2026-05-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Du bör uppsöka en psykolog för att du uppenbarligen har kört fast i detta. Du upprepar samma meningar om och om igen som ett mantra. Det var många år sedan nu och rättsprocessen har haft sin gilla gång. Släpp det och gå vidare, för din egen skull.
tack för råden,, skall verkligen ta till mig detta,,,,,
Citera
2026-05-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Att komma efter över 10 år och spy ur sig en massa skit tyder på att postaren behöver psykiatrisk hjälp.
Alternativt att det är en fjortis som vill visa sig tuff. Språket och stavningen tyder på att det är en person som behöver sitta på skolbänken.

Nej efter alla hotelser och besöksförbuden så gav dom sig ändå på honom. Den där kniven dom hade med sig var STOR Dom var ute efter att döda honom.
Han hade levt i skräck i över 1 år för dom här dräggen.

Att den ena blev skjuten i ryggen beror på att han försökte fly när det första skottet hade gått av.
Han hann vända sig så det var inget medvetet val att han skulle skjuta någon i ryggen.
Han såg ju knappt något mer än skuggor genom gardinen.
Du är en bra och god person! Du har förklaring till och med på hur det är att det är ok att skjuta någon i ryggen!! Grattis,,! Hur kommer det sig att negativa åsikter om dråparens vandeln skall behandlas med psykolog och bör lämnas därhän, medans utsågor att det är bra på alla sätt och vis att bröderna avrättades, inte bör behandlas sv psykolog och där har heller inte tiden förflutit så pass så det bör lämnas därhen? Vari ligger den stora skillnaden? Tacksam för svar,
Citera
2026-05-21, 15:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Du är en bra och god person! Du har förklaring till och med på hur det är att det är ok att skjuta någon i ryggen!! Grattis,,! Hur kommer det sig att negativa åsikter om dråparens vandeln skall behandlas med psykolog och bör lämnas därhän, medans utsågor att det är bra på alla sätt och vis att bröderna avrättades, inte bör behandlas sv psykolog och där har heller inte tiden förflutit så pass så det bör lämnas därhen? Vari ligger den stora skillnaden? Tacksam för svar,
Du behöver verkligen psykologisk hjälp... Det var inte ett medvetet val att skjuta någon i ryggen.
Han blev rädd efter första skottet och hann vända sig om för att fly men det andra skottet kom snabbt.
Förstår du verkligen inte det?

Dessutom att skriva som du gör om ett så gammalt fall och en man som är 78 år är mer än sjukt.
Dessutom fick han bara 2 år för skotten vilket jag har skrivit om förut.

Du har medvetet bara tagit med det negativa om mannen. Här får du lite positivt.

Ve*a säger att KG är en respektfull man. Ve*a har alltid blivit trevligt bemött av KG. Han har alltid varit trevlig och artigt och han har största respekt för livet. Han pratar mycket om sin hund när de stöter på varandra då det är det käraste han har. Ve*a kan inte ha några bättre grannar än vad hon har.

Vilket intryck har du av KG?
När han var yngre och gift var vi ute och jagade tillsammans. Både jag och min hustru har varit hembjudna till dem. Efter det att de skildes drog han sig mer tillbaka. Fo**e tror att KG undvek socialt umgänge. Folke tror att KG är rätt så känslig människa egentligen.

Känner du till KG?
Ja, vi har haft han som granne i 19 år.
Hur känner du honom?
Att han kommer här förbi med sin hund.
Vilket intryck har du av honom?
Ja, att han är en trevlig man, lite ensam kanske, pratar när han kommer förbi. Å** säger att hon aldrig lärt känna honom trots att de bott grannar så länge. Det var oftast samtal om väder och vind.

Känner du till den misstänkte? Om ja, hur känner du honom och vilket intryck har du av honom?
Vi har bott här i 19 år så vi har snackat lite när han, KG, kom förbi och vi har frågat om lov för att gå förbi hans hus. Det är lättare än att gå på stora vägen. Det är det enda vi känner till honom. Han verkar lugn och harmonisk man. Han verkar inte göra en fluga för när.

