2026-05-17, 17:25
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkroooook
Känner dem personligen, de gled isär, vet även med mig att dom gick i terapi för att få det att funka. Men inget drama från något håll
Fick de lära sig det där med att lägga lappar i glasburk på parterapin?
Citera
2026-05-17, 18:01
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Vi får väl hoppas att det nya konceptet, som startar nästa omgång, är baserat på detta 🤣

Ska de ändra något? Det måste jag ha missat. Jag har bara sett den svenska och norska versionen, men i den norska så får paren bo ihop, i varsin lägenhet men i samma byggnad, så de kommunicerar över pargränserna en hel del.

Väntar fortfarande på mina kära socialfall. Någon alkis från Flemingsberg, eller någon kvinna som redan har tio ungar med elva olika män.
Citera
2026-05-17, 18:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Ska de ändra något? Det måste jag ha missat. Jag har bara sett den svenska och norska versionen, men i den norska så får paren bo ihop, i varsin lägenhet men i samma byggnad, så de kommunicerar över pargränserna en hel del.

Väntar fortfarande på mina kära socialfall. Någon alkis från Flemingsberg, eller någon kvinna som redan har tio ungar med elva olika män.

Sverige ska köra samma konceptet som norska GVFÖ. Säsongen sänds i höst vad jag förstått.

Casting på bänken utanför Bolaget då?
Citera
2026-05-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Måste man vara en "stark kvinna"? Får man inte vara svag och omogen ibland?

Jag håller med om att det många gånger är destruktivt att fastna i ältande. Och jag hoppas att Amanda kan gå vidare. För sin egen skull. Inte för att bevisa nåt för nån annan eller för att nån ska tycka att hon är en "kvinna av hög kvalitet".

Jag har inte sagt att hennes inlägg på det här temat är en bra grej. Det jag motsätter mig är att hon skulle vara taskig mot Sebastian och att hon skulle ha nån sorts skyldighet att hålla tyst för att skydda honom, vilket jag uppfattar det som att folk tycker.

Nej, man måste inte vara en stark kvinna. Man kan vara en 30+ omogen kattkvinna också. Man kan även vara överviktig, lat och korkad också. Men jag vill minnas att Amanda ville ha en man och barn. Jag är övertygad om att hennes mål med det blir enklare om hon hanterat konflikten med Sebbe på ett mer vuxet sätt. Så det handlar inte om att skydda Sebbe, det handlar om henne själv och hur hon agerar.
Citera
2026-05-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Det här med ”1-2 gånger om månaden vid lunchtid”. Fan tänkte på detta nu med att hon är mer sugen på barn än en partner. Men kan inte ”tiden för sex” handla mer om ägglossning, alltså tiden när man kan befrukta ett barn, än att hon är sugen?

Hon berättade om det på TikTok att hon blev ställd av själva frågan. Hon tycker det är konstigt att fråga efter frekvenz på det sättet och då svarade hon som hon tror att par som varit ihop ett bra tag har det.
Citera
2026-05-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Hon berättade om det på TikTok att hon blev ställd av själva frågan. Hon tycker det är konstigt att fråga efter frekvenz på det sättet och då svarade hon som hon tror att par som varit ihop ett bra tag har det.

Jag har inte sett programmet, men uttalandet om att ha sex en till två gånger i månaden vid lunch fick mig att bli oerhört glad över att jag är gift och att vi fortfarande har sex en gång i veckan efter 17 år tillsammans. På det viset tror jag att Amanda hjälper till att stärka många äktenskap.

