2026-05-20, 19:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
De allra flesta sympatiserar med detta och hade handlat likadant i samma situation.
Detta är helt klart av någon anledning personligt för dig, kanske något du bör ta med din psykolog istället?
De allra flesta vet nog inte att han själv provocerade dit dem samt att han sköt den ena flyende i ryggen.
De allra flesta har valt den enkla mediabilden och skiter i fakta.
Citera
2026-05-20, 21:12
Medlem
Citat:
De allra flesta sympatiserar med detta och hade handlat likadant i samma situation.
Detta är helt klart av någon anledning personligt för dig, kanske något du bör ta med din psykolog istället?
Är ditt råd att man skall kontakta psykolog om man inte sympatiserar med Idiot gubbe som avrättar barn till kvinna han säger sig älska ? Tror inte jag kommer lyssna på detta råd, Men du kan ju utveckla ditt resonemang, Då det är obegripligt,
Citera
2026-05-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De allra flesta vet nog inte att han själv provocerade dit dem samt att han sköt den ena flyende i ryggen.
Japp,,,Förundersökningen är full av vittnesmål angående hur jädra bufflig och klantigt gubbjäveln uppförde sig på byn, Flertalet talar om att han kommenterar deras kvinnor och döttrar, och andra saker han inte har ett skit att göra med,

Att sedan vara så jävla korkad så man ger sig i kast med den uppenbart psykiskt instabila morsan till Fredrik & Simon,,,Finns det inga gränser för hur jävla omdömeslös man får vara ?

Är ett riktigt stolpskott till gubbjävel är detta helt klart,,

Sen gick det åt helvete också,,,
Citera
2026-05-20, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
OK plattarsle Aktbilaga 80, sida 709 : Har aldrig haft F-skattesedel,,,,
Du bevisar bara sak, du är mer korkad än dom flesta
Fel sida i fupen och det är hans enskilda firma för bl.a. skogsbruket som aldrig har haft F-Skatt och det behöver han inte ha heller i den.

Han har ett AB med F-skatt, bildat 1989-08-24. Vet du skillnaden på en Enskild firma och ett AB?
Citera
2026-05-20, 22:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför var bröderna "så vilda"?
Är det något dom har ärvt från föräldrarna eller vart kommer det ifrån?
Något genetisk fel troligen som bara drabbade sönerna. Döttrarna verkar ju vara normala.

Föräldrarna kunde inte handskas med sönerna och dom bodde i familjehem båda två från ca 9 års ålder.
Citera
2026-05-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du bevisar bara sak, du är mer korkad än dom flesta
Fel sida i fupen och det är hans enskilda firma för bl.a. skogsbruket som aldrig har haft F-Skatt och det behöver han inte ha heller i den.

Han har ett AB med F-skatt, bildat 1989-08-24. Vet du skillnaden på en Enskild firma och ett AB?
Åter till nyanserna som en limsniffare som inte lämnat pojkrummet inte fattar: Jag skrev : Gubbjäveln har inte f-skatt, vilket också är vad som står i sida 709,,, är du med på att enskildfirma och person är samma juridiska enhet? Förmodligen inte,,hurvida dråpargubbens bolag hade f-skatt när han avrättade simon /fredrik är mig obekant, Dock förhåller det sig idag på så vis att de 2 bolagen inte är momsregistrerade och det ena har f-skatt, Skatteverket lämnar inte ut gamla uppgifter,,Och ja jag vet hur ett bolag fungerar då jag har ett sådant sedan 20år , jag är suppleant i ett annat, sitter i styrelsen i en brf, samt precis som gubbjäveln har jag en skogsfastighet,, ska du lämna pojkrummet snart o komma ut i verkligheten?
Citera
2026-05-21, 12:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Åter till nyanserna som en limsniffare som inte lämnat pojkrummet inte fattar: Jag skrev : Gubbjäveln har inte f-skatt, vilket också är vad som står i sida 709,,, är du med på att enskildfirma och person är samma juridiska enhet? Förmodligen inte,,hurvida dråpargubbens bolag hade f-skatt när han avrättade simon /fredrik är mig obekant, Dock förhåller det sig idag på så vis att de 2 bolagen inte är momsregistrerade och det ena har f-skatt, Skatteverket lämnar inte ut gamla uppgifter,,Och ja jag vet hur ett bolag fungerar då jag har ett sådant sedan 20år , jag är suppleant i ett annat, sitter i styrelsen i en brf, samt precis som gubbjäveln har jag en skogsfastighet,, ska du lämna pojkrummet snart o komma ut i verkligheten?
När ska du fatta att du har fel och personangrepp är tydligen det enda du kan när du vill ha rätt.
Har du inte lärt dig någonting på 20 år så kanske du ska lägga ner firman som troligen bara finns i din fantasi.

Han har en Enskilda firma.
Skatteuppgifter
Arbetsgivare: Ej registrerad som arbetsgivare
F-skatt: Ej registrerad för F-skatt
Moms: Aktiv i momsregistret sedan 2013-04-05
Momsregistreringsnummer: SE471215271101
Senast redigerad av Timeout 2026-05-21 kl. 12:37.
Citera
2026-05-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När ska du fatta att du har fel och personangrepp är tydligen det enda du kan när du vill ha rätt.
Har du inte lärt dig någonting på 20 år så kanske du ska lägga ner firman som troligen bara finns i din fantasi.