Jag vill inte bli inblandad då vi känner oss rädda. Våra barn är redan rädda för dessa killar. Barnen
har sagt redan innan detta att de är rädda för dem när de träffar på dem.

Nu har barnen i byn i 10.5 år sluppit vara rädda för dräggen. Grannarna får ha sin cyklar ifred utan saboterade bakdäck.
Allt det är positivt för lugnet och ron i byn. Ingen behöver vara rädd längre.
Citera
2026-05-21, 15:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Jag har läst FUP och domen. Jag känner till brottsoffren sedan tidigare.
De hade aldrig gett upp om han låtit dem komma undan. Jag hade hellre skjutit någon i ryggen än att leva resten av livet i skräck ovetande om när de kommer tillbaka för att avsluta jobbet.
Jag kan hålla med dig i sak, men det var fortfarande rätt dömt eftersom han sköt genom en låst dörr och dessutom sköt den ena i ryggen.
Han skulle dömas och jag tycker han fick en relevant dom.
Citera
2026-05-21, 18:00
Medlem
Citat:
Du behöver verkligen psykologisk hjälp... Det var inte ett medvetet val att skjuta någon i ryggen.
Han blev rädd efter första skottet och hann vända sig om för att fly men det andra skottet kom snabbt.
Förstår du verkligen inte det?

Dessutom att skriva som du gör om ett så gammalt fall och en man som är 78 år är mer än sjukt.
Dessutom fick han bara 2 år för skotten vilket jag har skrivit om förut.

Du har medvetet bara tagit med det negativa om mannen. Här får du lite positivt.

Ve*a säger att KG är en respektfull man. Ve*a har alltid blivit trevligt bemött av KG. Han har alltid varit trevlig och artigt och han har största respekt för livet. Han pratar mycket om sin hund när de stöter på varandra då det är det käraste han har. Ve*a kan inte ha några bättre grannar än vad hon har.

Vilket intryck har du av KG?
När han var yngre och gift var vi ute och jagade tillsammans. Både jag och min hustru har varit hembjudna till dem. Efter det att de skildes drog han sig mer tillbaka. Fo**e tror att KG undvek socialt umgänge. Folke tror att KG är rätt så känslig människa egentligen.

Känner du till KG?
Ja, vi har haft han som granne i 19 år.
Hur känner du honom?
Att han kommer här förbi med sin hund.
Vilket intryck har du av honom?
Ja, att han är en trevlig man, lite ensam kanske, pratar när han kommer förbi. Å** säger att hon aldrig lärt känna honom trots att de bott grannar så länge. Det var oftast samtal om väder och vind.

Känner du till den misstänkte? Om ja, hur känner du honom och vilket intryck har du av honom?
Vi har bott här i 19 år så vi har snackat lite när han, KG, kom förbi och vi har frågat om lov för att gå förbi hans hus. Det är lättare än att gå på stora vägen. Det är det enda vi känner till honom. Han verkar lugn och harmonisk man. Han verkar inte göra en fluga för när.

Jag vill inte bli inblandad då vi känner oss rädda. Våra barn är redan rädda för dessa killar. Barnen
har sagt redan innan detta att de är rädda för dem när de träffar på dem.

