2026-05-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Fattade det också som du säger? Fett rimligt att Emilia blir ledsen.

I övrigt: Hoppas numera att basist och gotlänning skiljer sig. De är fina båda två men fan vad omaka deras tempon är. Jag relaterar faktiskt till båda, även om Henrik framstår som väl loj ibland. Ingen av dem kommer må bra av att dela tillvaro i förlängningen men de kan säkert förbli vänner (eller möjligtvis särbos - om man nu vill leva i en sån kärleksrelation?)

Emilia och Sofie är nog också för omaka. Ska jag lajva anknytningsteoretiker så känns Emilia för ångestladdad och Sofie för undvikande. De kommer nog "LÄRA SIG MYCKET OM SIG SJÄLVA" i slutändan däremot.

Anna och John är fina att se ihop. Hoppas det gnistrar till lite mer med kärleken så kan det bli bra.

Och vad i självaste fan, Enligt Amanda när hon gästade Updejt så pippade Sébastian och hon två gånger och förmodligen först av alla?? Den såg man inte komma.

Jasmine verkar vara en jättefin tjej men finns anledning till hon varit singel(?). Är väldigt ovanligt med tjejer som har det tempot, är rätt hyper, kommenterar vad hon gör etc. hela tiden.
Citera
2026-05-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Vad?? Så de har knullat? Men sen började han med glassen osv?

Hon bekräftade att de "varit intima". Antar som i många andra fall att det är en eufemism för att knulla. Glassen bör ha kommit senare, ja.
Citera
2026-05-18, 14:21
Medlem
Snark vilket tråkigt avsnitt?

Rugbytjejen verkar ju inte särskilt intresserad, verkar rätt tråkig överlag. När hon väljer vara tyst vid konflikten är det en bestraffning, rätt osympatiskt och charmigt.

Anna, kan hon verkligen tvinga fram attraktion? Känns som det kommer ta slut; men tror hon är för snäll och bryr sig för mycket för att göra det framför TV-kamerorna.

Jasmin/Henrik, hon skulle ju behöva guidning i att lugna sig. Ska va ett sånt tempo hela tiden, varför kan man undra?
Citera
2026-05-18, 14:47
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Hon bekräftade att de "varit intima". Antar som i många andra fall att det är en eufemism för att knulla. Glassen bör ha kommit senare, ja.
Det tror jag på när jag ser det! På sin höjd har Sebastian fått ett kyligt avrunk med en servett!
Citera
2026-05-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Det tror jag på när jag ser det! På sin höjd har Sebastian fått ett kyligt avrunk med en servett!

Det är ärligt talat inte ett otänkbart scenario.
Citera
2026-05-18, 15:05
Medlem
Sofie är så kvävd att hon måste fly nu.

Anna ser John som en kompis.

Henke och Jadmin kommer aldrig gå.

Otippat att Amanda och Sebbe legat.
Citera
2026-05-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Snark vilket tråkigt avsnitt?

Rugbytjejen verkar ju inte särskilt intresserad, verkar rätt tråkig överlag. När hon väljer vara tyst vid konflikten är det en bestraffning, rätt osympatiskt och charmigt.

Anna, kan hon verkligen tvinga fram attraktion? Känns som det kommer ta slut; men tror hon är för snäll och bryr sig för mycket för att göra det framför TV-kamerorna.

Jasmin/Henrik, hon skulle ju behöva guidning i att lugna sig. Ska va ett sånt tempo hela tiden, varför kan man undra?

Håller helt med, trååååkigt!

Sofie känns väldigt nonchalant, noll energinivå och ser nästan ned på känslosamma Emilia. Emilia verkar genuint genomsnäll och förtjänar någon som uppskattar och bekräftar henne.

Anna är min favorit, sån himla vettig tjej! VILL nog vara kär i John, men kan inte tvinga fram känslorna för denna osäkra man.

Jasmin är så jobbig! Hets och analys! Tyckte gotländska var lite charmigt förut, men klarar inte av hennes...
Citera
2026-05-18, 17:09
Medlem
Jag tror också att det ligger väldigt mycket mer bakom detta än att Sebastian försökt "skämta". Han själv hävdar att han sa så kanske två gånger....men varför tyckte han ens att det var värt det att själv ta upp att "nu ska jag sluta skämta om att äta din stora, goda glass". Det tyder ju på att han själv har förstått att det inte uppskattades, men ändå fortsatt att dra upp det.

Hans så kallade ursäkter är ju egentligen bara bortförklaringar, inte en genuin ursäkt. Sen att sitta och pressa fram en krodiltår för att väcka sympati. Nej detta luktar dold narcissist. Person som inte bryr sig om andras gränser utan bara tar för sig av andra på det sätt de behagar, och sen alltid skyller ifrån sig och själv spelar offer.

Det var ju inte bara detta med glassen, som bara det låter så jävla avtändande. Det verkar ha varit en hel radda av kommentarer och beteende som varit gränsöverskridande. Fick liksom ångest av att se när de två var helt ensamma i en stuga i skogen, och så går han runt och flåsar efter henne för att hon vill koppla av och ta sig BHn.

Men det absolut värsta som denna man gjorde: Han totalt ödelade Håkan-spelningen på Ullevi! Alltså, sånt gör man bara inte. Hitta på vad som helst, men giddra inte med någons konsert-upplevelse som liksom är bokad ett år i förväg!

