl. 18:15.
Citera
2026-05-28, 20:42
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Till er som upplever att det går trögt: Tydligen har Hinge sedan några månader tillbaka infört ett verktyg för kvinnor som sorterar deras inkomna likes som "din typ", vilket är den rekommenderade inställningen och gör att du syns för henne endast om appen anser att ni är kompatibla baserat på informationen ni uppgett på respektive profil, medan det tidigare baserades på Likes inkomna i kronologisk ordning. Det här förklarar varför jag tidigare kunde få hundratals matchningar per dag av att vara väldigt aktiv och swipa med betalversionen men nu istället blir begravd bland hennes likes och därav inte syns.

Hela 2024 och 2025 slaktade jag Hinge och matchade med en massa pinglor som jag kunde skriva och leka med samtidigt. Januari i år köpte jag en prenumeration och det flöt på. Men med den informationen jag fått reda på nu så förstår jag varför det gått trögt sedan jag köpte prenumeration i mars och nu senast i maj. Jag kan likea hundratals tjejer men ändå bara få ett par matchningar.

Så var det med den appen. Horungarna i Match kunde inte ens låta bli att förstöra den app som ändå faktiskt var hyfsad om man bara var aktiv och köpte den billigaste betalversionen. En liten skitjustering ruinerar alltså hela upplevelsen. Idioterna fattar ju inte att även om appen inte tycker att jag och en tjej matchar med varandra utifrån informationen på våra respektive profiler, så avgörs attraktion av det hon faktiskt ser.

Då är det bara att radera skiten nu efter två år då det inte ens är lönt. Då vet man i alla fall att det inte är fel på en själv i alla fall... undrade vad fan det är som har hänt med appen 2026. Man tappar alltså en regelbunden betalande kund istället. Må de brinna i helvetet.

Tack för ditt inlägg, det förklarar ju allt. Så här skrev jag 2026-01-21:

Citat:
Måste hålla med er andra i tråden. Jag brukar få runt fem matchningar i veckan men inte en enda matchning sedan 20 december 2025.

Det måste ha hänt något... Har appen blivit förtrollad?

En ny specialfunktion har alltså gjort Hinge till en sämre dejtingapp för många män.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-05-28 kl. 20:45.
Citera
2026-05-28, 20:54
Medlem
Custom_mades avatar
Ni kan ju trösta er med att vi är många som inte lyckas på apparna.

Raderade alla nu efter en sista vända. Snackade en del med en brittisk/australiensk kvinna, skickade röstmeddelanden och hade bestämt träff.

Sen från ingenstans raderar hon en mitt i konversationen.

En annan bestämde jag träff med, skrev samma dag för att stämma av. Tystnad. En timme innan vi ska träffas så skriver jag att "antingen får du bekräfta annars antar jag att du inte dyker upp". DÅ svarade hon, som om man inte var en människa, att hon hade andra planer.

Det positiva man får ta med sig är att ju snabbare dom raderar en, kukar ur eller visar sin rätta sida så kan man gå vidare. Det är positivt att dom sorterar bort sig själva.
Citera
2026-05-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Tack för ditt inlägg, det förklarar ju allt. Så här skrev jag 2026-01-21:

En ny specialfunktion har alltså gjort Hinge till en sämre dejtingapp för många män.
Ja det ska ha varit i slutet av december som detta ska ha införts. Sen tror jag att det stegvis införts vilket förklarar varför jag ändå lyckades ganska bra i januari också, men där det började bli segt från mars i år till att bli totalt dött nu i maj. Som sagt, jag har med prenumeration gillat kanske närmare tusen profiler över de senaste dagarna, men bara fått 100 lågkvalitets-matchningar medan jag innan kunde swipa lite innan läggdags och vakna på morgonen och se att jag fått över 100 notiser med inkomna meddelanden och matchningar. Typ som Tinder var 2014 fast med skillnaden att man fick betala nu. Och inte ens med betalning får du ut något efter att Hinge infört detta värdelösa system.

Fördelen med att Hinge tar död på sig själva likt Tinder (som i sig redan är dött), är att folk nu tvingas att träffas på riktigt i verkligheten. Samt att man som kille inte längre ser någon anledning att betala och bli fattigare på köpet. Det som gör en så arg är att Match Group kan justera sina algoritmer och göra det enkelt för folk att träffas. Istället ska vi sitta här som gisslan och behöva matchas med icke-kompatibla människor eller inte synas för dem som skulle kunna vara en perfekt match.

Även om 95 av 100 kvinnor inte är seriösa eller kompatibla på dessa appar så spelar kvantitet roll i den meningen att du kommer att förr eller senare matcha och kunna konversera med en genuin person. Det var just detta som var fördelen med tidigare systemet. Av 100 matchningar så var åtminstone 1 till 5 tjejer kompatibla och genuina.
Citera
2026-05-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ja det ska ha varit i slutet av december som detta ska ha införts. Sen tror jag att det stegvis införts vilket förklarar varför jag ändå lyckades ganska bra i januari också, men där det började bli segt från mars i år till att bli totalt dött nu i maj. Som sagt, jag har med prenumeration gillat kanske närmare tusen profiler över de senaste dagarna, men bara fått 100 lågkvalitets-matchningar medan jag innan kunde swipa lite innan läggdags och vakna på morgonen och se att jag fått över 100 notiser med inkomna meddelanden och matchningar. Typ som Tinder var 2014 fast med skillnaden att man fick betala nu. Och inte ens med betalning får du ut något efter att Hinge infört detta värdelösa system.