Nu har barnen i byn i 10.5 år sluppit vara rädda för dräggen. Grannarna får ha sin cyklar ifred utan saboterade bakdäck.
Allt det är positivt för lugnet och ron i byn. Ingen behöver vara rädd längre.
Ja jag får väl ursäkta att jag störde i din hillbillie-tillvaro,, där utomrättsliga avrättningar medels ryggskott beskrivs som en god gärning som alla bör uppskatta! Även de avrättades mor förutsätts finna denna handling tillfredställande! Uppläsning av de fåtaliga positiva omdömena av dråparen är en felaktig bild av hur byborna uppfattade de i dramat inblandade personerna,, Faktum är att fler personer uttryckte negativa omdömen om dråparen än om offrerna! Då dessa inte verkar ha tilldragit sig någon särskild uppmärksamhet i byn, Medan det finns flera vittnen som beskriver dråparen som påstridig, påträngande, konstig, kommenterar kvinnor och döttrars utseende, lägger sig i hur grannar drar avlopp,,skäller ut unga tjejer som plockar bär osv osv,,har du talat med dina barnbarn om att du är positiv till ryggskott o att det är ok att uppvakta upptagna kvinnor? O annat stålligt du stödjer? Troligen är du väl själv en liknande gubbe? men jag ger dig rätt i att de förmodligen är lugnare i byn efter att dråparen flyttat, tonårstjejer slipper oroa sig gubbe med längtan i blicken står och blänger på dem, grannar slipper att den dryge dråparen tränger sig på,,föräldrar till ungdomar o barn slipper oro sig för att CH skall bära hand på dem eller skjuta dem!
Senast redigerad av Stizze1 2026-05-21 kl. 18:04.
Citera
2026-05-21, 19:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja jag får väl ursäkta att jag störde i din hillbillie-tillvaro,, där utomrättsliga avrättningar medels ryggskott beskrivs som en god gärning som alla bör uppskatta! Även de avrättades mor förutsätts finna denna handling tillfredställande! Uppläsning av de fåtaliga positiva omdömena av dråparen är en felaktig bild av hur byborna uppfattade de i dramat inblandade personerna,, Faktum är att fler personer uttryckte negativa omdömen om dråparen än om offrerna! Då dessa inte verkar ha tilldragit sig någon särskild uppmärksamhet i byn, Medan det finns flera vittnen som beskriver dråparen som påstridig, påträngande, konstig, kommenterar kvinnor och döttrars utseende, lägger sig i hur grannar drar avlopp,,skäller ut unga tjejer som plockar bär osv osv,,har du talat med dina barnbarn om att du är positiv till ryggskott o att det är ok att uppvakta upptagna kvinnor? O annat stålligt du stödjer? Troligen är du väl själv en liknande gubbe? men jag ger dig rätt i att de förmodligen är lugnare i byn efter att dråparen flyttat, tonårstjejer slipper oroa sig gubbe med längtan i blicken står och blänger på dem, grannar slipper att den dryge dråparen tränger sig på,,föräldrar till ungdomar o barn slipper oro sig för att CH skall bära hand på dem eller skjuta dem!
Där kom det igen dina personangrepp. Ja jag får väl ursäkta att jag störde i din hillbillie-tillvaro
Du har en väldigt rörig text. Har du hört tala om ny rad för ny mening och mellanslag? Stor bokstav i ny mening? Nytt stycke? Skolbänken nästa.

Jag får ta det del för del med lite hopp om att du fattar ändå.
där utomrättsliga avrättningar medels ryggskott
Båda blev skjutna på trappan och när första skottet smällde av hann en vända sig för att fly men hann inte för andra skottet kom snabbt och träffade honom i ryggen PÅ TRAPPAN. Han blev inte jagad och skjuten i ryggen. Svårt att fatta eller?

Personer som har bott grannar i 19 år har inget ont att säga om KG och det är flera som inget ont har att säga. Flera har bott grannar i 19 år utan ett enda negativt ord, säger rätt mycket.
Att han kom på kant med några är rätt vanligt i små byar. Jag hatade 2 av mina före detta grannar.
Jag vågade/ville inte ens sätta en fot på deras tomter. Andra grannar umgicks jag med så gott som dagligen.

Faktum är att fler personer uttryckte negativa omdömen om dråparen än om offrerna! Då dessa inte verkar ha tilldragit sig någon särskild uppmärksamhet i byn.
Ja dom letar du verkligen reda på. Men du tar inte med ETT ENDA POSITIVT omdöme och inget negativt om dräggen.
Du har ju läst fupen påstår du. Har du missat att båda dräggen har bott i familjehem sedan ca 9 års ålder och bara var hemma korta perioder.
En av gångerna fick pappan ringa efter hjälp för sonen gick inte att ha kvar hemma och han blev hämtad.

