Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Både England och Tyskland har MP gått framåt extremt sista året, det är märkligt eftersom miljörörelsen i princip förstört ekonomin i de båda länderna. Men visst kan samma sak hända i Sverige med MP. Jag är dock nyfiken på varför en enda människa i Tyskland fortsätter att rösta på MP. Kanske ger svaret på den frågan även svaret på varför MP gått framåt i Sverige utan att ha tillfört svenskarna något alls under sin regim i 8 år.
Jag utmanar alla i tråden att nämna ETT ENDDA BESLUT som MP varit med om när de styrde 2014-2022, som inte nästan alla svenskar hatar och som inte Högern fått radera. Ett enda.
En vanlig analys är ju att MP i sverige tog ganska mycket skada efter att ha ingått i en regering där de fick böja sig mycket för sossarna. Gemensamt för dessa partier är ju att de är ganska unga ideologier, grundade i gräsrotsrörelser som ursprungligen inte har en given plats på höger-vänsterskalan. Jag tror att det är en anledning till att deras genomslagskraft varierar i olika länder som annars är jämförbara.
Att din analys är att MP förstört sveriges ekonomi tror jag inte så många av deras potentiella väljare delar, så oavsett vad man tycker om den saken så är det nog inte så relevant för att förstå vilka push/pull-faktorer som påverkar deras väljarbas. Jag har själv inget intresse av att försvara deras regeringsinsats, men vill man förstå varför deras stöd ser ut som det gör så är det nog en mer komplex fråga än tex. att ''folk är lurade'' (vilket man kan hävda om alla politiska motståndare).
Citat:
Ursprungligen postat av
Necris
Problemet är ju att MP själva inte bryr sig om miljö eller natur... det går inte göra det och samtidigt vurma för invandrare och invandring. De måste välja men klarar inte det.
Det jag skrev ovan täcker nog in även den här repliken.