2026-05-22, 11:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dina personangrepp har hållit på länge nu och mot fler i tråden än mot mig.
Tror du att ditt språk ska ge dig några fördelar i tråden? Det visar bara på att dina argument och ordförråd är usla. Vi brukar kalla såna som dig för troll.
2026-04-17

Ja det finns en rekonstruktion i fup 82. Sidan 11.
På cirka tre till fyra meters avstånd höjer KG geväret och skjuter ett skott mot varje person. Det första skottet skjuter KG mot personen till vänster och det andra skjuter han mot personen till höger. Båda personerna står på trappan, utanför ytterdörren.
Mannen som står till höger tar sig för axeln. Båda männen försvinner ner från trappan.
WOW... jag klarade av att hitta den trots att jag är lobotomerad
2026-04-18

Du lägger för stor tonvikt på rekonstruktionen. Den är gjord utifrån vad mannen säger hände, den är inte gjord utifrån bevisning i övrigt. Det är hans berättelse som återges i den.

Om du tittar på rekonstruktionen så kan du också se att det är en stängd dörr mellan mannen och killarna utanför.
Rutan på dörren är trasig .. men dörren är låst inifrån med nyckel och nyckeln satt i inte i låset. De hade inte kunnat sträcka in armen och öppna dörren.

Han ringer inte heller polisen förrän EFTER skott, och trots två samtal till polisen så berättar han inte att han skjutit dem.

Rekonstruktionen
https://www.youtube.com/watch?v=S0mOULl3hyY
Citera
2026-05-22, 12:44
Medlem
Slaskheters avatar
Jag stämmer in med Timeout i hyllningskören.

Personangrepp
Timeout använder själv personangrepp mot kreti och pleti, men reagerar starkt så fort någon riktar kritik tillbaka. Det skapar en märklig dubbelmoral där den egna tonen ursäktas som ’ärlighet’, medan andras invändningar beskrivs som påhopp.
Utöver det, även jag stämmer in med Timeout i hyllningskören; två idioter mindre.
2015-10-15, 16:38
Citat:
Fan flaschback har blivit kasst
Sidan 22 och 253 inlägg och ännu inget namn på dom två som fick hål i huvudet... om dom nu var skjutna i huvudet.
Kan inte annat än instämma i hyllningskören till mannen som fredade sig

Det ska bli intressant att få veta när polisen kontaktades och av vem.
Slår två idioter sönder en ruta i en ytterdörr och tar sig in så går det fort och dom är ju väldigt sega på att svara på 112 ibland.
Hoppas vår nya idol hann ringa innan och be om hjälp så att han får ett lindrigt straff.
Citera
2026-07-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
https://fup.link/tr/helsingborgs/b-5717-15

Vill du publicera en ny länk med fup?

Tack på förhand!
Citera
2026-07-02, 19:30
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurr3
Vill du publicera en ny länk med fup?

Tack på förhand!
Jo då.
https://nippydrop.com/v/XXhcQp4O
Citera
2026-07-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Jo då.
https://nippydrop.com/v/XXhcQp4O

Jag tackar och bockar.
Citera
2026-07-20, 09:44
Medlem
xcb567s avatar
Nu är KG med i lokaltidningen igen.
Citat:
Ursprungligen postat av hd.se
Dubbeldräparen från Vallåkra döms för barnmisshandel
Nu, elva år senare, står samme man åter inför rätta.
I september förra året befinner sig flera barn i en matbutik i Blekinge. En av dem är en elvaårig pojke som leker tillsammans med sina vänner.
....
Den äldre mannen hävdar att han ingrep eftersom han ville förhindra en potentiell olycka.
Citera
2026-07-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcb567
Nu är KG med i lokaltidningen igen.
Någon som har hela artikeln?

Allt läsbart är ju helt obegripligt. Står att han "står inför rätta" men samtidigt att han döms för barnmisshandel? Viss skillnad att dömas och stå inför rätta.

https://www.hd.se/helsingborg/dubbeldraparen-fran-vallakra-doms-for-barnmisshandel/
Citera
Igår, 12:35
Medlem
Kan inte läsa den låsta artikeln. Har mannen slagit något barn eller tagit tag i armen på någon/några barn som flaxar och rusar runt?
Citera
Igår, 21:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kan inte läsa den låsta artikeln. Har mannen slagit något barn eller tagit tag i armen på någon/några barn som flaxar och rusar runt?
Jag har skrivit om det tidigare.
Citat:
Från BLT.
Den 18 september var den elvaårige pojken på Maxi och handlade tillsammans med kompisar. Eftersom det var studiedag var de där en bra stund och sprang, enligt förhöret med pojken, i gångarna.

I förhör berättar elvaåringen att han lekte kurragömma, de gömde sig för varandra och sprang omkring.

Det var få kunder i butiken och 78-åringen letade efter en vakt som kunde säga till pojkarna. För BLT berättar han nu om händelsen.

– Jag såg hur det var ett tiotal barn som sprang genom affären. De hade som en startlinje och sen sprang de så snabbt de kunde. Samtidigt såg jag en dam med rollator. De sprang så nära henne att de rörde hennes rollator, berättar 78-åringen för BLT.

Det fanns även en äldre herre med käpp och en dam i rullstol som kunde ha blivit vält av ungarna som busade inne på Maxi.
Han tar tag i armen och tröjan på pojken och försöker fösa/dra ut honom ur butiken:
Självklart fick den lilla skitungen ont eftersom tröjan gick mot halsen och det blev polisanmälan.

Skicka ungjävlarna på uppfostringsanstalt i stället för Maxi är ingen lekplats där man springer runt som dårar och håller på att välta äldre människor.
Det är kanske snarare så att man ska skicka föräldrarna på uppfostringsanstalt så dom lär sig sätta gränser för sina odågor.

I dag kan du inte ens säga till någon annans unge för då blir du anmäld.
Från artikeln i Hd. Lite citat.
"Mannen menar att han handlade rätt. Han har förklarat att han agerade i en nödsituation för att förhindra att den äldre kvinnan skulle komma till skada.

Blekinge tingsrätt gör dock en annan bedömning.

Enligt domstolen visar utredningen att den elvaårige pojken gick lugnt när ingripandet skedde. Den risk som mannen hänvisat till hade därmed redan upphört. Rätten bedömer att våldet inte var motiverat av någon nödsituation, utan utgjorde ett obefogat ingripande mot ett barn.

I domen beskriver tingsrätten händelsen som ”ett obefogat våldsutövande av en vuxen person mot ett barn, som därvid haft oerhört svårt att värja sig”.

78-åringen döms för misshandel till villkorlig dom och 50 dagsböter, totalt 8 500 kronor. Han ska dessutom betala 10 000 kronor i skadestånd till den elvaårige pojken."
https://www.hd.se/helsingborg/dubbeldraparen-fran-vallakra-doms-for-barnmisshandel/

Tycker det är lite sjuk slutsats. Han fick tag i en av pojkarna som sprang runt när han stod stilla och då "hade risken upphört".
Men dom sprang ju runt och lekte kurragömma och någon gång måste dom väl stå stilla och gå att få tag i.
Han är 78 år och kunde knappast ha sprungit efter dom 10 ungarna som var i butiken och sprang runt och lekte kurragömma.

Hoppas han överklagar den domen som jag anser är felaktig. Pojken har ju erkänt att dom sprang runt och lekte kurragömma. En affär är ingen lekplats.
Hade dom helt plötsligt slutat med det och alla gick lugnt omkring?
Tingsrätters domar är allt för ofta felaktiga.
Senast redigerad av Timeout Igår kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in