Hon berättar att det blivit tjafs när hon bad grävfirman lyfta in sten till henne vilket de gjorde men körde på Karl-Gustavs tomt då vilket han tycker de skulle bett om lov för.
Ja det skulle dom ha gjort för man kör inte en tung grävare över annans tomt utan lov. Det hör till vanligt hyfs av en grävfirma och det är straffbart om man gör så.
Återställde dom hans tomt efter att dom hade kört där? Tydligen inte eftersom han hade blivit förbannad och det hade vilken tomtägare som helst blivit om dom hade fått sin tomt sönderkörd.
Men det fattar väl inte du som troligen bor i lägenhet. Det kostar mycket att återställa en sönderkörd tomt.

skäller ut unga tjejer som plockar bär Du glömde... plockade bär på hans tomt.
Man får inte plocka bär på det som räknas som tomt så tjejerna gjorde fel och var förtjänta av skäll.

gubbe med längtan i blicken står och blänger på dem Jag blev faktiskt full i skratt när tjejen som vaknade på andra våningen och ser KG stå på vägen ca 25 m från huset tror att han tittar på henne i det fönstret. Så urbota löjligt

har du talat med dina barnbarn om att du är positiv till ryggskott o att det är ok att uppvakta upptagna kvinnor? O annat stålligt du stödjer?
Stava kan du inte heller. Det stavas stolligt. Ryggskottet har du fastnat totalt på och du kommer aldrig att förstå varför det tog i ryggen. Ingen idé att dra det igen.
Den dagen du fattar att båda blev skjutna på trappan ska jag måla ett kors i taket.
Mina barnbarn ska du ge fullständigt fan i. Ingen av dom har någon diagnos.

Resten av ditt skitsnack är just bara skitsnack. Bla bla bla. Byn är lugnare för att dräggen är borta.
Dom skrämde andras barn men i din värld är det väl ok.

Du skrev detta tidigare i en tråd.
O Putin borde få en medalj av eu,, för att han är så ända in i helvete duktig..
Jaha... där är du bortgjord totalt
Senast redigerad av Timeout 2026-05-21 kl. 20:01.
Citera
2026-05-21, 20:02
Medlem
Citat:
Där kom det igen dina personangrepp. Ja jag får väl ursäkta att jag störde i din hillbillie-tillvaro
Du har en väldigt rörig text. Har du hört tala om ny rad för ny mening och mellanslag? Stor bokstav i ny mening? Nytt stycke? Skolbänken nästa.

Jag får ta det del för del med lite hopp om att du fattar ändå.
där utomrättsliga avrättningar medels ryggskott
Båda blev skjutna på trappan och när första skottet smällde av hann en vända sig för att fly men hann inte för andra skottet kom snabbt och träffade honom i ryggen PÅ TRAPPAN. Han blev inte jagad och skjuten i ryggen. Svårt att fatta eller?

Personer som har bott grannar i 19 år har inget ont att säga om KG och det är flera som inget ont har att säga. Flera har bott grannar i 19 år utan ett enda negativt ord, säger rätt mycket.
Att han kom på kant med några är rätt vanligt i små byar. Jag hatade 2 av mina före detta grannar.
Jag vågade/ville inte ens sätta en fot på deras tomter. Andra grannar umgicks jag med så gott som dagligen.

Faktum är att fler personer uttryckte negativa omdömen om dråparen än om offrerna! Då dessa inte verkar ha tilldragit sig någon särskild uppmärksamhet i byn.
Ja dom letar du verkligen reda på. Men du tar inte med ETT ENDA POSITIVT omdöme och inget negativt om dräggen.
Du har ju läst fupen påstår du. Har du missat att båda dräggen har bott i familjehem sedan ca 9 års ålder och bara var hemma korta perioder.
En av gångerna fick pappan ringa efter hjälp för sonen gick inte att ha kvar hemma och han blev hämtad.