Han har en Enskilda firma.
Skatteuppgifter
Arbetsgivare: Ej registrerad som arbetsgivare
F-skatt: Ej registrerad för F-skatt
Momsregistreringsnummer: SE471215271101
1, vad har jag fel i ? 2, personangrepp? Var det inte du som satte igång genom att kalla mig trög/ korkad? Du vill på egenhand sprida nedsättande omdömen om meningsmotståndare utan att själv få höra liknande saker i retur? 3, lägga ned Bolaget ? Eeh vi har arbeten upp över öronen på ställen du bara kan fantisera om från ditt pojkrum,,
Citera
2026-05-21, 14:20
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Är ditt råd att man skall kontakta psykolog om man inte sympatiserar med Idiot gubbe som avrättar barn till kvinna han säger sig älska ? Tror inte jag kommer lyssna på detta råd, Men du kan ju utveckla ditt resonemang, Då det är obegripligt,

Du bör uppsöka en psykolog för att du uppenbarligen har kört fast i detta. Du upprepar samma meningar om och om igen som ett mantra. Det var många år sedan nu och rättsprocessen har haft sin gilla gång. Släpp det och gå vidare, för din egen skull.
Citera
2026-05-21, 14:24
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag har läst FUP och domen. Jag känner till brottsoffren sedan tidigare.
De hade aldrig gett upp om han låtit dem komma undan. Jag hade hellre skjutit någon i ryggen än att leva resten av livet i skräck ovetande om när de kommer tillbaka för att avsluta jobbet.
Citera
2026-05-21, 14:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
1, vad har jag fel i ? 2, personangrepp? Var det inte du som satte igång genom att kalla mig trög/ korkad? Du vill på egenhand sprida nedsättande omdömen om meningsmotståndare utan att själv få höra liknande saker i retur? 3, lägga ned Bolaget ? Eeh vi har arbeten upp över öronen på ställen du bara kan fantisera om från ditt pojkrum,,
Du påstår att den Enskilda firman inte är momsregistrerad. Det kommenterar du inte.
Då är du trög och korkad när du inte kan acceptera fakta. Det kan bli fel i en fup.

Kontakta skatteverket eller sök på någon sida om företag så ser du att han är momsregistrerad.

Din idioti om vi är hillbillies och jag är ett plattarsle, en limsniffare som inte har lämnat pojkrummet är så sjuk
Det är personangrepp och såna är du bra på. Men det är väl det enda du kan ta till.
Det här är ett diskussionsforum och här sitter många kunniga som samlar på fupar och domar.
Upplysningsvis så har jag flera barnbarn.

Sen är du bra på att minimera det dräggen hade gjort med hans rutor.
gubbfan fick skador på fönstrena i kåken... Fick han repor på fönstren eller? Nej dom blev sönderslagna.

Sen har vi andra i byn som tror att det är dräggen som har roat sig med att knyckla ihop bakdäcken på cyklar.
"Men ställde dom till något rabalder i Vallåkra. Om man nu undantar händelsen med dig och ditt hus."
H= Ja där var ju bland annat cyklar som dom tog bakhjulen på som grannarna berättade för mig. Att man skrynklade ihop bakdäcken. Det har dom gjort likadant med mitt bakhjul jag kan inte cykla på det.

Helen har sagt till mig att när dom bodde i Nyvång så ställde pojkarna till för grannarna väldigt mycket rabalder och då har hon sagt att nu blir det likadant i Vallåkra så nu får vi snart flytta härifrån också.
G= Sa hon det då våren 2014.
H= Det sa hon då ja.
Citera
2026-05-21, 14:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du bör uppsöka en psykolog för att du uppenbarligen har kört fast i detta. Du upprepar samma meningar om och om igen som ett mantra. Det var många år sedan nu och rättsprocessen har haft sin gilla gång. Släpp det och gå vidare, för din egen skull.
Att komma efter över 10 år och spy ur sig en massa skit tyder på att postaren behöver psykiatrisk hjälp.
Alternativt att det är en fjortis som vill visa sig tuff. Språket och stavningen tyder på att det är en person som behöver sitta på skolbänken.
Citat:
Jag har läst FUP och domen. Jag känner till brottsoffren sedan tidigare.
De hade aldrig gett upp om han låtit dem komma undan. Jag hade hellre skjutit någon i ryggen än att leva resten av livet i skräck ovetande om när de kommer tillbaka för att avsluta jobbet.
Nej efter alla hotelser och besöksförbuden så gav dom sig ändå på honom. Den där kniven dom hade med sig var STOR
Dom var ute efter att döda honom. Han hade levt i skräck i över 1 år för dom här dräggen.

Att den ena blev skjuten i ryggen beror på att han försökte fly när det första skottet hade gått av.
Han hann vända sig så det var inget medvetet val att han skulle skjuta någon i ryggen.
Han såg ju knappt något mer än skuggor genom gardinen.
Senast redigerad av Timeout 2026-05-21 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in