[quote=Spider-Girl|94981233]
Jag tyckte det framgick att han var vänlig och respektfull framför kamerorna och pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild. Och sen satt han och "grät" för att Amanda blev ledsen, trots att han hade fått flera chanser att sluta. Han gav inte heller några genuina ursäkter, han var bara ledsen över hur det "upplevts" .

Svt behöver allmänt börja ta mer ansvar med både casting och klippning, och vara snabbare med att bryta när deltagarna går över varandras gränser. De var iaf mer på alerten med detta nu än vid Jimmi-gate.
Citera
2026-05-18, 17:13
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Anna är min favorit, sån himla vettig tjej! VILL nog vara kär i John, men kan inte tvinga fram känslorna för denna osäkra man.

Håller helt med, vilken fin partner och människa hon verkar vara! Och rolig att umgås med. Men kommer hon bli kär i John, det verkar inte så...

Nu känner jag att obalansen mellan Sofie och Emilia ökar. ALLA situationer dem emellan slutar med att Emilia säger förlåt, och ibland är det inte hon som gjort fel. Tex fick hon säga förlåt för att hon blev ledsen över att Sofie bokat in en resa, ensam, för att träffa sina brorsöner, de sista 3-4 dagarna av deras tid tillsammans. Efter det ska de träffas en dag och sen gå till beslut (nu verkar det dock ha blivit raggarhelg istället).
Emilia blir ju inte arg och skäller, hon blir känslosam och lägger hela skulden på sig själv, det behöver hon väl inte säga förlåt för? Jag hade nog också blivit ledsen i det läget ärligt talat.

Jasmine går i 180 konstant och känns också mer och mer styrande. Om han flyttar till Fårö som Jasmine vill kommer hon vara konstant projektledare och om/när det tar slut kommer han ha raderat ut sig själv och dessutom vara i en annan stad utan familj och vänner.
De behöver hjälp i att bryta detta! Jag förstår att hon retar sig på vissa grejor, men hon behöver ta honom lite som han är.
De är uppenbart kära och har massor av kul och attraktion, men långsiktigt kan det bli jäkligt tufft för dem.
Citera
2026-05-18, 17:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorSoul
Jag tror också att det ligger väldigt mycket mer bakom detta än att Sebastian försökt "skämta". Han själv hävdar att han sa så kanske två gånger....men varför tyckte han ens att det var värt det att själv ta upp att "nu ska jag sluta skämta om att äta din stora, goda glass". Det tyder ju på att han själv har förstått att det inte uppskattades, men ändå fortsatt att dra upp det.

Hans så kallade ursäkter är ju egentligen bara bortförklaringar, inte en genuin ursäkt. Sen att sitta och pressa fram en krodiltår för att väcka sympati. Nej detta luktar dold narcissist. Person som inte bryr sig om andras gränser utan bara tar för sig av andra på det sätt de behagar, och sen alltid skyller ifrån sig och själv spelar offer.

Det var ju inte bara detta med glassen, som bara det låter så jävla avtändande. Det verkar ha varit en hel radda av kommentarer och beteende som varit gränsöverskridande. Fick liksom ångest av att se när de två var helt ensamma i en stuga i skogen, och så går han runt och flåsar efter henne för att hon vill koppla av och ta sig BHn.

Men det absolut värsta som denna man gjorde: Han totalt ödelade Håkan-spelningen på Ullevi! Alltså, sånt gör man bara inte. Hitta på vad som helst, men giddra inte med någons konsert-upplevelse som liksom är bokad ett år i förväg!

Ja vi har uppfattat honom på precis samma sätt (även om jag hatar Håkan Hellström 😁 men håller med om konsertergrejen för övrigt ) och jag har också tänkt "dold narcissist".
Dessa lyckas alltid klämma fram den där tåren som lockar till sig den lurade omgivningens sympatier. Partnern blir den "den hysteriska"
Citera
2026-05-18, 17:52
Medlem
Sofies beteende är ju riktigt iskallt. Åka iväg 4 dagar med ett par dagar kvar i experimentet? Barnsligt agerande säga ”jag kanske inte ska åka alls” för att sedan sitta helt tyst i bilen som bestraffning.

Emilia behöver ju stå upp för sig själv, inte säga förlåt och be om ursäkt. Blir ju överkörd och partnern tappar respekt och attraktion.

Sofie känns riktigt dötrist faktiskt, Emilia får nog ett bra skyltfönster för att hitta en framtida (snäll) partner.
Citera
2026-05-18, 17:55
Medlem
John hjälper inte direkt till att bygga upp attraktionen när han börjar gråta i något obligatoriskt pajassamtal med Lemarc och sedan ropar: "Gud vad mysigt ni har det!" till några raggare. Samtidigt ska han ju vara sig själv, men det där kommer aldrig hålla.

Säger hon ja måste det vara för att hon vill avsluta det privat.

Annars är jag med Sofie 100%. Jag minns inte vad hennes fru heter men jag fick borderline-vibbar direkt, reagerade redan på inredningen. Så länge hennes fru inte får ligga och klänga på henne i soffan kommer hon alltid vara "sjuk" eller hitta något att tjafsa om. Helt sjuk matchning på alla sätt.

Spring Sofie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in