Hon berättar att det blivit tjafs när hon bad grävfirman lyfta in sten till henne vilket de gjorde men körde på Karl-Gustavs tomt då vilket han tycker de skulle bett om lov för.
Ja det skulle dom ha gjort för man kör inte en tung grävare över annans tomt utan lov. Det hör till vanligt hyfs av en grävfirma och det är straffbart om man gör så.
Återställde dom hans tomt efter att dom hade kört där? Tydligen inte eftersom han hade blivit förbannad och det hade vilken tomtägare som helst blivit om dom hade fått sin tomt sönderkörd.
Men det fattar väl inte du som troligen bor i lägenhet. Det kostar mycket att återställa en sönderkörd tomt.

skäller ut unga tjejer som plockar bär Du glömde... plockade bär på hans tomt.
Man får inte plocka bär på det som räknas som tomt så tjejerna gjorde fel och var förtjänta av skäll.

gubbe med längtan i blicken står och blänger på dem Jag blev faktiskt full i skratt när tjejen som vaknade på andra våningen och ser KG stå på vägen ca 25 m från huset tror att han tittar på henne i det fönstret. Så urbota löjligt

har du talat med dina barnbarn om att du är positiv till ryggskott o att det är ok att uppvakta upptagna kvinnor? O annat stålligt du stödjer?
Stava kan du inte heller. Det stavas stolligt. Ryggskottet har du fastnat totalt på och du kommer aldrig att förstå varför det tog i ryggen. Ingen idé att dra det igen.
Den dagen du fattar att båda blev skjutna på trappan ska jag måla ett kors i taket.
Mina barnbarn ska du ge fullständigt fan i. Ingen av dom har någon diagnos.

Resten av ditt skitsnack är just bara skitsnack. Bla bla bla. Byn är lugnare för att dräggen är borta.
Dom skrämde andras barn men i din värld är det väl ok.

Du ärthjärnan ! Det var du som öppnade upp för att utdela smädelser! Har du glömt ? Men du förväntar dig att dela ut förolämpningar utan att få svar på tal ? Mycket konstig logik,,Men det är väl så en hillbillie resonerar ? Fint du blir full i skratt när tjejen blir orolig när det står en idiotgubbe o blänger ! Det är väl också i fas med dina hillbillie värderingar?

Tjejen som plockade bär ? Jag tar detta ur minnet, Men vad jag minns så stod det i Fupen det var på vägen upp till gubbjävelns hus, Vilket ger att allemansrätten säger där är ok plocka bär,,Men detta är precis en sån situation en sån idiotgubbe går igång på!¨

Den andra tjejen hon vars häst han skrämde så hon föll av,,Det är också ok om man är hillbillie ?

Vad jag minns är det inte den situationen med avloppet jag talar om, Var det möjligen flera drama runt detta? Förmodligen,,,

Angående min bostad så bor jag i en våning i centrala stockholm, har en skogsfastighet vid havet med tillhörande hus samt sjöbod,

Skillnaden mellan dig och mig är : Jag fattar att sönerna var väldigt problematiska och jag har inte en enda gång förnekat detta, Men jag fattar också att gubbjäveln är en idiot, Skulle du själv uppvakta en trasig morsa med såna söner ?

Men i din värld är dråparen en hjälte som gjort samhället en tjänst !

Var finns din sympati med de övriga barnen, Mamman , Kenneth ? Vad har Kenneth gjort för att förtjäna detta ? Han verkar vara hederlig och sympatisk,

Men såna nyanser förstår inte en hillbillie,,

Jag undrar om inte sönerna fick reda på att gubbjäveln ringde Morsan när hon drog sig ur umgänget och ville återförenas med familjen, Morsan har vittnat att han ringde ett flertal gg, trots hennes beslut,,