Det finns många män – som jag – som hör ett sådant uttalande och tänker: ”Oj, vad sällan. Jag antar att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag ska vara glad att jag har en fru och slipper vara ute på marknaden.”
Citera
2026-05-17, 22:22
Medlem
SmokeFrees avatar
Om ni vill se Äkta Kärlek Och hur ett par ska titta på varandra på sitt bröllop Så njut av denna videon https://www.youtube.com/watch?v=cWT47EzkR4I&list=RDcWT47EzkR4I&start_radio =1
Det här är äkta KÄRLEK
Citera
2026-05-17, 22:42
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Nej, man måste inte vara en stark kvinna. Man kan vara en 30+ omogen kattkvinna också. Man kan även vara överviktig, lat och korkad också. Men jag vill minnas att Amanda ville ha en man och barn. Jag är övertygad om att hennes mål med det blir enklare om hon hanterat konflikten med Sebbe på ett mer vuxet sätt. Så det handlar inte om att skydda Sebbe, det handlar om henne själv och hur hon agerar.
Det har jag inga synpunkter på. Jag har kommenterat att många anser att Amanda är taskig mot Sebastian och att hon borde hålla tyst för hans skull. Jag nämnde också lite kort i slutet av nåt inlägg att jag inte tror att det är "helt kört", som i omöjligt, för henne att träffa nån och det tror jag inte heller. Hon skulle säkert få fler matchningar på Tinder om hon gjort som du förespråkar, det säger jag inget om. Men det är hennes bekymmer, som jag ser det. Det jag ville kommentera var i första hand huruvida hon borde hållit tyst för att inte "hänga ut" Sebastian.
Citera
2026-05-18, 03:18
Medlem
Jag blev lite irriterad på Sofie. Det lät så konstigt att dom hade 4 dagar kvar så skulle Sofie hälsa på sin familj i 3 dagar sen 1 dag kvar med Emilia!
Men sen kom den ” raggarparhelgen” från ingenstans och det känns som att dom ändå ska spendera mer tid. Får inte ihop det!
Citera
2026-05-18, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jag blev lite irriterad på Sofie. Det lät så konstigt att dom hade 4 dagar kvar så skulle Sofie hälsa på sin familj i 3 dagar sen 1 dag kvar med Emilia!
Men sen kom den ” raggarparhelgen” från ingenstans och det känns som att dom ändå ska spendera mer tid. Får inte ihop det!

Fattade det också som du säger? Fett rimligt att Emilia blir ledsen.

I övrigt: Hoppas numera att basist och gotlänning skiljer sig. De är fina båda två men fan vad omaka deras tempon är. Jag relaterar faktiskt till båda, även om Henrik framstår som väl loj ibland. Ingen av dem kommer må bra av att dela tillvaro i förlängningen men de kan säkert förbli vänner (eller möjligtvis särbos - om man nu vill leva i en sån kärleksrelation?)

Emilia och Sofie är nog också för omaka. Ska jag lajva anknytningsteoretiker så känns Emilia för ångestladdad och Sofie för undvikande. De kommer nog "LÄRA SIG MYCKET OM SIG SJÄLVA" i slutändan däremot.

Anna och John är fina att se ihop. Hoppas det gnistrar till lite mer med kärleken så kan det bli bra.

Och vad i självaste fan, Enligt Amanda när hon gästade Updejt så pippade Sébastian och hon två gånger och förmodligen först av alla?? Den såg man inte komma.
Citera
2026-05-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag hade lätt kunnat säga att stick du och köp en glass i kiosken om du är sugen eller du kan få vattna mina blommor som svar.

Skratta rakt ut. Var tvungen att kolla vad allt handlade om.

Vet inte vem som är största idioten i Glassgate. SVT för de matchade ihop dessa och castade dem. Kvinnan som UPPENBARLIGEN inte är redo för en fysisk relation med en man men sökt in till ett program där du paras ihop med en random man. Eller snubben som tänkte att de skämten var lämpliga med nämnda kvinna.

Ibland undrar man vad dessa människor tänkt innan de gav sig in i det här.
Senast redigerad av Pleiadesz 2026-05-18 kl. 07:52.
Citera
2026-05-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Fattade det också som du säger? Fett rimligt att Emilia blir ledsen.

I övrigt: Hoppas numera att basist och gotlänning skiljer sig. De är fina båda två men fan vad omaka deras tempon är. Jag relaterar faktiskt till båda, även om Henrik framstår som väl loj ibland. Ingen av dem kommer må bra av att dela tillvaro i förlängningen men de kan säkert förbli vänner (eller möjligtvis särbos - om man nu vill leva i en sån kärleksrelation?)

Emilia och Sofie är nog också för omaka. Ska jag lajva anknytningsteoretiker så känns Emilia för ångestladdad och Sofie för undvikande. De kommer nog "LÄRA SIG MYCKET OM SIG SJÄLVA" i slutändan däremot.

Anna och John är fina att se ihop. Hoppas det gnistrar till lite mer med kärleken så kan det bli bra.

Och vad i självaste fan, Enligt Amanda när hon gästade Updejt så pippade Sébastian och hon två gånger och förmodligen först av alla?? Den såg man inte komma.

Vad?? Så de har knullat? Men sen började han med glassen osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in