Fördelen med att Hinge tar död på sig själva likt Tinder (som i sig redan är dött), är att folk nu tvingas att träffas på riktigt i verkligheten. Samt att man som kille inte längre ser någon anledning att betala och bli fattigare på köpet. Det som gör en så arg är att Match Group kan justera sina algoritmer och göra det enkelt för folk att träffas. Istället ska vi sitta här som gisslan och behöva matchas med icke-kompatibla människor eller inte synas för dem som skulle kunna vara en perfekt match.

Även om 95 av 100 kvinnor inte är seriösa eller kompatibla på dessa appar så spelar kvantitet roll i den meningen att du kommer att förr eller senare matcha och kunna konversera med en genuin person. Det var just detta som var fördelen med tidigare systemet. Av 100 matchningar så var åtminstone 1 till 5 tjejer kompatibla och genuina.

Funktionen har väl funnits ett tag tycker den är ganska bra stör den dig mycket så finns det väl ett abonnemang där du alltid hamnar högst upp. Det är dock väldigt väldigt tydligt om någon betalar för detta i likekön. Problemet i apparna beror ju lite på att om du likar 1000 personer och 1000 andra killar gör samma flyger det ut en miljon likes, vore ju bättre om du bara skickade till de du faktiskt är intresserad av.
Citera
2026-05-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ni kan ju trösta er med att vi är många som inte lyckas på apparna.

Raderade alla nu efter en sista vända. Snackade en del med en brittisk/australiensk kvinna, skickade röstmeddelanden och hade bestämt träff.

Sen från ingenstans raderar hon en mitt i konversationen.

En annan bestämde jag träff med, skrev samma dag för att stämma av. Tystnad. En timme innan vi ska träffas så skriver jag att "antingen får du bekräfta annars antar jag att du inte dyker upp". DÅ svarade hon, som om man inte var en människa, att hon hade andra planer.

Det positiva man får ta med sig är att ju snabbare dom raderar en, kukar ur eller visar sin rätta sida så kan man gå vidare. Det är positivt att dom sorterar bort sig själva.
Det enda positiva jag tar från Hinge, förutom att jag blivit riktigt utmattad på köpet, är att jag förstått kvinnornas riktiga intentioner och till viss del natur på dessa appar. Är man i stadiet att stämma träff så ska man ALDRIG någonsin ta för givet att träffen kommer att bli av. Börjar hon hitta på anledningar till att hon inte kan träffas, så synar du rakt ut framför henne och ber henne dra åt helvete och gör klart för henne att du vet vad hon håller på med. På samma vis ska du ALLTID vara beredd på att en tjej kommer att ghosta dig från ingenstans hur underbar och fantastisk konversationen än flyter på och du tror att "this is it".

Jag vet inte hur många kvinnor jag skrivit med där kvinnorna varit riktigt trevliga och peppade i början. Gör upp planer och ger ut sitt nummer. För att sedan komma med ursäkter när träffen väl närmar sig. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att dessa kvinnor är extremt psykiskt störda och emotionellt instabila och sinnesrubbade som inte vet vad de vill ha. Vi snackar om evolutionärt skräp med putsat yttre och giftigt inre som redan här bevisat för sig och andra att de inte ska vara i närheten av ett mödraskap för samhällets bästa och gör sig själva en tjänst av att förbli singlar resterande delen av deras liv.

Att Hinge inför "Din typ" som standardinställning för inkomna likes för kvinnor beror på att man försöker få bukt med hela ghosting-kulturen. Återigen en åtgärd som bara är ett slag i luften och ger motsatt effekt eftersom "din typ" kan vara riktigt fula killar i hennes ögon medan den snygge som gillade hennes profil för 1 sekund sedan nu ligger och gömmer bland hennes 10.000 likes.

Dejtingapparna sjunger nu i sista versen. Tinder finns i praktiken inte längre och är inte längre Match Groups prakt-tjänst. Bumble går igenom en svår kris och försöker i desperata drag nu införa AI-matchningar efter att tidigare ha tagit bort funktionen att kvinnan skriver först. Aktien ligger på några korvören för Bumble från att ha varit värderad nästan 100 dollar aktien. Hinge som varit Match Groups potentiella prakt-tjänst får nu bara sämre och sämre rykte. Kvinnorna har tröttnat och flyr appen medan männen i allt mindre grad betalar.

De enda som är seriösa är riktigt feta tjejer eller andra oattraktiva tjejer som aldrig fått något i sitt liv. Men dessa tror på allvar att de förtjänar minst en sjua när hon själv är 1 till 5a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in