Detta kan vara den tändande gnistan,,,

Du är förtidspensionär ? Arbetslös? Gillar drickat ?
Senast redigerad av Stizze1 2026-05-21 kl. 20:15.
Citera
2026-05-21, 22:23
Medlem
Timeouts avatar
Dina personangrepp har hållit på länge nu och mot fler i tråden än mot mig.
Tror du att ditt språk ska ge dig några fördelar i tråden? Det visar bara på att dina argument och ordförråd är usla. Vi brukar kalla såna som dig för troll.
2026-04-17
Citat:
Du är ett arsle och idiot , precis som idioten bozze,,, Du kan väl också ta och uppvakta en upptagen kärring med 2 vanartig söner, Om du tycker det är en bra idea! Du som läst fupen, så har jag ändå en frågat trots din lobotomi: är det fastslaget exakt var ärthjärnan bozze var placerad när han mördade?
Ja det finns en rekonstruktion i fup 82. Sidan 11.
På cirka tre till fyra meters avstånd höjer KG geväret och skjuter ett skott mot varje person. Det första skottet skjuter KG mot personen till vänster och det andra skjuter han mot personen till höger. Båda personerna står på trappan, utanför ytterdörren.
Mannen som står till höger tar sig för axeln. Båda männen försvinner ner från trappan.
WOW... jag klarade av att hitta den trots att jag är lobotomerad
2026-04-18
Citat:
Lyssna till rättegången ditt kadaver, blödde mycket litet, de avled mycket snabbt, den ens avrättat med ryggskott av gubbjäveln som sa sig älska brödernas mor! jag har mycket mycket svårt att föreställa mig att du själv skulle klara dina egna kriterier för att få vara levandes,,,
Ryggskottet är draget i långbänk nu. Båda stod på trappan och en vände sig om för att fly när andra skottet kom strax efter det första. Bara någon sekund emellan så han hann inte av trappan.
2026-04-18,
Citat:
Lägg upp en länk på ditt eget anlete! Stor förvåning blir det om du inte ser vansinnigt vanskapt ut! Idiot
Undrar hur du själv ser ut?
2026-04-19
Citat:
Inget nytt, men tråden är fylld av kommentarer från hillbillies/ rednecks som tar mördargubbens parti, ingen har funderat över hur kvinnan mår vars barn gubbjäveln mördar
Hon har inte uttalat sig så det är svårt att veta. Men du kan säkert hitta på någonting.
2026-05-20
Citat:
har jag någonstans hedrat brödernas vandel? Nej det har jag inte! Eftersom jag känner till deras kriminalitet! Ärthjärna! Jag skall åtetkomma med texten avseende gubbjävelns avsaknad av f-skatt, med 99,99% säkerhet ligger det till så här: i samband med utredning om avrättningen av bröderna hade inte gubbjäveln f-skatt, han har senare skaffat sådan! Du är rejält trög! visst jag har läst kärringens sms,, vad vill du säga med det? Gubbjäveln skrev inte sms överhuvudtaget han ringde eller samtalde då de sågs! varför försvarar du någon som avrättar sönerna till den han säger sig älska? alla utom denna gubbe hade med ett gevär i näven klarat av avhysa inkräktarna, Men inte gubbjäveln han avrättar dem! Och du ditt arsle sympatiserar med detta!
Han har F-skatt i sitt AB och momsregistrerar i sin Enskilda firma. Det har vi gått igenom flera gånger men du väljer att tro på ett fel i fupen och inte fakta. Dom har bara kollat hans enskilda firma och inte hans AB.
Kontakta skattemyndigheten om är du intresserad av rätt info men du vill bara spy galla.
2026-05-20
Citat:
OK plattarsle Aktbilaga 80, sida 709 : Har aldrig haft F-skattesedel,,,,
Oj då Nu hade du hittat ett nytt kränkande ord. Sjukt!
2026-05-2
Citat:
Åter till nyanserna som en limsniffare som inte lämnat pojkrummet inte fattar: Jag skrev : Gubbjäveln har inte f-skatt, vilket också är vad som står i sida 709,,, är du med på att enskildfirma och person är samma juridiska enhet? Förmodligen inte,,hurvida dråpargubbens bolag hade f-skatt när han avrättade simon /fredrik är mig obekant, Dock förhåller det sig idag på så vis att de 2 bolagen inte är momsregistrerade och det ena har f-skatt, Skatteverket lämnar inte ut gamla uppgifter,,Och ja jag vet hur ett bolag fungerar då jag har ett sådant sedan 20år , jag är suppleant i ett annat, sitter i styrelsen i en brf, samt precis som gubbjäveln har jag en skogsfastighet,, ska du lämna pojkrummet snart o komma ut i verkligheten?
Synd att du inte är mer kunnig. Den Enskilda firman är momsregistrerad.
2026-05-21
Citat:
Du ärthjärnan ! Det var du som öppnade upp för att utdela smädelser! Har du glömt ? Men du förväntar dig att dela ut förolämpningar utan att få svar på tal ? Mycket konstig logik,,Men det är väl så en hillbillie resonerar ? Fint du blir full i skratt när tjejen blir orolig när det står en idiotgubbe o blänger ! Det är väl också i fas med dina hillbillie värderingar?

