Citat:
Ursprungligen postat av
joegro444
Trots lång nykterhet känns den inte så lång just idag. Typisk känsla när jag känner mig liten, ensam och övergiven. Några öl fick alltid bort den känslan…. jaja, idag vet jag den går över förr eller senare av sig själv. Men tänk om jag ändå kunde ta några öl och få lite lugn och ro i skallen. Sug? Njae…. Inte direkt. Men kanske inte långt borta… Men detta är en sådan där dag det är viktigt att ha koll på tankarna. För mig är det en sådan där dag det är viktigt att tala om för mig själv att ingen behöver tala om för mig att jag är smart och bra. Det räcker att jag själv vet. Men idag är en sådan där dag jag ofta glömmer det. Detta är en dag det är bra att skriva av mig lite.. Och, vipps blir livet lite bättre. Tack alla för ni finns 🙂
Ja, sådana dagar kommer ibland. Precis som du skriver är det "en sådan där dag det är viktigt att ha koll på tankarna". Man får sätta på sig tankepolis-hatten och börja förhöra sig själv om vad det
egentligen är man fiskar efter.
Och visst saknar jag också snuttefilten. När man bråkat med frugan eller det har hänt något på jobbet etc. Då kunde jag dricka bort den känslan, nu får man liksom rida ut den naken.
Tack själv! Ingen slump att jag hamnade i denna tråden ikväll, så det var skönt du hade skrivit några rader