Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Jag styr tillbaka lite till trådämnet.
Anser du att den kristna guden är ond? Om inte, varför?
Jesus sa "förlåt dom för dom vet inte vad dom gör", medans han blev korsfäst. Sen alla miljontals NDE som säger att gud är god bortom ord.
Det gamla testamentet går att tolka på olika sätt, det går inte att veta hur mycket är korrekt och till vilken grad, det väger mindre i sammanhanget.
Jag får totalt psykbryt på hur folk inte kan tro på detta, som i our lady of zeitoun (
https://en.wikipedia.org/wiki/Our_Lady_of_Zeitoun) där miljoner personer såg heliga maria gå runt och släppa ut ljusduvor, ingen teknologi eller illusion kunde skapa det, det finns ingen förklaring, dessutom alla som blev botade från hjärncancer, blindhet och liknande.
Jag tänker typ "HUR kan man inte tro på detta?" Vad mer behövs liksom? Om inte detta får en att tro, då, vad i hela danmarks smörrebröds namn försiggår egentligen i ens huvud? Jag bara kan inte fatta, folk bara rycker på axlarna och går vidare medans jag typ tappar hakan och vill bara ta tag i den och skrika VAD ÄR DET MED DIG SER DU INTE VAD SOM HAR HÄNT.
Kan du förklara? Kan du ge ditt "icke-dualistiska" perspektiv på detta från olika synvinklar?