2026-05-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Fick ett sjuhelsikes alkoholsug igår. Var ute och gick en runda längs med vattnet, på en bänk satt några herrar i 50 års åldern. Luktade ljummen öl och hjärnan gick igång direkt, luktade helt juvligt och tankarna gick direkt "varför lever jag inte bara på öl resten av livet". Det varade bara i 20 sekunder och sen hade hjärnan avfärdat det hela och sen var allt lugnt.

Tror det var kombinationen solsken, värme, blommande vår och doften av öl som gav en magisk kombo.

Stay strong!
Citera
2026-05-21, 02:59
Medlem
Har aldrig haft problem med alkoholen (gillade droger dock, främst cannabis) men drack nyligen 2 gånger på 2 veckor, inga jätte mängder men jag blev sugen på mer dagen/dagarna efter. Är typ helt nykter från droger sen 8 år tebax men kanske skippar alkoholen också, har kanske druckit 15 gånger senaste 8 åren men nu när jag är ren från drogerna så vill jag ha mera, är nog bäst att skippa det helt och bara njuta av äkta saker som tex bra relationer både med tjejer och polare/familj.
Senast redigerad av solimann 2026-05-21 kl. 03:14.
Citera
2026-05-21, 14:51
Medlem
Håller på att tappa kontrollen helt. Drack hela natten och jag kommer knappt ihåg någonting. Det sker så ofta nu att dagarna smälter ihop. Nej nu är det slut. Ska ta antabus ikväll när jag pissat ut all alkohol jag har kvar i systemet. Fy fan vilken ångest.
Citera
2026-05-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbluder
Håller på att tappa kontrollen helt. Drack hela natten och jag kommer knappt ihåg någonting. Det sker så ofta nu att dagarna smälter ihop. Nej nu är det slut. Ska ta antabus ikväll när jag pissat ut all alkohol jag har kvar i systemet. Fy fan vilken ångest.
Usch, låter inge vidare. Men bra beslut! Häll ut all alkohol du har hemma bara (om du har något kvar) innan du hinner ändra dig, och innan du tar antabus.

Har du jobb, familj?
Citera
2026-05-21, 16:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Krökat länge? Avgiftning kan vara ngt att fundera på. Tänk på att den riktiga smällen kommer i regel 2-3 dgr efter, med risk för EP, dille och skit.

Take care!
Citera
2026-05-22, 21:51
Medlem
Citat:
Hur går det kompis? Mår skit förstås men du lever?
Citera
2026-05-31, 00:35
Medlem
Hoppas ni mår bra där ute!

Nyss hemkommen från en konsert där alkoholen flödade, men det fanns inget sug alls. Speciellt inte på slutet när klirret av ölglas mot golvet blev mer frekvent och alla överförfriskade människor började ragla runt. Då kände jag bara: fy fan va skönt att jag är nykter. Imorgon när jag vaknar så kommer jag möjligen ha lite ont i öronen, men inget mer. Hade en mycket trevlig - nykter - kväll (även om sonens musiksmak är lite.. udda).
Citera
2026-05-31, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Hoppas ni mår bra där ute!

Nyss hemkommen från en konsert där alkoholen flödade, men det fanns inget sug alls. Speciellt inte på slutet när klirret av ölglas mot golvet blev mer frekvent och alla överförfriskade människor började ragla runt. Då kände jag bara: fy fan va skönt att jag är nykter. Imorgon när jag vaknar så kommer jag möjligen ha lite ont i öronen, men inget mer. Hade en mycket trevlig - nykter - kväll (även om sonens musiksmak är lite.. udda).
Låter som en trevlig kväll 😊.
Citera
2026-05-31, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Låter som en trevlig kväll 😊.
Jotack - väldigt trevlig! En alkoholfri öl och ett glas vatten, så billigt blev det också
Citera
2026-05-31, 01:16
Medlem
Citat:
Jotack - väldigt trevlig! En alkoholfri öl och ett glas vatten, så billigt blev det också
Haha låter nice, alkoholfri öl funkar också och vatten går alltid hem 😃 själv dricker jag trocadero för tillfället, är en sucker för läsk, energi dryck och kaffe 😊.
Citera
2026-05-31, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Haha låter nice, alkoholfri öl funkar också och vatten går alltid hem 😃 själv dricker jag trocadero för tillfället, är en sucker för läsk, energi dryck och kaffe 😊.
Åh, en iskall Trocadero när man är törstig.. Det finns få saker som slår det! Men energidryck och kaffe är fint det med
Citera
2026-05-31, 01:27
Medlem
Citat:
Åh, en iskall Trocadero när man är törstig.. Det finns få saker som slår det! Men energidryck och kaffe är fint det med
Ja det är galet nice 😃 jajamen, det är fina grejjer! 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in