Tjejen som plockade bär ? Jag tar detta ur minnet, Men vad jag minns så stod det i Fupen det var på vägen upp till gubbjävelns hus, Vilket ger att allemansrätten säger där är ok plocka bär,,Men detta är precis en sån situation en sån idiotgubbe går igång på!¨

Den andra tjejen hon vars häst han skrämde så hon föll av,,Det är också ok om man är hillbillie ?

Vad jag minns är det inte den situationen med avloppet jag talar om, Var det möjligen flera drama runt detta? Förmodligen,,,

Angående min bostad så bor jag i en våning i centrala stockholm, har en skogsfastighet vid havet med tillhörande hus samt sjöbod,

Skillnaden mellan dig och mig är : Jag fattar att sönerna var väldigt problematiska och jag har inte en enda gång förnekat detta, Men jag fattar också att gubbjäveln är en idiot, Skulle du själv uppvakta en trasig morsa med såna söner ?

Men i din värld är dråparen en hjälte som gjort samhället en tjänst !

Var finns din sympati med de övriga barnen, Mamman , Kenneth ? Vad har Kenneth gjort för att förtjäna detta ? Han verkar vara hederlig och sympatisk,

Men såna nyanser förstår inte en hillbillie,,

Jag undrar om inte sönerna fick reda på att gubbjäveln ringde Morsan när hon drog sig ur umgänget och ville återförenas med familjen, Morsan har vittnat att han ringde ett flertal gg, trots hennes beslut,,

Detta kan vara den tändande gnistan,,,

Du är förtidspensionär ? Arbetslös? Gillar drickat ?
Det var du som började med personangrepp och det har fortsatt i mängder. Jag har bara undrat om du är korkad och jag verkar ha rätt.
KG har inte skrämt någon häst. Han promenerade med sin hund lös och hunden sprang fram till hästen som blev orolig och tjejen trillade av.
Men du skriver att KG har skrämt hästen. Håll dig till sanningen. Du ljuger friskt i tråden och gör om händelser till något mycket värre eller förminskar dom och du ger dig aldrig när du blir motbevisad.

Det sista om vad jag är det är riktigt illa. Vad tror du att du kommer med såna påhopp?
Tror du att du kan skrämma bort mig genom att kränka mig grovt så har du väldigt fel
Citera
2026-05-21, 22:55
Medlem
Citat:
Tror du att ditt språk ska ge dig några fördelar i tråden? Det visar bara på att dina argument och ordförråd är usla. Vi brukar kalla såna som dig för troll.
2026-04-17

På cirka tre till fyra meters avstånd höjer KG geväret och skjuter ett skott mot varje person. Det första skottet skjuter KG mot personen till vänster och det andra skjuter han mot personen till höger. Båda personerna står på trappan, utanför ytterdörren.
Mannen som står till höger tar sig för axeln. Båda männen försvinner ner från trappan.
2026-04-18

Ryggskottet är draget i långbänk nu. Båda stod på trappan och en vände sig om för att fly när andra skottet kom strax efter det första. Bara någon sekund emellan så han hann inte av trappan.
2026-04-18,

2026-04-19

Hon har inte uttalat sig så det är svårt att veta. Men du kan säkert hitta på någonting.
2026-05-20

Han har F-skatt i sitt AB och momsregistrerar i sin Enskilda firma. Det har vi gått igenom flera gånger men du väljer att tro på ett fel i fupen och inte fakta. Dom har bara kollat hans enskilda firma och inte hans AB.
Kontakta skattemyndigheten om är du intresserad av rätt info men du vill bara spy galla.
2026-05-20

2026-05-2

2026-05-21

Det var du som började med personangrepp och det har fortsatt i mängder. Jag har bara undrat om du är korkad och jag verkar ha rätt.
KG har inte skrämt någon häst. Han promenerade med sin hund lös och hunden sprang fram till hästen som blev orolig och tjejen trillade av.
Men du skriver att KG har skrämt hästen. Håll dig till sanningen. Du ljuger friskt i tråden och gör om händelser till något mycket värre eller förminskar dom och du ger dig aldrig när du blir motbevisad.

