2026-05-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Svenska Kyrkan har sedan länge varit ockuperat av extremist kommunister och ultravänstern och gjort extrema satsningar för att normalisera bögerier och trans snusk pedofili och varit medryttare till invandrar kaoset och det extrema folkutbyte och det oförglömliga hög förräderiet där våra barn och kvinnor har offrats till världens alla våldtäktskulturer och Svenska Kyrkan bjuder in ockupant Islamister som med fritt spelrum fått flera tillfällen att besudla våra heligaste platser med syfte att sprida hat död maktövertag terror och krig och dominans i våra heligaste rum känns väl lite som att de har spelat ut sin roll i historien och gjort sig skyldiga till det värsta brott man kan begå i guds ögon. Sverige behöver en Ny Svensk Kyrka ung patriotisk och medlemmar som lever för att uppnå total harmoni ekonomisk bra kärnfamiljen och stridsvilja för att trycka Islam dit där de hör hemma.

Svenskakyrkan har kapitulerat för Islam ett krig som pågått sedan 630s–750s som pågår än idag utan att du ens vet om det.

Där har du mitt svar

Jag skriver inte om Svenska kyrkan. Det är ingen kyrka, det är ett politiskt projekt.

Jag skriver om kyrkan som Jesus Kristus grundade, den enda apostoliska kyrkan som ledd av aposteln Petrus efterträdare, biskopen av Rom.
Citera
2026-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Syftar du på att allt fler begär utträde ur Svenska kyrkan? Varför tror du att de skulle fortsätta se sig som kristna efter att ha gjort det?

Jag syftar inte alls på Svenska kyrkan. Det är ingen kyrka, det är ett politiskt projekt.

Jag skriver om kyrkan som Jesus Kristus grundade, den apostoliska kyrkan som leds av aposteln Petrus, biskopen av Rom.
Citera
2026-05-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det vet jag bättre än vad du gör.

Var i Bibeln står det att bibelläsning frälser. Bok, kapitel och vers tack.
Citera
2026-05-21, 20:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielOttarson
Var i Bibeln står det att bibelläsning frälser. Bok, kapitel och vers tack.
Bibelläsning frälser inte någon alls. Även ateister läser Bibeln. Men du har problem som inte uppmuntrar till studiet av Jesus ord.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig. — Johannes 14:24
Citera
2026-05-21, 20:32
Medlem
oyegies avatar
Måste man gå i kyrkan?
Om man är katolik är det obligatoriskt, det är kyrkans bud, inte just ett bibliskt, det står visserligen helga sabbatsdagen men det budet har inte med firandet av uppståndelsen att göra, det kan dock betyda att vi skall respektera de heliga högtiderna vi har och inte låta annat gå före Gud.
Ja Gud finns överallt, tänk om det vore så enkelt, nej man behöver röra på sig och ta sig fysiskt till Gud dvs kyrkan där Jesus är närvarande i eukaristin, att gå till kyrkan är att be och lovprisa med hela kroppen.
Citera
2026-05-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Bibelläsning frälser inte någon alls. Även ateister läser Bibeln. Men du har problem som inte uppmuntrar till studiet av Jesus ord.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig. — Johannes 14:24

Du läser och läser Jesu ord och citerar slumpmässigt valda verser, men ignorerar den kanske viktigaste - instiftelseorden för eukaristin.

Varför är du inte så pigg på att prata om den?

Beror det på att de inte passar din agenda - att framhäva din egen påhittade Jesus?
Citera
2026-05-21, 20:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Kyrkan är den enda vägen till frälsning. Detta är inget som människan kommit på, det har bestämts av Kristus: "Den som tror och blir döpt skall räddas, men den som inte tror skall bli dömd" (Mark 16:16). Därför insisterar vi på att kyrkan är ett nödvändigt medel för frälsningen. Redan under andra århundradet skrev Origenes: "Om någon vill bli frälst, låt honom komma till detta hus, så att han kan bli frälst ... Låt ingen bedra sig själv: utanför detta hus, de vill säga utanför kyrkan, blir ingen frälst." Och helige Cyprianus: "Om någon som var utanför Noaks ark hade undkommit, då skulle vi medge att den som lämnar kyrkan kan undkomma fördömelsen".

Extra Ecclesiam, nulla salus är fädernas ständiga varning: Utanför den katolska kyrkan kan man hitta allt - det erkänner Augustinus - förutom frälsningen. Man kan bevara sin heder, man kan förrätta sakrament, man kan sjunga "Halleluja", man kan svara "amen", man kan försvara evangeliet, man kan tro på Fadern, på Sonen och på den Helige Ande och predika det, men man kan aldrig finna frälsningen om man inte är i den katolska kyrkan.

Vår frälsare, Jesus Kristus, gav inte bara budet att alla ska tillhöra kyrkan, han fastställde också att kyrkan ska vara ett medel för frälsning, utan vilket ingen kan nå den himmelska härlighetens rike.

Det är med andra ord dårskap att inte tillhöra kyrkan. Ändå väljer så många att ställa sig utanför, med konsekvensen att de går miste om frälsningen.

Frågan är alltså: Varför? Varför ställer sig vissa "kristna" sig utanför kyrkan och därmed frälsningen?

Diskutera orsaken till denna dårskap.

Håll er till ämnet! Vill ni diskutera kyrkan i sig, Bibeln eller något annat - leta upp lämplig tråd eller starta en ny. Här diskuterar vi bara utifrån frågeställningen: Varför ställer sig vissa "kristna" sig utanför kyrkan och därmed frälsningen?

.
Otäcka jävlar som tycker att man ska bli dömd för att man inte döpt sig vill nog ingen ha att göra med. Liknar ju vissa islamistiska läror. Borde vara straffbart att tycka så offentligt i Sverige.
Citera
2026-05-21, 20:39
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Jag syftar inte alls på Svenska kyrkan. Det är ingen kyrka, det är ett politiskt projekt.

Jag skriver om kyrkan som Jesus Kristus grundade, den apostoliska kyrkan som leds av aposteln Petrus, biskopen av Rom.

Syftar du då på enbart katolska kyrkan (Rom), eller petrinestiften (Antioch, Alexandria, Rom)?
Citera
2026-05-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Otäcka jävlar som tycker att man ska bli dömd för att man inte döpt sig vill nog ingen ha att göra med. Liknar ju vissa islamistiska läror. Borde vara straffbart att tycka så offentligt i Sverige.

Tycker och tycker …. Det är ingen åsikt, det är en realitet.
Citera
2026-05-21, 20:41
Medlem
Det är helt nödvändigt för varje mänsklig varelses frälsning att vara underställd den romerske biskopen.
Citera
2026-05-21, 20:42
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Tycker och tycker …. Det är ingen åsikt, det är en realitet.
Kan du bevisa att alla odöpta personer blir straffade?
Citera
2026-05-21, 20:46
Medlem
Citat:
Här diskuterar vi bara utifrån frågeställningen: Varför ställer sig vissa "kristna" sig utanför kyrkan och därmed frälsningen?
En falsk premiss som ska diskuteras som om den är sann. Varför ska någon godta det? Det du egentligen säger är att man måste vara romersk katolik för att bli frälst. Och att kristna utanför den gemenskapen inte är kristna. Det är äckligt arrogant. Rövaren på korset var inte med i någon kyrka alls men blev lovad av Jesus att få följa med in i himmelriket tack vare sin ödmjukhet och tro. Eller nekades han frälsning bara för att han inte var katolik? Tänk på det du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in