Det sista om vad jag är det är riktigt illa. Vad tror du att du kommer med såna påhopp?
Tror du att du kan skrämma bort mig genom att kränka mig grovt så har du väldigt fel
Ha ha ha,, jag orkar inte bemöta allt svammel från din sida , kanske i morgon vi får se, drar bara några korta: du tycker inte gubbjäveln har ansvar för hunden när den är lös? Menar du att hunden har ansvar för vad den gör? Kanske läge o stämma hunden? Detta med f-skatt : det står klart och tydligt att det aldrig funnits sådan. Och visst det kan vara en ofullständig uppgift, men de uppgifter du och jag kan få ut idag, dvs att han har f-skatt på ett av bolag säger inte ett dyft om att bolagen hade f-skatt när utredningen pågick, så att du hävdar så var fallet så gissar du, Men du hyser så varma känslor för gubbfan,,, angående att otrevligt tilltala annan så är det ologiskt att som du komma dragandes med kommentarer jag skickat till annan person som någon slags förklaring varför du börjar tilltala mig otrevligt,, ser du det som du måste försvara andra skribenter? Du tror inte de klarar sånt på egen hand? Det blir ju rejält konstigt när du gång efter annan gnäller över att jag kommer med påhopp när det var du som startade det hela! Du verkar bli rejält upprörd över min åsikt om dråpargubben.! Du är en riktigt jävla hillbille,, det är säkert det!
Citera
2026-05-21, 22:59
Medlem
Citat:
2026-04-17

2026-04-18

2026-04-18,

2026-04-19

2026-05-20

2026-05-20

2026-05-2

2026-05-21

Jag tycker du ska gå till dina barnbarn och berätta följande: jo ni förstår att morfar ser ni,,han känner till en gubbe som charmade upp en kärring, sen förstår ni så sköt han hennes ungar med en hagelbrakare!! De va en riktig karl det!!! Den ena sköt han i ryggen!! Det är takter det! Morfar kan lova slyngeln for omkull av den fullträffen !!Det är en gubbe morfar håller högt!! Så det sa!!
Senast redigerad av Stizze1 2026-05-21 kl. 23:08.
Citera
2026-05-22, 09:15
Medlem
Citat:
2026-04-17

2026-04-18

2026-04-18,

2026-04-19

2026-05-20

2026-05-20

2026-05-2

2026-05-21

Du skriver att jag bör kontakta psykolog pga av min inställning till Vallåkra dråparen,,,Detta är en person som du försvarar in i varenda Idiothandling han utfört: hans hund skrämmer ung tjej så hon faller av hästen, han skäller ut tjej som plockar bär ( inte på dråparens tomt) han avrättar sönerna till kvinnan han älskar , ena med ryggskott, i utredningen står : har aldrig haft f-skatt, han kommenterar grannars kvinnor och att de har ett häftigt kärleksliv, han kommenterar unga kvinnors utseende, står och blänger på dessa, han skäller på grannar som anlägger avlopp, totalkatastrofen som slutar med dråp ( borde varit mord) har han själv initierat genom att uppvakta en trasig kvinna och därmed splittrat en familj,, Du har så svag inlevelse för hur andra människor känner så du förstår inte det uppenbara att detta är ett livslångt trauma för modern! Ja alla dessa galna handlingar har du inget negativt att säga om, utan du har fina förklaringar till allting! Jag hävdar att en person med sådana värdering, ja det räcker förmodligen inte med psykolog? Lobotomering kanske är rätt väg för dig?
Senast redigerad av Stizze1 2026-05-22 kl. 09:35.
Citera
2026-05-22, 10:48
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan hålla med dig i sak, men det var fortfarande rätt dömt eftersom han sköt genom en låst dörr och dessutom sköt den ena i ryggen.
Han skulle dömas och jag tycker han fick en relevant dom.

Där är vi helt eniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in